Turbo-HF Skrevet Desember 7, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2020 (endret) Bilen rundet eksakt 75000 km igår, søndag 06/12 2020 kl. 22.55. 😃👍🍾🥂 Obligatorisk bilvask: Obligatorisk garasje og soverom: Endret Desember 10, 2020 av Turbo-HF Snagg30 og Patta reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 10, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2020 Skvettlappene utgår da jeg ombestemte meg vedrørende montering av dem.. Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2020 (endret) Vasker bilen over og under etter hver eneste kjøretur nå, veldig nøye. Til og med håndvasket den i helgen, hjemme, i desember. Deilig med mildvær. 🙂 Endret Desember 28, 2020 av Turbo-HF Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2020 Saltingen her er nådeløs, forferdelig og må fjernes, men enn så lenge vaskes bilen etter hver tur, har også tatt SnowGrip dekkvask på de nye vinterdekkene mine ikveld! :O) Evenlode reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2020 Oppdaget at noen av Ambientlight diodene er svekket og lyser svakere, så må vel ordne dem, også, på bakdørene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 29, 2020 Share Skrevet Desember 29, 2020 43 minutter siden, Turbo-HF skrev: Oppdaget at noen av Ambientlight diodene er svekket og lyser svakere, så må vel ordne dem, også, på bakdørene. Kommakongen sørger for regelmessig vedlikehold Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2020 (endret) 9 timer siden, Walkabout skrev: Kommakongen sørger for regelmessig vedlikehold Haha, ja. Jeg er nøye, og korrekt tegnsetting er også en stor del av det, gitt. Fortsatt gledelig jul. 😃 Endret Desember 29, 2020 av Turbo-HF Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 29, 2020 Share Skrevet Desember 29, 2020 Synes ikke den overflaterusten i falsene under var særlig ille for en ubehandlet, 10 år gammel bil som har gått i Bergen. Hadde blitt overasket om du hadde fått dekket dette. Noe annet som overrasker meg er at ikke BMW-forhandlere på særlig saltutsatte steder (som Bergen) har en etablert rutine på ekstra understellsbehandling på nybiler de selger. Ingvaldsen og Turbo-HF reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2020 55 minutter siden, *MrB* skrev: Synes ikke den overflaterusten i falsene under var særlig ille for en ubehandlet, 10 år gammel bil som har gått i Bergen. Hadde blitt overasket om du hadde fått dekket dette. Noe annet som overrasker meg er at ikke BMW-forhandlere på særlig saltutsatte steder (som Bergen) har en etablert rutine på ekstra understellsbehandling på nybiler de selger. Egentlig enig, holder belegget svært nøye under oppsikt og spyler grundig med sepe og vann på sveisepunktene der, ellers er jo alle dekslene der, så lite som er ubeskyttet under der. 😮 Bilder fra igår: Patta og BjornarHS reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 29, 2020 Share Skrevet Desember 29, 2020 Eksponerte flater kan du behandle selv med Fluidfilm. Det er noe griseri å påføre, men er billig og effektivt. Rust som ikke kommer fra innsiden vil bli isolert og dermed stagnere. Kan du rengjøre og behandle med rusteter ala Ferrobet først holder det enda bedre. Fluidfilm i kanalområdet vil riktignok bli slitt bort over tid, men det er fortsatt bedre enn nakent metall. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2020 1 minutt siden, *MrB* skrev: Eksponerte flater kan du behandle selv med Fluidfilm. Det er noe griseri å påføre, men er billig og effektivt. Rust som ikke kommer fra innsiden vil bli isolert og dermed stagnere. Kan du rengjøre og behandle med rusteter ala Ferrobet først holder det enda bedre. Fluidfilm i kanalområdet vil riktignok bli slitt bort over tid, men det er fortsatt bedre enn nakent metall. Takker, ser hva det blir til, og følger med på det, ellers har jeg jo allerede pusset og påført Ferrobet! Fin jul, @*MrB* ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 29, 2020 Share Skrevet Desember 29, 2020 Du finner nok ut av det ja. Det er ingenting der som ikke lar seg kontrollere. 👍 Jo takk. Julen ble feiret hjemme med kone og barn, men nå har de reist til svigermor for resten av julen. Så da blir det noen fridager på far. Ikke feil det heller. (Og ingen selvfølge med det møkkaviruset. Mange som har fått det ensomt i år). Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2020 (endret) 2 minutter siden, *MrB* skrev: Du finner nok ut av det ja. Det er ingenting der som ikke lar seg kontrollere. 👍 Jo takk. Julen ble feiret hjemme med kone og barn, men nå har de reist til svigermor for resten av julen. Så da blir det noen fridager på far. Ikke feil det heller. (Og ingen selvfølge med det møkkaviruset. Mange som har fått det ensomt i år). Ja, du kan så si, eneste Corona som er noe er jordbær og Cerveza. ;O) Godt å høre at alt er bra og at du har det fint. Ensomhet er dystert, savner mange av vennene mine og familie selv. 😕 Endret Desember 29, 2020 av Turbo-HF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2021 Lastet inn musikk idag, og etter nesten 3 dager hvile ute i kulden, så startet hun selvsagt trofast, med én gang og uproblematisk.. Ellers har jeg på grunn av dårlig fungerende Ambientlight i 3 av dørene; Begge bak og venstre foran, bestilt nye dioderør, originalt! Patta reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Positiv Skrevet Januar 10, 2021 Share Skrevet Januar 10, 2021 Hei Hans Fredrik! Fikk linken fra deg. Og det er jo artig og se, hvordan min tidligere E39 ser ut i dag. Men noen gjenkjøp blir det nok ikke. Gjorde selv en del med bilen. Men den ble rett å slett for treg. Da er det noe mer futt i min Saab 9-5 som pr. dags dato har nærmere 300 hk og 440 nm. Og det er fortsatt ting og ta tak i på bilen. Selv om jeg nå går inn i, det syvende året på prosjektet. Men så er den jo i dag, verdens mest gjennomførte 9-5 i sin klasse. http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/135518-Min-Norske-9-5-Estate-Prosjekt Om det skal bli en annen E39, så må det bli en 540I. Og sjekker jevnlig på Blocket, om det dukker opp noe av interesse. Så får du og dine, ha et godt nytt år. Bent Turbo-HF og Patta reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå