Gå til innhold

Skinnseter + barn


Anderspr0
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi!

Med en nylig kjøpt F15, blir man for litt hysterisk i "nyere bil-perioden".

Bilen har lyse beige/hvite skinnseter (Elfelben Wiess), barnet sitter fortsatt bakovervendt, og ofte med sko.

Jeg har en følelse av at etter et års tid vil det se ut som om jeg har gått på med båndsliper i baksetet.

Prøver stadig å hinte til at samboeren skal ta av skoene til barnet før hun blir plassert i bilen, men trekker meg fort unna.

 

Hva gjør dere med skinnseter og barn? Har sett på slike "setebeskyttere", men finner kun i sort, og ser litt "tilfeldig" ut.

279_2116296520.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anderspr0 skrev:

Hoi!

Med en nylig kjøpt F15, blir man for litt hysterisk i "nyere bil-perioden".

Bilen har lyse beige/hvite skinnseter (Elfelben Wiess), barnet sitter fortsatt bakovervendt, og ofte med sko.

Jeg har en følelse av at etter et års tid vil det se ut som om jeg har gått på med båndsliper i baksetet.

Prøver stadig å hinte til at samboeren skal ta av skoene til barnet før hun blir plassert i bilen, men trekker meg fort unna.

 

Hva gjør dere med skinnseter og barn? Har sett på slike "setebeskyttere", men finner kun i sort, og ser litt "tilfeldig" ut.

279_2116296520.jpg

Jeg har flere lag med pledd under setene til ungene. Og alle man tar selvfølgelig av seg på føttene i bilen da den er reinere en hjemmet. Skjønner ikke hvorfor du ikke skal kunne gjør det samme? Er snak om noen sko, og en bil som alltid vil synke i verdi så hvorfor ikke begrense det mest mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott interiør👍

Anbefaler deg å bruke slike setebeskyttere, da unngår du både merker fra evt sko og fra selve barnestolen. 

Har god erfaring med slike selv, samt å lære barna å være forsiktige. Har kun hatt biler med skinnseter så lenge jeg har hatt barn i baksetet, og ingen av disse har hatt noen merker som antyder at det har vært barn i baksetet 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Snagg30 og @Chrono sier, setebeskytter under setet og sparkebeskytter på seteryggen beinene til ungen er vendt mot(bakovervendt eller forovervendt barnesete avgjør dette). Sparkebeskytter på forovervendt kan kombineres med slik som har oppbevaringslommer. Jeg har gummimatter i gulv også for enkelhetens skyld. Sko funket og ta av som baby, idag står jeg ikke i en 10 minutters diskusjon med ungen om hvorfor skoene skal av. Hun har derimot fått klare instrukser om hvor det er lov å tråkke på vei inn/ut av bil. Kun på innstegslisten f.eks., og ikke i sete og på lakkerte flater. Det går veldig greit og ved jevnlig vask så blir det faktisk levbart. Ingen merker på skinnet enda, bare litt naturlig skitt som forsvinner i vask. Ungen er lært opp til hva som er lov og ikke i bil, faktisk også til det med åpning av dør(ikke henge eller rive i håndtaket, ikke smelle døra, ikke henge i dør.. i frykt for å høres helt fæl ut, så fungerer det svært bra). Ikke bare for min del, men skal hun en dag sitte på med noen så vil ikke jeg at hun skal sparke/tråkke i setet eller generelt herje i bil. Et par vi var med på telttur i fjor hadde fritt fram i sin bil, så der var ungene overalt i bilen, med sko. Klatret over seterygg og regelrett herjet. Interiøret så deretter ut også, selv om vår unge fikk være med av de som hadde bilen så fikk hun ikke lov av kjipe meg, da jeg ikke støtter den slags holdninger :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Axkid setebeskytter i sort som beskytter både rygg og sittepute, er ganske tjukk, i tillegg til at den har plastlomme for nettbrett eller liknende. Og basen til bilstolen går oppover i bakkant mot seteryggen, så den dekker faktisk området hvor ungen har føtene sine per nå. Vår er så liten at han løftes inn og ut, men når den tid kommer er det @Marius2002 sitt type regime som gjelder.

Om du ikke har seteryggbeskytter er det på tide å få seg det, samme hvilken farge den måtte være. Det er et must! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 akkurat her er jeg helt enig med deg, det handler og om hvordan barna gjør ting hos andre! Minste mann heime (5år) har jeg vært heldig med da han aldri slår seg vrang på ting vi ber han om, med god forklaring og hvorfor så går det smerte fritt. Uansett så vil ikke de se rynkene i panna når det kiker i speilet framme, for da vet de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn trenger ikke engang sitte fastspent når vi kjører bil - de er så stive av frykt at selv en kollisjon vil ikke rikke dem ut av posisjonen jeg plasserte dem i før kjøreturen startet. Andres barn putter jeg i bagasjerommet.

OT: Drosjeeiere installerer kunstlær-overtrekk for å beskytte de originale setene. Passasjerene tror de sitter i skinn, så det ser da greit nok ut. Fås relativt rimelig en eller annen plass, mener Mekonomen solgte slikt en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Basse Lusk skrev:

Mine barn trenger ikke engang sitte fastspent når vi kjører bil - de er så stive av frykt at selv en kollisjon vil ikke rikke dem ut av posisjonen jeg plasserte dem i før kjøreturen startet. Andres barn putter jeg i bagasjerommet.

Jeg ler :lol: Vel, barn er barn og det må de få være, så da kan man heller lage en kul greie over det hele og ingen skremselspropaganda! Trådstarter spurte om beskyttelse av skinn, men det ene fører med det andre og da blir egentlig hele interiøret med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pledd under setet og sparkebeskytter der beina er. Det ser ikke kjempestrøkent ut, men interiøret takker deg.

 

Begge mine barn sitter fremovervent nå, og stolene har pledd både bak rygg og under sittepute. (Det blir fort avtrykk av disse stolene). I tillegg har jeg sparkebeskyttelse på forseteryggene. Man har mye igjen for å beskytte interiøret på denne måten. Sjelefred for bileier, og bilen er langt mer salgbar når det ikke er spor av småtroll.

Det er også mindre stygt med "ikke-matchende" beskyttelse enn med ødelagte seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...