Gå til innhold

Nye sommerdekk 2012, X3


Stein60
 Share

Anbefalte innlegg

På grunn av feil hjulstilling (er justert nå) så er mine gamle sommerdekk 245/50RF18 helt utslitte. Noen som har forslag til nye gode sommerdekk (veigrep, komfort) og hvor man kan få tak i de billigst (østlandsområdet)? Hvilke andre dimensjoner går på mine felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk365.no 

Ikke spar på dekk. Kjøp om du kan, noe fra michelin, pirelli, Goodyear, hankook og falken. 

Mange kjøper linglong til 4000 kr og sliter dem ut etter 1,5 sesong, mens michelin til 10.000 kr kan holde 4 sesonger og i tillegg gi deg en bedre kjøreopplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei, vekker til live tråden jeg.

Vianor har 25% rabatt på dekk fra tors-lør om man kjøper med dnb mastercard.

Vurderer nye sommerdekk da disse er produsert i 2014 og har ca 5mm dybde igjen, men jeg er ingen ekspert og vil jo nødig kaste vekk brukandes dekk. Det som står på er pirelli run flat dekk. Jeg har hatt nytte av run flat 1 gang på sommer og 1 gang på vinter, spiker som punkterte dekk begge gangene.

Kan forstå at det støyer litt mer og at vanlige dekk kan føles bedre å kjøre med. Kjører på helt originale felger på sommer, er vel 17". Vinter har jeg Hakka og de er mye samme alder..

Hva tenker dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig aldri kjøpt meg runflat, da jeg ikke ser behovet. Har aldri heller hatt behov for runflat så langt i min bil karriere.

Men det er nå fremdeles ditt valg, og ingen andre sitt. Vi alle sammen her inne kan anbefale deg å IKKE kjøpe runflat, så går det 2 dager etter du har kjøpt nye dekk, og så trengte du det. Hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er greit og forstått.

Tenkte på alder og mm i dekk, tilsier det bytt med en gang eller tåler de en sesong til..?

Kikker på dekkonline.com, skruvat, vianor.. Ikke mye som skiller i pris på de samme dekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at dekk fra 2014 kan være litt hardere i gummien enn da de var nye, og at det derfor kan bli litt dårligere grep. Ikke noe problem hvis ikke du bruker bilen til villmannskjøring, men greit å ha i bakhodet, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, F25x3 skrev:

Ja tanken har slått meg, men ikke mye av den type kjøring nei. Men vil aldri gå på kompromiss med sikkerhet med barn i bil.

Det er vel verst når det er kaldt, så det er bare å ta en bremsetest en kjølig morgen. Og kanskje på vått føre en gang i tillegg. Funker det greit da er det ikke noe problem å kjøre med. 

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...