Gå til innhold

Normal motorlyd for en N53?


bostonE36
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det. Men det er nok ingen som kan garantere for verken at motoren er strøken eller ei.

Det er faktisk en risiko som du som kjøper tar. Så er det å kjøpe brukt.

Og med all fakta, så har ikke n53 et kjent problem med register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden høres sånn ca ut som min N53. Om det er riktig eller ikke aner jeg ikke. Men den har hatt lignende lyd som den på din video fra 130 000km til nå 187 000km. 

Det jeg har lest, er at noe av denne lyden kan komme fra injektorene. Men jeg vet ikke.

Sjekk om plugger, injektor, coils, høy-trykks bensinpumpe er skiftet og at det er brukt originale deler til dette.

Endret av strukt
Fordi jeg er gammel og glemmer ting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt N53 på tunet sammenhengende siden 2011 (2 forskjellige biler). Og jeg reagerer ikke på lyden i klippene. Den første var nok kaldstart, og da går de ganske stygt, spesielt med åpent panser. Injektorene gir disse motorene litt dieselpreg på tomgang. 
 

Om motoren din er i orden er jo en annen sak, men det er i hvertfall ikke noe med tomgangen din som indikerer noe. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten litt ut som en dieselmotor med panser oppe ja! 😆 Beroligende å høre, men får vel ha i bakhodet at det ikke er usannsynlig at injektorer kan måtte skiftes en gang. Magefølelsen sier fortsatt at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en n63tu og den har samme tikkelyden i dysene.  Når det gjelder plugger og coiler så er dette deler som må skiftes iblant. Min må ha nye plugger etter 40000-50000km ellers blir det misfire. Skiftet også alle coilene på 110.000km preventivt da de etterhvert blir preget av noen år i varmen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normal lyd på N53. 
Sjekk index på dysene. Videre er det lurt med litt oftere bytte av tennplugger på N53, da kan man lett se om man har en injektor som lekker. 

Jeg byttet to på min. De var tidligere index og de lakk når bilen var av. 
Og husk å alt kjøpe plugger til N53. Plugger til andre bensin BMW-er vil gjøre at bilen ikke klarer å kjøre de forskjellige modusene slik at NoX kattene renses. 

18 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Samt coil og er kresen på plugger.

Generelt er N53 en fin konstruksjon.

Fin konstruksjon ja, men ei ikke uten sine sykdommer som kommer og går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, ahj skrev:

Helt normal lyd på N53. 
Sjekk index på dysene. Videre er det lurt med litt oftere bytte av tennplugger på N53, da kan man lett se om man har en injektor som lekker. 

Jeg byttet to på min. De var tidligere index og de lakk når bilen var av. 
Og husk å alt kjøpe plugger til N53. Plugger til andre bensin BMW-er vil gjøre at bilen ikke klarer å kjøre de forskjellige modusene slik at NoX kattene renses. 

Fin konstruksjon ja, men ei ikke uten sine sykdommer som kommer og går. 

Har hørt mye rart om at man ikke kan blande index 11 og opp med lavere index eller noe i den duren, eller at man må bytte hele banken på 3, så lenge man koder de inn med INPA så går det vel fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, ahj said:

Og husk å alt kjøpe plugger til N53. Plugger til andre bensin BMW-er vil gjøre at bilen ikke klarer å kjøre de forskjellige modusene slik at NoX kattene renses. 

Litt på siden i forhold til tråden, men jeg har tidligere lest at den eneste pluggen som duger på disse er NGK ZKBR7A-HTU. Jeg valgte å teste ut Bosch sitt alternativ (ZGR6STE2) sist jeg byttet, da de var svært gunstig priset hos GS på det tidspunktet. Ser ut til å fungere bra de første ca 1000km i hvertfall. Får kjøre litt til før jeg konkluderer endelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...