Gå til innhold

Nye dekk E87 120D


mrkzie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er ganske amatør på dekk og har ikke så mye peiling på hva som burde brukes, merker som er bra og alt sånt. Men behøver iallefall nye sommerdekk og tenkte høre her om noen har erfaring eller anbefalinger til hvilke dekk størrelse og merke man burde gå for :D

Det som står på akkurat nå fra forrige eier er vel run flat dekk med dimensjon: 225/45R18 91V, legger ved bilde. Liker sånn sett og kjøre fort så ønsker ikke lav kvalitetsdekk om det fortsatt produseres :D 

BMW E87 120D 2004 163HK

 

dekk.jpg

Endret av mrkzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok å banne i kirka, for noen. Men jeg bruker Landsail LS588. Utrolig bra dekk, slites kanskje litt fort? Men du verden så billig!

Ellers hadde jeg gode stunder med både PS3 og Falken FK510.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Basse Lusk said:

Landsail er det jeg har på min E87, veldig fornøyd med dem. Lite støy og sitter bra.

Har du R18 eller? Vet ikke om jeg syns de er for store. Lurer på om jeg skulle hatt 17 istede.. Har som sagt lite peiling. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Basse Lusk said:

R19. :) Ikke min bil på bildet, men mine er like. R18 er akkurat passe, litt mer gummi er greit over fartshumper og dumper.

 

zero4b.jpg

Ah ok, skjønner. Takk, da holder jeg meg bare til R18. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Basse Lusk said:

Landsail er det jeg har på min E87, veldig fornøyd med dem. Lite støy og sitter bra.

LS588 har gjort det godt i tester. Det er på ingen måte noe lavkvalitetsdekk, selv om det er ganske billig. Michelin og Conti sine performancedekk kjøper jeg aldri, da jeg synes de koster mer enn de smaker. Spesielt Pilot Supersport er dyre dekk til en bruksbil. Et dekk som Falken FK510 er kjempebra og ca 2/3 av prisen, alt etter dimensjon.

18" på E87 synes jeg er helt passelig for sommerhjul. 19" går bra det og, men man ofrer en del komfort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Positive - Very low rolling resistance.
  • Negative - Limited wet grip, very long wet and dry braking distances, bad handling and poor aquaplaning resistance.
  • Overall - Not Recommended.

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Landsail/LS588-UHP.htm

Ingen erfaring med Ladsail, men får ikke veldig positiv omtale. Når du ser på dekktester merk deg dimensjonen, dekk yter forskjellig i forskjellige dimensjoner. I 18-20" som kanskje de fleste her inne benytter, kommer "billigdekkene" ofte dårlig ut, de samme dekkene kan gjøre det bedre i tester med 15-17". Fra "billigdekk" til "premium" dekk vil prisforskjellen i din dimmensjon kanskje være 1300-2000 kr, det er ikke veldig mye, med tanke på at ofte holder premiumdekkene lengre. Og ikke minst, i værste fall kan det stå om liv i en kritisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte Dunlop SP Sport Maxx ei stund. Syntes det fungerte bra, i tillegg var de tilgjengelige i de rette dimensjonene da jeg kjørte staggered oppsett på 18-tom.

Ellers jeg enig med mange andre her i at Pilot Sport 4S er suverene dekk. Har ikke prøvd Pilot Sport 4.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ingen erfaring med Ladsail, men får ikke veldig positiv omtale. Når du ser på dekktester merk deg dimensjonen, dekk yter forskjellig i forskjellige dimensjoner.

Utenlandske dekktester er mindre relevant for norske forhold, fordi vi har en spesiell type asfalt. Da NAF testet Landsail LS588, var konklusjonen motsatt: Dette dekket slo alle premiumdekkene på bremselengde på våt vei, det var best av samtlige dekk testet. Riktignok er denne testen utført i Texas, likevel er det grunn til å mene at den er mer relevant for norske forhold når NAF går god for den:

https://www.adressa.no/bil/Billigdekk-overrasker-i-test-7934b.html

Ellers har du et poeng i at andre dimensjoner kan vise andre egenskaper enn dekket som er testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan ikke si at jeg merker noe til dårlig grep på LS588. Jeg er interessert i dekk og tar ingen sjanser. Så jeg var testet de endel her lokalt i mange situasjoner. Opplever de som svært bra, stabile, kjenner godt hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...