Gå til innhold

Kjøpsguide x5 til en Bmw entusiast🤔

Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått noken ideer oppi hodet om at jeg skulle hatt meg en x5 til å dra GT3en og samtidig få med familien på tur ( Rudskogen m.m 😬

Og det ser ut som vår f11 520d har holdt seg latterlig godt i pris så ett salg med lite verditap er jo fristende..

Har lite erfaring med disse bilene, og egentlig fulgt lite med i markedet.. 

Vil ha en minimum 14-15mod. ( Når kom facelift? )

Har bemerka meg to ting, ytterst sjelden man ser skinntrukket dashbord som egentlig er ett krav for meg. Og at nesten alle er uhyre kjedelig med sort/sort. 

Ellers; er egentlig m sport ett must? Syns fronten er vel så fin uten..

Jeg vil uansett kludre til bilen med senk så er unødvendig for understellet sin del.. 

Er der fallgruver og gå i på x5? Er hovedsakelig 30d som er aktuell. ( 4syl. Totalt uaktuelt. ) Motor er vel relativt skuddsikker.. ( n57 vel ) 

Ser på biler med km.stand på rundt 100.. 

Tenker denne kan vere ett meget godt kjøp? ( Utstyr/pris og generelt utvalg veger opp for nitrist fargekombo ) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217714220

tanker om videre prisfall på disse? Synes dei holder seg drøyt godt i pris? 

kan der vere penger og spare på import?

kjør debatt😁

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som BMW har sluttet å selge seter i ekte fullskinn. Se nærbilde av førersetet fra annonsen du linker til, dette må da være skai? Ekte skinn sprekker ikke på denne måten. Visstnok er det bare selve sitteflaten og flaten mot ryggen som faktisk er skinn i "skinnseter" fra nyere tid, resten er skai/vinyl (vet ikke når BMW begynte med dette).

Disse setene blir stygge etter hvert, og når de fleste X5 har svart interiør, så kan du kanskje bare ignorere det og heller bruke 20 000 på å trekke om setene i ekte skinn, i den fargen du ønsker?

220_578121755.jpg

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2021 den 0.04, Skulebollen skrev:

Ellers; er egentlig m sport ett must? Syns fronten er vel så fin uten..

Synes disse er ganske flotte uten M-sport så støtter det om du finner en fint priset bil med det rette utstyret. Er kanskje bedre muligheter for et godt kjøp på en uten også.

Kan vel være greit å oppgradere til M-sport ratt da om man skulle velge en bil uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje bakenden er litt kjip uten m sport? I tillegg må man jo som du nevner ha rattet, og helst sort taktrekk. Så ender vel opp med en m sport rekner jeg med 😊 Men er absolutt litt og hente på og handle en uten ja

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den er ganske i fin i det jeg tror er X-line eksteriør slik jeg tror denne har:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=210726113

Blir kanskje litt Audi Allroad preg over bakenden, men jeg liker den og synes noen ganger at større SUV`er kler litt ulakkert plast rundt hjulbuer etc. Men litt usikker om X-line er det beste utgangspunktet for senk og litt større felger da. Ikke sikkert det blir helt håpløst, men M-sport er kanskje et tryggere valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e70 uten M-sport, å det var helt bevisst. Da er det mindre ting som kan få riper i seg når man kjører overalt. Snøkanter, busker, greiner å annet tjafs. For min del var det dog viktig å bruke bilen, der jeg trenger/vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 spot on! :D 

Den som var linket til over her var også spot on - hadde lett valgt en slik over en M sport utgave. Med mixed dimensions på hjula (brede bakdekk og skjermbreddere) synes jeg nesten baken på non-M sport utgaver er mer bøsne enn M sport utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...