Gå til innhold

Test av felgimpregnering


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Har den siste uka testet Armorall felgforsegling. Har kjørt ei ukes tid i tildels regn og igår vasket jeg bilen igjen. Reklamen er at felgen skal avvise skitten slik at den holder seg ren lenger. Det jeg ser er at med kantfelger så blir litt av bremsestøvet liggende litt løst på kanten men den biter seg ikke fast, jeg tipper en felg uten kant hadde hatt enda bedre resultat. Alt i alt så fungere dette og jeg kommer til å fortsette å bruke denne. 

bilder_Varer_33854_felgpleieprodukter_1.thumb.jpg.23b312584024b8e1dd0767a85e7b42e9.jpg

Før vask, her ser man litt bremsestøv som ligger på kanten på felgen, mye mindre enn normalt etter flere dager kjøring,  også i regn. 

IMG_20210816_190624.thumb.jpg.b684a38a72f21bb4449d7e1497117de2.jpg

IMG_20210816_190630.thumb.jpg.a13fe6748df71cdd192e72ff961bd888.jpg

Etter spyling med høytrykkspyler, felgen er helt ren igjen uten såpe eller berøring. Dette skal ha en varighet på 4 uker, kommer til å fortsette å bruke denne utover høst og vinter, er enda mer spent på hvordan den fungerer på salta veier. IMG_20210816_204234.thumb.jpg.3fcfb5019ad8d8cfd47401edaf030f0c.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snagg30 skrev:

Har du noe informasjon om hvordan du bruker den og? :) 

Ja bruksanvisningen sier at felgen må være helt ren og tørr, så sprayes det på rikelig for å få dekket hele felgen. Jeg sprayet på i 4 retninger for å få dekket hele felgen, Ovenfra og ned, nedenfra og opp, venstre til høyre og høyre til venstre. Så skal det tørke minst 1 time men jo lengre jo bedre. Jeg sprayet på om kvelden og lot bilen stå under tak om natta. Hevdes å ha en varighet inntil 4 uker.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt den et par ganger. Fungerer kjempe bra, men ikke så holdbare over tid. Bare å legge på et nytt lag. 
Fordelen med denne kontra coating er nettopp dette med at det er så enkelt. Bare spraye på, mens coating må preppes, legges på og vente. 
Eneste er at jeg ikke her den som er for glad i slike sprayer. Du kommer til å puste noe av dette inn når man legger det på felgene hvis man ikke bruker maske eller lignende.  

Blir spennende å følge med på testen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordringen jeg ser med slike "bensinstasjon pleieprodukter" er at holdbarheten er så kort på dem. Det forsvinner etter hver vask eller etter en tids kjøring i regnvær. Coating er selvsagt det beste, med det tar tid og arbeid å legge på...også svekkes dette også med tiden uansett hva man gjør.

Etter en del prøving og feiling med dette så føler jeg at jeg har kommet frem til en løsning som funker for meg. Ved dekkskifte på våren eller høsten, så vokser jeg felgene med Swissvax Autobahn. Så sprayer jeg felgene med Geyon sin Wet Coat på ca hver andre vask sesongen igjennom. Da holder overflaten seg glatt og bremsestøv og skitt kan spyles av. Wet Coaten til Geyon bruker jeg også på bilen, så det er ett produkt mindre i hylla også som tar plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Utfordringen jeg ser med slike "bensinstasjon pleieprodukter" er at holdbarheten er så kort på dem. Det forsvinner etter hver vask eller etter en tids kjøring i regnvær. Coating er selvsagt det beste, med det tar tid og arbeid å legge på...også svekkes dette også med tiden uansett hva man gjør.

Etter en del prøving og feiling med dette så føler jeg at jeg har kommet frem til en løsning som funker for meg. Ved dekkskifte på våren eller høsten, så vokser jeg felgene med Swissvax Autobahn. Så sprayer jeg felgene med Geyon sin Wet Coat på ca hver andre vask sesongen igjennom. Da holder overflaten seg glatt og bremsestøv og skitt kan spyles av. Wet Coaten til Geyon bruker jeg også på bilen, så det er ett produkt mindre i hylla også som tar plass. 

Tja holdbarheten vil vise seg, den hevder å være inntil 4 uker så vi får se. Jeg er godt kjent med slike latsmanns wetcoatinger og bruker flere av de selv, både Geyon, Sonax og Turtle. Synes forøvrig ikke de har samme effekt som denne på felger.  Skitten henger løsere ja men det her ser felgene renere ut etter flere dagers kjøring. Denne selges forøvrig også av flere bilpleiebutikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonax har en forsegling som man sprayer på, og spyler av. Den er god og lettvint i bruk på felger med trange områder / mange eiker. Ellers legger jeg keramisk coating (type Dlux) eller gamle typen Fusso når jeg først har av felgene og skal stelle litt med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...