Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Det blir bra! Må til med nye dekk på disse? Jeg må ha nye dekk på 345-felgene pga feil spissing bak, så korden viser. Usikker på hva jeg skal gå for, enten Hankook (uten stjerne, som jeg hadde før) eller Pirelli med stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, papertiger skrev:

Det blir bra! Må til med nye dekk på disse? Jeg må ha nye dekk på 345-felgene pga feil spissing bak, så korden viser. Usikker på hva jeg skal gå for, enten Hankook (uten stjerne, som jeg hadde før) eller Pirelli med stjerne.

Heisann. Nei dekkene stemmer bra. Nesten nye Conti 7 i 255/35 og 285/30 bak. Så dem er innafor 👍🏻. Har stått på en 530d xdrive tidligere. Å.. såpass… slitt på innsiden da. Det er dessverre minus siden med senk selv om en justerer inn. Men da slipper du ihvertfall unna run flat og vil nok få mere «behageligere» dekk. 

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå
17 hours ago, m-blå said:

Heisann. Nei dekkene stemmer bra. Nesten nye Conti 7 i 255/35 og 285/30 bak. Så dem er innafor 👍🏻. Har stått på en 530d xdrive tidligere. Å.. såpass… slitt på innsiden da. Det er dessverre minus siden med senk selv om en justerer inn. Men da slipper du ihvertfall unna run flat og vil nok få mere «behageligere» dekk. 

Ja, men spissingen var helt utenfor på høyre side bak, var kun ett dekk som hadde slitt så mye, så verken jeg eller verkstedet skjønner hva som har skjedd da de tok hjulstillingskontroll med M sport understell verdier iht ACS sine retningslinjer når de monterte på senk. Så ble en dyr affære, men må være ærlig å si at jeg gleder meg til non-RFT dekk.

PS: 255+285 hørtes ut som en rar dimensjon for xdrive, er det ikke 245+285 som er nullavviksdimensjonen i 20"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Ja, men spissingen var helt utenfor på høyre side bak, var kun ett dekk som hadde slitt så mye, så verken jeg eller verkstedet skjønner hva som har skjedd da de tok hjulstillingskontroll med M sport understell verdier iht ACS sine retningslinjer når de monterte på senk. Så ble en dyr affære, men må være ærlig å si at jeg gleder meg til non-RFT dekk.

PS: 255+285 hørtes ut som en rar dimensjon for xdrive, er det ikke 245+285 som er nullavviksdimensjonen i 20"?

Kjedeligt med skjevslitte dekk men det blir nok bra med non rft ja. 
245-285 gir null i avvik ja, men 255-285 gir 0,87% så er innafor 1%.
Er det samme på andre settet jeg har og: 245-275 gir og 0,87%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og målte rulleomkretsen på alle dekkene på midten.  På begge settene var det kun 0,8cm forskjell på foran og bak, så da er dem bedre enn hva kalkulatoren sier.

 

IMG_5317.thumb.png.1c84a971c1b0274c3b4f91aed08d2f4a.pngIMG_5318.thumb.png.d6c6196a00e63c310abe3c106d113bfb.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Meget pent oppsett begge to. Perfekt til sommer- og vinterbruk :) 

Ja hadde det ikke vært for sky høye priser på kvalitets vinter dekk i 20» så hadde jeg nok satt på det. Samtidigt så har jeg nesten nye Hakkapellita på 19» 351M felg

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde også 8mm forskjell på de jeg kjøpte av deg, gikk fint det :) på 4-serien med PS4S* var det derimot tilnærmet 0mm avvik etter 4 sesonger, de imponerte. 0mm avvik hadde også Hankook etter 2 sesonger, så vurderer de igjen, selv uten stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere lest på bimmerpost at 343m felgene ikke passer foran på 550i lci da eikene tar borti bremsecalipper. Da må man ha minst 3mm spacer. Var litt spent på om M550D lci hadde samme problem så måtte prøve en felg på. Var heldigvis god klaring her og slipper og bruke spacer.👍🏻IMG_5356.thumb.jpeg.df75169ba4cda37c68d5b7967bdd91bd.jpegIMG_5353.thumb.jpeg.004e93f287d639bcee00bf0c5ca9dcb8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2024 den 18.14, m-blå skrev:

Ja hadde det ikke vært for sky høye priser på kvalitets vinter dekk i 20» så hadde jeg nok satt på det. Samtidigt så har jeg nesten nye Hakkapellita på 19» 351M felg

Jeg må nok bite i meg denne kommentaren Walkabout, vinterdekk til 373m bestilt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...