Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
36 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Fått svar fra selger og han mener bestemt at desse Sonar dekkå er godkjent og bestilt akkurat til denne bilen, og mente at det ikke stemmer det med stjernemerkede dekk, eg gidde ikkje å bruke tid på det ,og bestiller

får legge ut de du har på Finn.

disse er stjernemerket og ikke runflat, bra kombo😉

https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/Michelin/Pilot-Super-Sport/275-30-R20-97Y-XL--/R-339199

https://www.dekkonline.com/rshop/Dekk/Michelin/Pilot-Super-Sport/245-35-R20-95Y-XL--/R-339197

Skrevet
1 minutt siden, Lars S skrev:

Ja mik lokale dekk leverandører kom også med Michelin dekk. Så ja blir nok mulig det. Kommer nok til å legge dem på Finn ja.

Skrevet (endret)
6 minutes ago, Alfred trovåg said:

Ja mik lokale dekk leverandører kom også med Michelin dekk. Så ja blir nok mulig det. Kommer nok til å legge dem på Finn ja.

Bare husk å få rett modell av Michelin - Super Sport i stjernemerket utgave. 

Begge svarene du fikk, både av Bavaria og av selger, var vel i tråd med hva som ble antatt her i tråden.

Det er forståelig, men allikevel veldig synd at du ikke tar denne kampen med selger. Han har nok bestilt dekkene til akkurat din bil, men at de er godkjente er bare tull og tøys. Jo, godkjente for bruk på biler i Europa, helt sikkert, men av BMW på en xDrive-bil? Nei.

Så slike selgere skor seg på kunder som tar det for god fisk eller ikke tar kampen, dessverre men sant, og gjør også at de kommer til å fortsette å levere linglongdekk som ikke er bra for drivverket for bilen og utsetter eier for potensielt store kostnader. 

Endret av papertiger
Skrevet

Men har du sjekket, slik det ble sagt tidligere her, den faktiske omkretsen på Sonar dekkene du har fått? 

Skrevet
2 timer siden, papertiger skrev:

Bare husk å få rett modell av Michelin - Super Sport i stjernemerket utgave. 

Begge svarene du fikk, både av Bavaria og av selger, var vel i tråd med hva som ble antatt her i tråden.

Det er forståelig, men allikevel veldig synd at du ikke tar denne kampen med selger. Han har nok bestilt dekkene til akkurat din bil, men at de er godkjente er bare tull og tøys. Jo, godkjente for bruk på biler i Europa, helt sikkert, men av BMW på en xDrive-bil? Nei.

Så slike selgere skor seg på kunder som tar det for god fisk eller ikke tar kampen, dessverre men sant, og gjør også at de kommer til å fortsette å levere linglongdekk som ikke er bra for drivverket for bilen og utsetter eier for potensielt store kostnader. 

Han kunne skaffe meg andre dekk feks Continental men om dem var stjernemerkede vet eg ikkje, men ja eg burde nok gått hardere til verks, men me fekk med denne felg pakken og nye vinterdekk i prisen, der ble ikkje sagt så mye om kvaliteten på dekkene, så da har han vel holdt den Han lovet. Eg kunne gå for dyre men da måtte eg ta mellom legg selv,derfor sa eg ja til den pakken Han tilbydde. 

Skrevet
1 time siden, E.H.D skrev:

Men har du sjekket, slik det ble sagt tidligere her, den faktiske omkretsen på Sonar dekkene du har fått? 

Nei i og med at siden eg hadde forskjellige dimmensjon foran og bak så krevde BMW dette for å få på garanti, dem tok alltid bilde av dekkene når det var snakk om sånne saker som skulle sendes inn til BMW for reklamasjon. 

Skrevet
4 timer siden, Alfred trovåg skrev:

pass på å finn dekk alternativ uten runflat, dessverre mange stjernemerkede modeller som har runflat... michelin og noen til har alternativ uten run flat

hadde vært morsomt om du hadde målt dekka du har, og vist de hadde stort avvik kunne du arrestert dekkselger

• 3 weeks later...
Skrevet
På 14.2.2022 den 18.35, E.H.D skrev:

Den lokale dekk forhandler mente at rulle omkretsen er rett og mest sannsynlig kunne eg brukt dekkå,men eg velger å kjøpe nye stjernemerkede dekk alikevel, får heller legge dem ut på Finn. 

Skrevet
18 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Den lokale dekk forhandler mente at rulle omkretsen er rett og mest sannsynlig kunne eg brukt dekkå,men eg velger å kjøpe nye stjernemerkede dekk alikevel, får heller legge dem ut på Finn. 

Da kan sikkert den aktuelle dekkforhandleren også gi deg en garanti på at fordelingskassen ikke skal ryke 😅

Du gjør helt rett i å velge stjernemerkede dekk, da er du på den sikre siden 👍

Skrevet
Akkurat nå, Fredrik 90 skrev:

Da kan sikkert den aktuelle dekkforhandleren også gi deg en garanti på at fordelingskassen ikke skal ryke 😅

Du gjør helt rett i å velge stjernemerkede dekk, da er du på den sikre siden 👍

Ja det er akkurat det. 

• 2 weeks later...
Skrevet
På 2.3.2022 den 22.01, Alfred trovåg skrev:

Ja det er akkurat det. 

Da ble det Michelin pilot sport dekk. Et merke eg aldri har hatt før mene eg, men at dem er gode dekk tviler eg ikkje på,men der ble 16000 for 4 dekk.😳.

Skrevet
24 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Da ble det Michelin pilot sport dekk. Et merke eg aldri har hatt før mene eg, men at dem er gode dekk tviler eg ikkje på,men der ble 16000 for 4 dekk.😳.

Kan garantere deg det er verdt prisen! Har selv kjøpt til min F97 selv om firma som solgte bilen hadde kjøpt inn nye premium dekk. En premium bil som du har fortjener skikkelig dekk :) 

Skrevet
1 time siden, Alfred trovåg skrev:

Selv om prisen er stiv så er dette vel anvendte penger. Jeg regner med at jeg har en sesong igjen på Michelin Primacy dekkene som står på min 540d nå, så blir det stjernemerkede Pilot Super Sport på meg også. Etter mange års prøving og feiling så har jeg vel landet på at jeg er litt Michelin fan når det kommer til sommerdekk. På vinterdekk er det Nokian for alle penga for min del, der jeg er urokkelig 😅

Skrevet
1 time siden, Alfred trovåg skrev:

Hva slags dim kjøpte du da? Det var stiv pris. Har kjøpt selv, kom på 12600 inkl ta av gamle dekk,, legge på nye og avbalansere.  

Skrevet
11 minutter siden, Geir Anders skrev:

Hva slags dim kjøpte du da? Det var stiv pris. Har kjøpt selv, kom på 12600 inkl ta av gamle dekk,, legge på nye og avbalansere.  

Det er nok inkludert det som du nevner her, pleier å oppgi pris med montering og avbalansert han som eg kjøper av.

Er 245/35/20 og 285/30/20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...