Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
52 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Selv om prisen er stiv så er dette vel anvendte penger. Jeg regner med at jeg har en sesong igjen på Michelin Primacy dekkene som står på min 540d nå, så blir det stjernemerkede Pilot Super Sport på meg også. Etter mange års prøving og feiling så har jeg vel landet på at jeg er litt Michelin fan når det kommer til sommerdekk. På vinterdekk er det Nokian for alle penga for min del, der jeg er urokkelig 😅

Eg bare regner med at det er pilot sport, han har bare sagt Michelin dekk. 😁.

Skrevet
1 time siden, Snagg30 skrev:

Kan garantere deg det er verdt prisen! Har selv kjøpt til min F97 selv om firma som solgte bilen hadde kjøpt inn nye premium dekk. En premium bil som du har fortjener skikkelig dekk :) 

Ja regner med at dem er ganske gode ja.🙂.

Skrevet
18 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Eg bare regner med at det er pilot sport, han har bare sagt Michelin dekk. 😁.

Til den prisen regner jeg med at det er Pilot Sport, men det viktigste er at dem er stjernemerkede 😀

Skrevet
3 hours ago, Alfred trovåg said:

Ja det skal dei jo være. 

Dersom det er 245 + 285 dekk som du skriver lengre oppe mistenker jeg at de ikke er stjernemerkede, da 5-serie originaldimensjon (som er den eneste som leveres i stjernemerket variant) er 245 + 275. Du har fått 245 + 285 fordi de er teoretisk likere enn førstnevnte, men stjernemerkede er altså like i førstnevnte utgave. Ville ha sjekket opp dette og ikke stolt på hverken lokale dekkselgere eller lugubre bruktbilselgere, så du ikke går på en smell med dyre dekk :) I den dimensjonen er det vel Michelin Pilot Super Sport det er snakk om som er stjernemerket.

Skrevet

245 + 285 er nok ikke stjernemerket nei. Her er det bare til å avbestille fort som fy, og få dekkene du skal ha, nemlig 245 og 275 stjernemerket.

Skrevet
46 minutter siden, papertiger skrev:

Dersom det er 245 + 285 dekk som du skriver lengre oppe mistenker jeg at de ikke er stjernemerkede, da 5-serie originaldimensjon (som er den eneste som leveres i stjernemerket variant) er 245 + 275. Du har fått 245 + 285 fordi de er teoretisk likere enn førstnevnte, men stjernemerkede er altså like i førstnevnte utgave. Ville ha sjekket opp dette og ikke stolt på hverken lokale dekkselgere eller lugubre bruktbilselgere, så du ikke går på en smell med dyre dekk :) I den dimensjonen er det vel Michelin Pilot Super Sport det er snakk om som er stjernemerket.

Ja eg kan alltids sjekke det opp, men om dem kommer til dekk forhandler og det ikke stemmer så kommer eg til å forlange at han bare får bestille rett dekk.

Skrevet
40 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Ja eg kan alltids sjekke det opp, men om dem kommer til dekk forhandler og det ikke stemmer så kommer eg til å forlange at han bare får bestille rett dekk.

Sendte han en melding på dette og han skriver at med 275 i stedet for 285 blir det feil rulleomkredts og at 285 som han har bestilt er stjernemerket. Så får eg bare se når dem ankommer han en gang. 

Skrevet
23 minutter siden, Alfred trovåg skrev:

Sendte han en melding på dette og han skriver at med 275 i stedet for 285 blir det feil rulleomkredts og at 285 som han har bestilt er stjernemerket. Så får eg bare se når dem ankommer han en gang. 

Be han sjekke på Michelin.no til din bil.

915EB195-7D5A-42E5-840C-BE1B64DC6884.thumb.jpeg.e1f78d5e993f050a76f715c673ab8a5c.jpeg

61B7BC02-89F5-4A83-8A3A-206A2FD5419D.thumb.jpeg.fd00c8c8e6db257eaa319a2f130c3e6d.jpeg

Skrevet
1 time siden, Alfred trovåg skrev:

Da har du dessverre kontakt med noen som ikke har kunnskap om betydningen av stjernemerkede dekk. Dimensjonen betyr ikke noe her (så lenge dekkene «hører sammen»), da stjernemerkingen tar høyde for nettopp denne forskjellen.

245 og 275 er det du skal ha, så enkelt er det faktisk.

285 kan også bli et problem ved EU-kontroll om du treffer på noen som er (veldig) vanskelige, da denne dimensjonen ikke er oppgitt noe sted til din bil.

Skrevet
1 time siden, Alfred trovåg skrev:

Må ikke ta i mot 285/30, da er du like langt, skal være 275/30 bak og 245/35 foran i Michelin Super Sport med stjernemerke. Stå på kravene😉

Skrevet
På 15.3.2022 den 20.31, Lars S skrev:

Må ikke ta i mot 285/30, da er du like langt, skal være 275/30 bak og 245/35 foran i Michelin Super Sport med stjernemerke. Stå på kravene😉

Vet du om det gjelder på vinterdekk også får beskjed om at vinterdekk ikke har stjernemerking når eg sjekket om Michelin har sånne dekk. Eg har jo 275 bak og 245 foran på vinterdekk også.

Skrevet

Jeg har stjernemerkede Super Sport i 245 og 275 på min G30, det stemmer det gutta over her skriver.

Nordiske vinterdekk er ikke stjernemerkede, så da må man kjøre samme dimensjon (f.eks. 245) foran og bak for å sikre lik rulleomkrets.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...