Gå til innhold

Min 1996 Boston Green BMW E36 320i Cabriolet


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke du skal tenke det er tåpelig med bare et M-emblem, min bil har jo ingenting med M å gjøre, men den er levert med M-styre med M-emblem og jeg kunne jo aldri tenkt meg å finne på å bytte til et kjedelig styre fordi det er mer rett. 

For meg skurrer det mer når folk skal klistre M-emblem overalt hvor det ikke hører til og folk som skal ha M3 på bakluken til en 316i for eksempel. 

Det jeg prøver å si er at hvis du kjøper mer sportslige felger som ble levert med M-emblem så er de emblemene det siste folk vil kritisere om det skulle vært grunn for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så her er de. Felgene jeg har hatt veldig lyst på en god stund. Det føles sprøtt å endelig ha et sett av disse. Style 68

Jeg har iallfall fjernet M-emblemene, senterkopper og fjernet rester etter gamle lodd (dekorfjerneren fra Biltema fungerte meget bra til å få gjort det), og rengjort dem litt

Dette er fortsatt, etter at jeg har hentet meg et sett, altså et av favoritt felgsettene mine som passer til E36. Så nå er det neste målet å få pulverlakkert dem, dette vil etter all sannsynlighet være klart i god tid til våren :D

Nå skal det sies at det er flere felgsett jeg har veldig lyst på, men dette er et som har vært veldig langt oppe på lista. Ikke er det dyre felger heller men jeg synes de er meget flotte

 

20220206_124159.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Ok så her er de. Hjulene jeg har hatt veldig lyst på i mange år (lenge før jeg fikk meg E36, for å ha det klart). Det føles helt sykt å endelig ha et sett av disse. Style 68

Jeg har iallfall fjernet M-emblemene, senterkopper og fjernet rester etter gamle lodd (dekorfjerneren fra Biltema fungerte meget bra til å få gjort det), og rengjort dem litt

Dette er fortsatt, etter at jeg har hentet meg et sett, altså et av favoritt felgsettene mine som passer til E36. Så nå er det neste målet å få pulverlakkert dem, dette vil etter all sannsynlighet være klart i god tid til våren :D

Nå skal det sies at det er flere felgsett jeg har veldig lyst på, men dette er et som har vært veldig langt oppe på lista. Ikke er det dyre felger heller men jeg synes de er meget flotte

 

20220206_124159.jpg

Gratulerer 😊

Alltid gøy å lande noe man har lyst på .

Fine hjul er det jo og dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer 😊

Alltid gøy å lande noe man har lyst på .

Fine hjul er det jo og dette .

Tusen takk :D

Ja det er helt sant, jeg har flere (altså mer enn én) ganger vært i kontakt med noen som har solgt slike, enten har det rent ut i ingenting eller så har hjulene (felgene) blitt solgt.. Men endelig, i Lyngdal, var det en trivelig fyr som solgte et sett som jeg kjørte bort og hentet, med caben 👍

Og takk, ja de skal da være ganske fine, som du sier.. Kult at du også liker dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, M-jakob skrev:

Ja gratulerer med nye hjul. Kan vel sikkert bli fine på e36 disse her. Har bare sett de på e46 men impresset er vel kanskje likt på e36.?

Takk takk, ja jeg har troa på dette.. Og ja det er jo i utgangspunktet E46-felger men ser bra ut på E36 :D

Foran er iallfall felgen "E36-spec" tenker jeg, er ikke helt sikker på bakhjulene (mulig de sitter litt langt inne) men tenker settet totalt sett nok vil passe veldig bra 👍

 

37 minutter siden, M-jakob skrev:

Hvilken gullfarge har du tenkt? Matt eller Glans? 

Tenker RAL1036, "Pearl Gold".. Som ser ut til å være en fin farge ut fra det jeg finner på nettet.. Er veldig i tvil ang matt/glans, men høres ut som at med glans kanskje er beste valg. Jeg har foreløpig ikke bestemt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mortenej skrev:

Der fikk du tak i felgene ja, veldig kjekt når en får tak på det en har hatt på ønskelista :)

Ja endelig.. Det tok sin tid :P

 

24 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette blir helt nydelig på Cabben :) - spesielt spennende i gull :)

Takk ja jeg tror nok dette kan bli bra :D

Tenker at det er nok en del E36 som har Style 68, men ikke så veldig mange med dem i gull.. Og når bilen er mørkegrønn så blir fargekomboen veldig artig 👍

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, StigJ skrev:

koed.no har styr på det meste :) 

Nå har jeg faktisk, etter flere dager med iherdig googling og eBaying, funnet disse emblemene i en 4pk til en overkommelig pris. På eBay. Utrolig nok, så der hadde jeg nok litt flaks men det er jo bare gøy :)

Men iallfall takk for at du tok deg tid til å søke det opp og poste at de har der, det viser litt nivået på medlemmene her. Så det var helt topp, mulig jeg hadde benyttet meg av dem om jeg ikke allerede hadde kjøpt dem 👍

--

Jeg kjøpte også nye gummiventiler (med blanke "korker" istedenfor sorte, men kan vel se greit ut det også), da jeg ikke vet hvor gamle de som sitter der er. Også er det jo greit å ha nytt

Også kjøpte jeg nye senterkopper (er det det det heter på norsk?), de gamle var tredelte og nokså skitne.. Kan jo ikke ha det på ny(pulver)lakkerte felger. Så fant et sett med den nye "versjonen" av disse med chrome/sølvring rundt

--

Andre her driver med store ombygginger og enorme innkjøp av deler, også sitter jeg her og gleder meg til å få pulverlakkert disse felgene og få på nye deler på dem.. Jeg ser det kan virke litt rart kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok så er det en ny ting som har begynt å "irritere" meg.. Det har vært slik en stund men når jeg lukker førerdøra, løsner ofte omtrent hele dørpanelet.. Og da også det dekselet som er omkring dørhåndtaket

Jeg tror ikke venstre høyttaler fungerer heller så er egentlig mulig noen har hatt det av og prøvd å fikse den engang i tiden, og fått knukket noe fester? 

Men om jeg dunker dette panelet på plass så sitter det egentlig frem til neste gang jeg smeller igjen døra.. Hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ok så er det en ny ting som har begynt å "irritere" meg.. Det har vært slik en stund men når jeg lukker førerdøra, løsner ofte omtrent hele dørpanelet.. Og da også det dekselet som er omkring dørhåndtaket

Jeg tror ikke venstre høyttaler fungerer heller så er egentlig mulig noen har hatt det av og prøvd å fikse den engang i tiden, og fått knukket noe fester? 

Men om jeg dunker dette panelet på plass så sitter det egentlig frem til neste gang jeg smeller igjen døra.. Hva kan det skyldes?

Dette er vel typisk klipsene som holder panelet fast på døren.

Ta det av så ser du garantert mange som er knekt rundt døren .

Hadde en sånn service på x5 for en tid siden ,men de må byttes igjen 😊

Somsagt ta det løs og inspiser så tenker jeg du ser det ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Dette er vel typisk klipsene som holder panelet fast på døren.

Ta det av så ser du garantert mange som er knekt rundt døren .

Jeg husker en annen bil jeg hadde, panelet var greit å få av, men var nesten umulig å få på igjen :P

Men ok det er nok absolutt en kurant jobb virker det som, takk for svar 👍

Forresten synd de klipsene skal knekke slik da, men det blir vel mer og mer materialtretthet (?) for hver gang man smeller igjen døra så jeg skjønner det jo også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg husker en annen bil jeg hadde, panelet var greit å få av, men var nesten umulig å få på igjen :P

Men ok det er nok absolutt en kurant jobb virker det som, takk for svar 👍

Forresten synd de klipsene skal knekke slik da, men det blir vel mer og mer materialtretthet (?) for hver gang man smeller igjen døra så jeg skjønner det jo også

De klipsene skal egentlig holde en stund ,bare sørg for at ting er skikkelig på plass når du monterer ,knekker fort .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...