E.C. Skrevet Oktober 26 Forfatter Skrevet Oktober 26 (endret) Så har E60en vært en tur hos @TRF og ironisk nok gjort alt annet enn å trimme: Her blir det kun fjerning av EGR og swirlflaps. M57 er en god motor, men den får det lite kjekt om innsuget blir fullt av koks eller hvis swirlflaps flyr inn i motoren. Bilen er også "oppegående nok" til å oppdage hvis noen av disse delene mangler, så man må fjerne begge deler i software, om man vil ha det 100 % vekk og uten feilkoder. Turen gikk til TRF og sammen med oppdateringen av programvaren fikk jeg kjøpt med det største EGR-blendekittet: Det er nå en del ting som skiller et slikt kit fra de billigste man får oppdrevet ute på internettet. Her har man bl.a. festet til kabelholder på toppen fortsatt til stede: En port på siden her: Og to porter på motsatt side: Om man skal koble opp f.eks. analog turbotrykkmåler eller metanolinjeksjon. Innsiden er også fin og glatt. Pakning mot innsug og nye skruer medfølger: Blendeplate for eksos, med skruer: Og blendeplugger til kjølerør: Tilsvarende OE-kjøleslanger er det her brukt EPDM (TRF får korrigere om det er feil) som er forsterket innvendig, slik at man signifikant minimerer sannsynligheten for sprekk og potensielt katastrofalt utfall. Mange billige løsninger kjører ren gummi: Klemma er laget i Tyskland den også Og den andre pluggen av kjent leverandør: Og en holder for elektrisk kontakt som blir til overs, samt nippelen på vakuumlinja som også blir til overs ved fjerning: Skal prøve å få montert ting i neste uke, så kommer det litt bilder fra monteringen også. Endret Oktober 26 av E.C. skrivefeil HakonLimseth, BMWE39turbo, ///M-ini95 og 12 andre reagerte på dette 15
sveigis Skrevet Oktober 28 Skrevet Oktober 28 På 26.10.2025 den 23.13, E.C. skrev: Så har E60en vært en tur hos @TRF og ironisk nok gjort alt annet enn å trimme: Her blir det kun fjerning av EGR og swirlflaps. M57 er en god motor, men den får det lite kjekt om innsuget blir fullt av koks eller hvis swirlflaps flyr inn i motoren. Bilen er også "oppegående nok" til å oppdage hvis noen av disse delene mangler, så man må fjerne begge deler i software, om man vil ha det 100 % vekk og uten feilkoder. Turen gikk til TRF og sammen med oppdateringen av programvaren fikk jeg kjøpt med det største EGR-blendekittet: Det er nå en del ting som skiller et slikt kit fra de billigste man får oppdrevet ute på internettet. Her har man bl.a. festet til kabelholder på toppen fortsatt til stede: En port på siden her: Og to porter på motsatt side: Om man skal koble opp f.eks. analog turbotrykkmåler eller metanolinjeksjon. Innsiden er også fin og glatt. Pakning mot innsug og nye skruer medfølger: Blendeplate for eksos, med skruer: Og blendeplugger til kjølerør: Tilsvarende OE-kjøleslanger er det her brukt EPDM (TRF får korrigere om det er feil) som er forsterket innvendig, slik at man signifikant minimerer sannsynligheten for sprekk og potensielt katastrofalt utfall. Mange billige løsninger kjører ren gummi: Klemma er laget i Tyskland den også Og den andre pluggen av kjent leverandør: Og en holder for elektrisk kontakt som blir til overs, samt nippelen på vakuumlinja som også blir til overs ved fjerning: Skal prøve å få montert ting i neste uke, så kommer det litt bilder fra monteringen også. Ja her ser man forskjell på Temu og skikkelig ja 😅. Er vel ikke for ofte det skjer nei som du nevner at man kun kjøper deler og ikke trimmer når man er hos TRF . Å kjøpe bil av deg må være like sikkert som og ha penger på bok . Fine biler og alltid fine oppdateringer . E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Oktober 28 Forfatter Skrevet Oktober 28 Om det er like sikkert som å ha penger på bok kan nok diskuteres, alltid noe nytt som går i stykker 😆 Det er dog sant at det blir en del preventivt på disse, men nå pleier bilene å bli værende en stund også, så jeg tenker at det kan være lurt å gjøre litt fiks i forkant mr.pingu og sveigis reagerte på dette 2
E.C. Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Holder på her, men går litt treigt når det er like mye olje på utsiden av motoren som på innsiden. Prøver å få rengjort litt, når jeg først har såpass mye ting demontert. Her er en liten 50-50 fra liten rengjøring rundt innsugskanaler i toppen: eivi91, mr.pingu, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
HakonLimseth Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 time siden, E.C. skrev: Holder på her, men går litt treigt når det er like mye olje på utsiden av motoren som på innsiden. Prøver å få rengjort litt, når jeg først har såpass mye ting demontert. Her er en liten 50-50 fra liten rengjøring rundt innsugskanaler i toppen: Det ble veldig bra før og etter, hva ble brukt her? 😊
E.C. Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 2 minutes ago, HakonLimseth said: Det ble veldig bra før og etter, hva ble brukt her? 😊 Litt av hvert. Jeg skrapa vekk det verste med både flatjern og rissekrok, de største klumpene får man støvsugd opp. Noe kan man også ta med mikrofiberklut og riste ut i søpla - greit å få vekk mest mulig mekanisk først, før man går over på kjemisk som skal løse opp ting. Så var det stort sett bremserens. Da legger jeg tørkepapir nederst, slik at mesteparten av møkka blir sugd opp i papiret. Trenger ikke å bruke mye, er det et møkkete område så hjelper det mye mer å skrape litt opp med rissekrok og spraye på igjen. Så mikrofiber, greit å få brukt opp noen kluter som ellers er for møkkete til andre oppgaver.
eivi91 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ser veldig bra ut! De swirl flaps'a lekker som regel som en sil ja, så det blir skittent i området under. 😅 E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Jepp, størsteparten av olja kommer nok fra disse ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå