Gå til innhold

Idas tråd - nye modifiseringer på i3


 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig kjekt å se hvor godt disse bilene følges opp. Hvilket minner meg på at jeg må få tatt en full interiørrens på begge bilene selv. Det trengs! Ikke for det, vi holder bilene ganske bra innvendig (i alle fall i følge andre småbarnsforeldre som fra tid til annen sitter på 🙃), med minimalt med slitasje, men det trengs en skinnpleie iblant. Hvilken rens og skinnmelk brukte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, E.C. skrev:

Blir kanskje litt for mørkt på vinterfelger? Mulig det ser litt bedre ut når det er mer sollys? Du slipper nå i alle fall å bekymre deg for at man ser noe særlig til bremsestøv på disse (i den grad i3 produserer slikt) ;) 

Jeg heller faktisk litt mot at fargen er for lys, jeg. 😅 Men ingen tvil om at fargen ser bedre ut i enkelte lyssettinger. 
Bremsestøv har egentlig ikke bekymret meg nevneverdig med i3 i det hele tatt, føler felgene er så lukkede at det knapt synes allikevel - men fargevalget her gjør nok også sitt for å skjule det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Utrolig kjekt å se hvor godt disse bilene følges opp. Hvilket minner meg på at jeg må få tatt en full interiørrens på begge bilene selv. Det trengs! Ikke for det, vi holder bilene ganske bra innvendig (i alle fall i følge andre småbarnsforeldre som fra tid til annen sitter på 🙃), med minimalt med slitasje, men det trengs en skinnpleie iblant. Hvilken rens og skinnmelk brukte du? 

Haha, kjenner til den der altså. Fikk kommentar på E90 sist den var på EU, da ble det sagt noe om at den var så veldig ryddig og pen innvendig også - og da var den egentlig ganske støvete om du spør meg. 😅 
Har kjørt min share med kundebiler i løpet av tiden i dekkbransjen og det er egentlig skremmende hvor slappe folk er til å holde interiøret noenlunde ryddig og rent. 

Vi har de siste gangene brukt Fenice sin rens, i kombinasjon med en egen svamp de har med svampmateriale på ene siden og magic sponge på andre siden. Er sistnevnte jeg sverger til nå, selv om det ikke nødvendigvis er så skittent siden den gir resultater nærmest umiddelbart. Da går hele prosessen litt fortere også, og det er veldig tilfredsstillende med resultater så kjapt. 😅
Greit å teste på et lite synlig område først i tilfelle den tar med seg mye av fargen, men hos oss har det så langt gått bra med samtlige skinnvarianter. Mye ligger nok også i å ikke ta i for hardt. 😊 

Jeg husker ikke hva det er vi har brukt for å forsegle nå, men mulig @CHNilsen kan svare. Er en serie han fant på nett for litt siden som har vært veldig fin, men blir nok Fenice også her når denne er tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Stadig lekkert dette her, og kjærligheten disse bilene får er det ikke noe å si på. :) 

Her har du før og etter på F11en. Magisk skinnprodukt!
7CD5EA9E-EA15-4BD6-8FD3-F6651834F539.thumb.jpeg.2cb77c6f49c7aa3b3832b4b6a4538639.jpeg
B8FC3B20-39D3-4531-99F3-9D8DECF07545.thumb.jpeg.6f97e140c81c9e484ec4e69ba51c1be6.jpeg

Se der ja! 😍 Hadde kun etterbilde av rattet ditt, så håpte du kanskje ville dele. Fenice er virkelig gode greier, men tror nok den svampen også gjør ganske mye av jobben i denne sammenhengen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • idapederse changed the title to Idas tråd - en liten julehilsen
  • 2 weeks later...

E60 bikket 16(!) år for ganske nøyaktig en måned siden, og i helgen har vi benyttet finværet til å ta ut nyvasket bil på iskalde vinterveier. I går ble det en tur ut mot Losby, men fant ikke noen veldig spennende lokasjoner. Ikke hadde jeg med kamera heller, men ble knipset et par telefonbilder.
Dette er vel et av de bedre: 
IMG_9259.thumb.jpeg.6a4b2fddac7601f65cb08aff01d653e7.jpeg

I går kveld fikk jeg dette opp på Snapchat-minner, fra samme uke i 2018: 
IMG_9273.thumb.jpeg.579469496673e0d1da5794b33a2b2e6f.jpeg

Det er et bilde jeg liker ganske godt, men så har det jo skjedd noen endringer siden den tid og siden været er som det er tenkte jeg det ville være en gyllen mulighet til å prøve å gjenskape dette bildet. Lettere sagt enn gjort, men har et sted som kanskje kan minne litt om dette som jeg valgte å kjøre til. Der var det ikke så fint som jeg håpte på, men det duger. Gjenskapelse av bildet over ble det i alle fall ikke. 😅

IMG_9270.thumb.jpeg.a48814798673b5dcc652975d762150f7.jpeg

Hjemover tok jeg en annen vei, og til min store glede kom jeg over en annen lokasjon som så ut til å være fin - det er i alle fall bildene tatt der jeg er mest fornøyd med etter dagens utflukt.

IMG_9271.thumb.jpeg.969ac9728cd95728869630d1e952e70c.jpeg

Ble også et par close-ups, her irriterer det meg litt at lyktene har valgt å dugge akkurat i dag - men med de temperaturforskjellene som er fra innendørs til ute nå er det kanskje ikke så mye annet å regne med. 😅 Likte speilingen av treet i panser og frontrute da. 

IMG_9272.thumb.jpeg.2822821908c6cf46da7a06bba98f190b.jpeg

Ikke bare har bilen nylig bikket 16 år, men i dag ble det også en ny milepæl - 330 000 kjørte kilometer, 178 000 av de kjørt i mitt eie. Det føler jeg er litt stort på en såpass beryktet motor som denne. 😅 Her fulgte jeg dog ikke med underveis til lokasjonen, så noe bilde på 330 blank ble det ikke. Shit happens 🤷🏼‍♀️

IMG_9269.thumb.jpeg.d6a9d4e5cc0f082ea33ee29dd5d375ee.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - E60 på luftetur

Aldri sett så bra ut som nå den E60’en. For en vanvittig lekker utgave av et design som for meg går inn i historien som et av de lekreste og mest agressive 5er-designene noensinne.

Vår 530xd hadde bursdag på norske skilter i går 6. januar (sammen med kona, de kjører felles bursdag 😅)! 8 år siden den ble 1. gangsregistrert på Bilia, så vår bil er halvparten så gammel som din, men din ser ikke en dag eldre ut spør du meg.

(prod. dato var dog 01.12.15).

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å dra litt på åra disse. Min har produksjonsdato 18.01.2006, så snart er den 18 år. Synes at de holder seg godt. De mest irriterende tingene på disse må være styring av varm/kald luft fra luftdysa i idrive i stedet for eget hjul, samt det at temperaturmåleren mangler i instrumentclusteret. Sier litt om bilen når man ikke kan irritere seg over større ting, i alle fall ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av en kjempefin bil Ida 😊

Liker felgene på denne veldig godt .

Sagt det før og sier det igjen ,men e6x må jo være en av Bmw s modeller som har tålt tidens tann best .😊

En gammel bil som ser mer moderne ut enn mange av de nye .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, E.C. skrev:

Begynner å dra litt på åra disse. Min har produksjonsdato 18.01.2006, så snart er den 18 år. Synes at de holder seg godt. De mest irriterende tingene på disse må være styring av varm/kald luft fra luftdysa i idrive i stedet for eget hjul, samt det at temperaturmåleren mangler i instrumentclusteret. Sier litt om bilen når man ikke kan irritere seg over større ting, i alle fall ikke jeg.

Det at temp på hverken kjølevann eller olje vises er veldig merkelig. Kan ikke helt skjønne hva dem har tenkt her. Kanskje dem var redd for å forvirre noen sarte sjeler med masse tall og målere? Men ja dette er vell det som er å klage på bilen, så man har det vell ikke så ille☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, papertiger skrev:

Aldri sett så bra ut som nå den E60’en. For en vanvittig lekker utgave av et design som for meg går inn i historien som et av de lekreste og mest agressive 5er-designene noensinne.

Vår 530xd hadde bursdag på norske skilter i går 6. januar (sammen med kona, de kjører felles bursdag 😅)! 8 år siden den ble 1. gangsregistrert på Bilia, så vår bil er halvparten så gammel som din, men din ser ikke en dag eldre ut spør du meg.

(prod. dato var dog 01.12.15).

 

Må si meg enig, men er nok litt biased oppi det hele. 😅 Synes denne generasjonen holder seg overraskende godt, og med oppgradering til CIC og sånne greier føles den ikke så umoderne ut heller. 

Gratulerer med 8-årsdagen som var! Lett å huske når den deler dato med kona kan jeg tenke meg 😅🥳 Denne var produsert 06.12.07, men den dagen både kom og gikk uten at jeg tenkte over det. 🙈
Synes F1x holder seg ekstremt godt også, og det tror jeg den vil gjøre i maaaange år fremover. Føler egentlig at den «gammelbilgreia» stoppa litt med E39, alle generasjonene som har kommet etter har liksom holdt seg bedre etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - nye modifiseringer på i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...