Gå til innhold

Idas tråd - i3 endelig fikset


 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, E.C. skrev:

Dere som er så glad i ettermontering si ifra om dere har lyst på 5DF. Jeg kommer ikke til å gidde å montere i min bil pga. pre-face (mye pes) og manuell, da er noe av poenget borte.

@CHNilsen: Jeg pratet litt E36 med deg på Våler i slutten av august, kanskje du husker meg ;)

Jeg husker😀👍 har ikke fått gjort så mye mer med vår e36 annet en PKK. Skal få sjekket det med bremserør til bak bremsene, men du har nok rett at det bare er en T splitt bak til begge bremsene bak. Hadde vært morro å gjøre noe med det. 
 

mulig det blir en egen tråd på den bilen, har mye planer og ønsker. Vi får se hva tid og penger strekker til😉 er veldig åpen for tips og erfaringer 

 

@Ida Pedersen for svare for 5df da det er hennes bil, men vi har vært litt frem og tilbake på montering av det selvom det hadde vært utrolig tøft da det skaper litt "ubalanse" estetisk, må nesten ha night vision også da😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, E.C. skrev:

Dere som er så glad i ettermontering si ifra om dere har lyst på 5DF. Jeg kommer ikke til å gidde å montere i min bil pga. pre-face (mye pes) og manuell, da er noe av poenget borte.

@CHNilsen: Jeg pratet litt E36 med deg på Våler i slutten av august, kanskje du husker meg ;)

Det er som allerede nevnt noe vi har vært på tanken angående tidligere, men også lagt litt fra oss på grunn av symmetrien i fronten. Samtidig er det jo et lite spark bak med tanke på å kanskje få tak i Night Vision med tiden også, så det kan helt klart være interessant! 😊 

Hva vil du ha for herligheten? Send gjerne en melding til en av oss om du vil 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hatt i3 siden juni, men fortsatt ikke fått tatt noen skikkelige bilder av den - før nå. 😅

Veldig morsom bil å ta bilder av, så dette må det blir mer av i fremtiden.

_MG_6856.thumb.jpg.2c70e0cbe7ba9861151daf101023ae34.jpg
_MG_6850.thumb.jpg.67f6f4cae3ce782ccd04aed548262363.jpg

 Wiper delete utført nå nylig. Her er det nok mange meninger, men personlig synes jeg ikke bakrutevisker har noe å gjøre på biler i det hele tatt, den lager jo bare ugagn uansett 🤷‍♀️

_MG_6862.thumb.jpg.23f98dfe48bdd40fa7d415a72a7746b9.jpg

Ble litt utforskning av "nærområdet" i dag, og flere turer skal det definitivt bli. Er så sjeldent man oppsøker steder som dette ellers, så er moro når man da endelig tar seg muligheten til å "rote seg vekk" i gater og områder man ellers sjeldent ville befunnet seg i. 

_MG_6868.thumb.jpg.75f7d1638098bb62b851d633a5866397.jpg
_MG_6871.thumb.jpg.3406db65506269178ec0dff49228cbca.jpg
 

Altså.. 😍

_MG_6876.thumb.jpg.612a7f4b779cf154cbb167b16f3a0e38.jpg
_MG_6878.thumb.jpg.b571b5f189f72e0c965bf52a06077798.jpg
_MG_6886.thumb.jpg.9fea636d6432ae70a4124ec6c6c82851.jpg

Vi har også latt OCD'en overtale til å bestille solskjerm til passasjersiden fra høyrestyrt bil, så vi slipper denne ene med advarsler om det ene og det andre. 😆 SÅ mye bedre!

IMG_7131.thumb.JPG.3918c1757b565bc77a89b744ad734cae.JPG
IMG_7132.thumb.JPG.bd752302fcc226a9adcbc4957e874587.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Ida's tråd - i3-shoot

Visuelt er fjerning av visker helt kurant, men jeg tror at det er flere enn meg som blir furtne når man ikke kan se bakover gjennom ruta. På noen biler kan det hjelpe litt med en større spoiler om man har fjernet viskeren for å minimere turbulensen bak, men er vel ikke mange av de til i3 kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Lekre bilder, @idapederse! De små detaljene utgjør den store forskjellen, og jeg må ærlig innrømme at fjerning av bakrutevisker virkelig blir bedre for hver gang jeg ser det. :) 

Tusen takk, Lasse! Må få tatt oss en sånn tur ut med disse dieselbilene også etterhvert. 😄 
Savner ikke bakruteviskeren i det hele tatt, og synes det ser en del ryddigere ut uten enn med - selv om det selvfølgelig ikke er feil MED visker der bak heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, E.C. skrev:

Visuelt er fjerning av visker helt kurant, men jeg tror at det er flere enn meg som blir furtne når man ikke kan se bakover gjennom ruta. På noen biler kan det hjelpe litt med en større spoiler om man har fjernet viskeren for å minimere turbulensen bak, men er vel ikke mange av de til i3 kanskje.

Kjørte hatchback (Focus) i ganske mange år før jeg kjøpte E60, og fikk meg aldri til å bruke bakruteviskeren i den heller. 🙈 Vaska heller hele bilen eller brukte sidespeilene istedenfor, haha.. 

Men forstår selvfølgelig også at det er de der ute som liker å ha bra sikt bakover (setter stor pris på dette selv også, altså, er ikke det), men jeg greier rett og slett ikke å få meg til å bruke denne bakruteviskeren allikevel. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder av en snasen bil :) enig i det med bakrutevisker, det eneste den klarer er å lage bakruta full i riper når den drar rundt på sand og dritt. Så her i huset er det skjønt enighet om bruksforbud på denne. Uhell skjer, men heldigvis ikke ofte 😛 Heldigvis har ikke 4-serien det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var flotte bilder av bebis Bmwen Ida .😊

Noe som imponerer meg forøvrig her er detaljene som det brukes tid på bla dette som solskjermen .

Dette er ting jeg aldri hadde tenkt på en gang ,men gjør mye .

Angående visker bak så er det mye finere uten stortsett og på denne ,intet unntak .

Samme gjelder her angående bruk ,den står stille stortsett på x5 og e87 men bruker den av og til når bil er nyvasket for at den ikke skal stå seg fast😊.

Ellers som vanlig dine updates🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent med bakruteviskerdelete 👍 Lurer på hvordan det hadde vært med sort list nedenfor glasset enn den grå 😁

 

Om noen få dager har fruen toårsjubileum som eier av sin X2. Hun har ikke brukt bakruteviskeren en eneste gang. Jeg har brukt den en gang ved et uhell 🙈 Heldigvis var det etter vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, papertiger skrev:

Nydelige bilder av en snasen bil :) enig i det med bakrutevisker, det eneste den klarer er å lage bakruta full i riper når den drar rundt på sand og dritt. Så her i huset er det skjønt enighet om bruksforbud på denne. Uhell skjer, men heldigvis ikke ofte 😛 Heldigvis har ikke 4-serien det.

Tusen takk for det! 😊 Og ja, den bakruteviskeren er noe herk når det kommer til å dra sand og skitt over ruta og lage riper. Glad vi er enige her i heimen også om at denne er overflødig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - i3 endelig fikset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...