Gå til innhold

Bimmers Roadtrip-Tråden


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, Maiken Benedicte Johansen said:

Stikk til Nord-Norge, her lønner det seg ikke med senka front og 20” felger 😉

Ja, er i planene det også en gang. Noen anbefalinger til hvilken veg som ødelegger bilen mest? Var grusomt humpete mellom Lakselv og Ifjord på FV98 i hvertfall 😂 hvis jeg husker riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Myre og ut til Nyksund i Øksnes, Nordland så har du garantert fått ødelagt litt av hvert med mindre du kjører SUV. Veien er hullete, smal og noe av veien er falt i sjøen. Å parkere i på Myre og sykle ut er derimot fint. :) Anbefaler å gå Dronningruta også om man først er her.


6192CAFF-06CB-43E5-8065-DC7255E726E2.jpeg.5699cde5c775ae5f2d88e9dd1bf8bf64.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vegard_ skrev:

Ja, er i planene det også en gang. Noen anbefalinger til hvilken veg som ødelegger bilen mest? Var grusomt humpete mellom Lakselv og Ifjord på FV98 i hvertfall 😂 hvis jeg husker riktig

Selv synes jeg alle veier er dårlige, husker ikke sist jeg så svart nylagt asfalt. Du kan kjøre en strekning, også må du plutselig bråbremse fordi du treff på et hull eller to. Du kan i hvert fall ikke ha en kaffekopp stående i bilen, for da har du kaffe sølt utover deg selv og setene. Overdriver ikke - synes vi her nordpå skulle fått bedre veier, men tydeligvis prioriteres det ikke. Så dere sørpå - klag ikke på treg trafikk,  dere har hvert fall behagelige veier 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vegard_ skrev:

Gode tips! Ja, E6 blir kjedelig nå som du nevner det, nesten vant til at E6 er eneste veg inn og ut haha, er det ca noe sånn som dette du tenkte? 

rTg3WWj.png

Der var det mye bra! Kanskje jeg setter av en dag ekstra bare så jeg har nok tid til å få med meg noen aktiviteter også, burde være skikkelig turist når man først er ute og farter 😃

Ser bedre ut no ja 😊 er enig med Laffe om at det kan vere greit og kjøre Sogndal - Leikanger - Balestrand, for så og kjøre Gaularfjellet, om du vil makse nasjonale turistveger. Er dog en liten omvei som jeg er heller usikker på om faktisk er verdt det.. 

Ellers kan man jo gjere en dag utav turen til Vestkapp. Der har du Hoddevika osv. Du faktisk må innom når du først er der 😅 Kannesteinen er latterlig oppskrytt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Vegard_ said:

Gode tips! Ja, E6 blir kjedelig nå som du nevner det, nesten vant til at E6 er eneste veg inn og ut haha, er det ca noe sånn som dette du tenkte? 

rTg3WWj.png

Der var det mye bra! Kanskje jeg setter av en dag ekstra bare så jeg har nok tid til å få med meg noen aktiviteter også, burde være skikkelig turist når man først er ute og farter 😃

Alternativ til Sundalsøra - Oppdal - Dombås er å kjøre noen 1,5 km på 62 mot Molde, deretter tar du av til Venstre inn mot Aursjøen, og kjører bomveien over fjellet ned til Eikesdalen (https://www.motor.no/toffere-enn-trollstigen/122942). og videre til Åndalsned og Dombås Kjørte denne i fjor etter inspirasjon fra en her på forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Skulebollen said:

Ser bedre ut no ja 😊 er enig med Laffe om at det kan vere greit og kjøre Sogndal - Leikanger - Balestrand, for så og kjøre Gaularfjellet, om du vil makse nasjonale turistveger. Er dog en liten omvei som jeg er heller usikker på om faktisk er verdt det.. 

Ellers kan man jo gjere en dag utav turen til Vestkapp. Der har du Hoddevika osv. Du faktisk må innom når du først er der 😅 Kannesteinen er latterlig oppskrytt🙈

Maksimum turist er planen 😅 har ikke vært skikkelig turist på flere år nå.

Ja, det kan jeg jo. Som ruta er nå så passer det perfekt å sette camp rundt vestkapp, da blir det potensielt en del timer ekstra. Tviler ikke på at kannesteinen er oppskrytt, men den er jo bare et par kilometer unna. Må jo ha instagram bilde vettu :P

37 minutes ago, Mortenej said:

Alternativ til Sundalsøra - Oppdal - Dombås er å kjøre noen 1,5 km på 62 mot Molde, deretter tar du av til Venstre inn mot Aursjøen, og kjører bomveien over fjellet ned til Eikesdalen (https://www.motor.no/toffere-enn-trollstigen/122942). og videre til Åndalsned og Dombås Kjørte denne i fjor etter inspirasjon fra en her på forumet :)

Den strekka her? Skal se om jeg finner en lekker måte å integrere den på i Myroute planleggeren

uL93TuZ.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Bimmers Roadtrip-Tråden
3 timer siden, Vegard_ skrev:

Maksimum turist er planen 😅 har ikke vært skikkelig turist på flere år nå.

Ja, det kan jeg jo. Som ruta er nå så passer det perfekt å sette camp rundt vestkapp, da blir det potensielt en del timer ekstra. Tviler ikke på at kannesteinen er oppskrytt, men den er jo bare et par kilometer unna. Må jo ha instagram bilde vettu :P

Den strekka her? Skal se om jeg finner en lekker måte å integrere den på i Myroute planleggeren

uL93TuZ.png

Den omveien der er fantastisk når det er fint vær

kan fint kjøres med senka M5956EA308-DD87-4D67-A95D-A27593AD098C.thumb.jpeg.65b7683a827ad267602779b6b2c80115.jpegD016CCE9-D829-4177-9E0F-B0243C3583E5.thumb.jpeg.5e851bfa98f346edb7ce411fc5de7f5c.jpegD0A378A8-2DB0-46DA-9C54-E8BC36D012AA.thumb.jpeg.be2bacfb6cb9f286bb3fbb891c14d51b.jpeg

vemodig at bilen er solgt🤒

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...