Gå til innhold

Bimmers Roadtrip-Tråden


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du på en biltur og lurer på om det kan være noe interessant i området eller på vegen dit? Kanskje du har åpen invitasjon til at medlemmer her inne kan bli med på en del av ruten eller stoppe innom for en kopp kaffe? Hva med en burger-run med bimmers medlemmer? Legg ut :D

Her kan du selvfølgelig poste alt av bilder og video fra tidligere eller nye turer, tips og triks, eller planlegging. 

Håper det blir aktivitet i tråden med mange flotte turer enten den er kort eller lang, solo eller i gruppe! 

God tur 😎

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Snagg30 said:

Denne her likte jeg veldig godt! Kul tanke, tommel opp fra meg. Håper denne blir en godt brukt tråd :) 

Det håper jeg også! Kan bli mye inspirasjon til turer tenker jeg 😃 og ikke minst møte nye personer med samme interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er turen jeg skal ta mot slutten av mai/tidlig juni over 2 dager, er det noen flere steder jeg burde stoppe eller kjøre til når jeg først er så langt vest? 

https://www.myrouteapp.com/en/social/route/5668178?mode=share

SS7qmkX.png

edit: bytta bilde til ett med stedsnavn. Google maps legger om ruter nå ettersom det er noe vinterstengt, derfor jeg prøver Myroute app

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Vegard_ skrev:

Her er turen jeg skal ta mot slutten av mai/tidlig juni over 2 dager, er det noen flere steder jeg burde stoppe eller kjøre til når jeg først er så langt vest? 

https://www.myrouteapp.com/en/social/route/5668178?mode=share

TjijkkH.png

Dropp Skei og kjør heller Sognefjellet. Norges flotteste kjøretur bare været er bra Fra Sogndal til Lom😁 Så kjører du fra Lom og ut til Vestkapp, og kan evt ta med deg Kråkenes fyr i samme slengen. Og for og virkelig toppe ruten din så svinger du av før Otta på hjemreisen fra Oppdal, kjører til Våga og kjører over Valdresflya, og ned til Fagernes. Fantastisk vei. Så slipper du kjedelige e6. 

 

Dette betyr dog at du må snu om på rekkefølgen din😅 kjører jo alltid med klokka 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Skulebollen said:

Dropp Skei og kjør heller Sognefjellet. Norges flotteste kjøretur bare været er bra Fra Sogndal til Lom😁 Så kjører du fra Lom og ut til Vestkapp, og kan evt ta med deg Kråkenes fyr i samme slengen. Og for og virkelig toppe ruten din så svinger du av før Otta på hjemreisen fra Oppdal, kjører til Våga og kjører over Valdresflya, og ned til Fagernes. Fantastisk vei. Så slipper du kjedelige e6. 

 

Dette betyr dog at du må snu om på rekkefølgen din😅 kjører jo alltid med klokka 😬

Gode tips! Ja, E6 blir kjedelig nå som du nevner det, nesten vant til at E6 er eneste veg inn og ut haha, er det ca noe sånn som dette du tenkte? 

rTg3WWj.png

23 minutes ago, Marius2002 said:

Bildene har blitt fjernet, 7 år siden, men likefullt reelt.

 

Der var det mye bra! Kanskje jeg setter av en dag ekstra bare så jeg har nok tid til å få med meg noen aktiviteter også, burde være skikkelig turist når man først er ute og farter 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vurdere å ta Venabygdsfjellet via Folldal i stedet for E6 mellom Ringebu og Hjerkinn. Ca 10km kortere, flott natur og til tider spennende vei med lite trafikk og hvor man kan styre tempoet selv. En skikkelig herlig vei også vinterstid om man liker å kjøre på skikkelige vinterveier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, laffe said:

Du bør vurdere å ta Venabygdsfjellet via Folldal i stedet for E6 mellom Ringebu og Hjerkinn. Ca 10km kortere, flott natur og til tider spennende vei med lite trafikk og hvor man kan styre tempoet selv. En skikkelig herlig vei også vinterstid om man liker å kjøre på skikkelige vinterveier. 

Helt enig! Men som ruta er nå så passer det ikke inn, svinger vestover ved Otta på veg til vestlandet og på hjemturen så svinges det også av ved Otta for å kjøre valdresflye sørover. Venabygdsfjellet ligger akkurat for langt nord og sør uansett hvilken retning. Har kjørt der et par ganger før også 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så det etter at jeg svarte at nummereringen på ruta gjorde at det ikke gikk opp. 

Ellers så du ut som en flott rute👍 Ville vurdert omveien via Balestrand/ Gaularfjellet på ruten fra Sogndal mot Skei forresten.

Edit: og kanskje lagt ruten via Førde, Svelgen og Bremangerlandet på vei ut mot Måløy for å få en fin runde ut av det. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, laffe said:

Ja, så det etter at jeg svarte at nummereringen på ruta gjorde at det ikke gikk opp. 

Ellers så du ut som en flott rute👍 Ville vurdert omveien via Balestrand/ Gaularfjellet på ruten fra Sogndal mot Skei forresten.

Edit: og kanskje lagt ruten via Førde, Svelgen og Bremangerlandet på vei ut mot Måløy for å få en fin runde ut av det. 

Notert, starter å bli heftig tur nå 😁 da kan jeg like så godt stoppe innom kannesteinen i samme slengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Vegard_ skrev:

Notert, starter å bli heftig tur nå 😁 da kan jeg like så godt stoppe innom kannesteinen i samme slengen

Halve morroa er jo å sitte med kartet å planlegge litt rute når man skal på tur. 

Ellers er jo noen av rådene mine basert på en antagelse om du ønsker litt svingete og smale veier. Noen av de kan kanskje være litt slitsomme med bil om man blir låst bak saktegående trafikk, men det gir jo litt mere tid til å nyte naturen:) Dog perfekte veier om man bare har 2 hjul og litt mere "fleksibilitet" til å ta forbikjøringer😀

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, laffe said:

Halve morroa er jo å sitte med kartet å planlegge litt rute når man skal på tur. 

Ellers er jo noen av rådene mine basert på en antagelse om du ønsker litt svingete og smale veier. Noen av de kan kanskje være litt slitsomme med bil om man blir låst bak saktegående trafikk, men det gir jo litt mere tid til å nyte naturen:) Dog perfekte veier om man bare har 2 hjul og litt mere "fleksibilitet" til å ta forbikjøringer😀

Sant det, planlegging er nesten halve jobben også 😛

Foretrekker svingete og smale veier, ja! Finner fort ut om det er utholdelig med en tung bmw det med å ligge bak litt treig trafikk eller det å ratte i 73% av kilometerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vegard_ skrev:

Sant det, planlegging er nesten halve jobben også 😛

Foretrekker svingete og smale veier, ja! Finner fort ut om det er utholdelig med en tung bmw det med å ligge bak litt treig trafikk eller det å ratte i 73% av kilometerne.

Stikk til Nord-Norge, her lønner det seg ikke med senka front og 20” felger 😉

Endret av Maiken Benedicte Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Bimmers Roadtrip-Tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...