Gå til innhold

F30 330E Spørsmål ang pris på lakkering av forskjermer?


Rizna
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte i August 2021 en sølv F30 330e. Merket når jeg var i vaskehallen å spylte bilen at det plutselig flasset av lakk på undersiden av begge forskjermene fremme. Ser da at det var en god del rust under lakken også. Dro til sulland BMW og de nektet på garanti og henviste meg til Sulland Karosseri. Der fikk jeg et pristilbud på 18,300,- for å demontere begge forskjermene og lakkere de opp igjen. Det tilbudet godtok jeg. 

Så hentet jeg bilen og når jeg kom hjem så la jeg merke til at forskjermene har ikke vært demontert i det hele tatt, bare løsnet på innerskjermene. Det var bare spotlakkert rundt der rustskaden / zinkslippen var. Det var ikke tatt å gjort noe på baksiden av forskjermene hvor det er stor sannsynlighet at det enda er rust på og vil komme tilbake igjen. 

Kommer til å dra tilbake å klage på jobben ila uken, men er 18,300,- en normal pris på rustrep på 2 forskjermer? Kunne forstått det var rundt den prisklassen om de faktisk demonterte skjermene og gjorde en orntlig jobb. Legger ved noen bilder av før å etter skaden. Ser også at etter lakkering så er det en kant under forskjermen på høyre side som ikke er 100% lakkert. 

 

536078-1-1.thumb.jpeg.5757042f3ec7b50b8f756e4c396dd93d.jpeg536078-1-3.thumb.jpeg.9578c3c94537821c243af7df3fe8bf1f.jpegPR39657-3.thumb.jpg.c31d7452a4bdb87456ad2caf84fca9d2.jpg275250550_1330235860779506_8515353176615964551_n.thumb.jpg.e1b57656018f1ff817493106dc05f2f2.jpg275295125_963301914370023_1735013369762442718_n.thumb.jpg.d13d8295db0c21558615e16ab8dc4f9e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes dyrt ut. Jeg betalte 15k for følgende hos MPS (for et annet bilmerke riktignok): en helt ny frontskjerm, spotreparasjon av riper på frontfanger og lakkering av halve frontfager/skjerm og overgang tilstøtende frontdør. 

Jeg ser at to nye originale frontskjermer for din bil koster rundt 7000kr totalt. Ta godt i og si 6000 kr i lakkeringsarbeid og resten i demontering/montering. Da har du prisen du har betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket dette opp med en biloppretter nå nylig.

18K for det er nok normalpris for slikt arbeid. Men å lakkere noe som det er rust på, er vel ikke noe holdbart i lengden. Ville dratt å klagd til dem, da du sier de ikke har gjort det de bør gjøre under et slikt arbeid, og kanskje heller kjøpt nye i stedefor.  

Endret av Maiken Benedicte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å klagde hos dem idag, de skulle fikse kantene under forskjermene. Spurte da om de i det hele tatt hadde demontert forskjermene, da sa han nei, di hadde bare løsnet på forskjermene i nedkant. Så på faktura at de hadde tatt seg nesten 9000,- betalt for «Forskjerm De/Mo» Trodde «De/Mo» betydde Demontere/Montere? Tydelighvis ikke ifølge han. Spurte da om di virkelig kunne ta 9000,- for å løsne på forskjermene i nedkant. Han kunne ikke svare på det fordi han vet ikke hvor lang tid det tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er i overkant. 

Dette bærer preg av en mildt sagt forferdelig jobb som overhodet ikke burde godtas under noen omstendigheter. 

Dette må ordnes skikkelig, F3x ruster dessverre mye. Mange opprettere pleier å legge ekstra lakk på områdene på F3x med flere lag lakk og attpåtil klarlakk, så det ikke glipper når det slår sprang oppi. I tillegg skjærer vekk innerskjerm fra utkanten av platen, så det ikke ligger å gnisser.

 

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Det er ikke greit å fakturere 9000kr for arbeid og ikke kunne redegjøre for hva man faktisk har gjort.

Takk! Reagerte på dette selv, og her hadde jeg ikke godtatt hva som har blitt sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18K er veldig overpriset. Jeg fikk rettet ut bulker og lakkert min høyere forskjerm, høyere fordør og venstre bakdør for 8500KR hos Olsen billakkering (inkl MVA) i Fredrikstad. Min 2017 F30 330e har ikke rust, så det var bare bulker de rettet opp i. Men fortsatt... Det der var en latterlig pris. 

 

Dette er sånn det så ut. Noen av bulkene er ikke så lette å se på bildene men har ikke noe flere bilder fra før lakkering.

32142b86478b412979e8c2867f347ac9.jpg

73c8e691008d6f16d62670851b0fb15c.jpg

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MagnusAG99 skrev:

18K er veldig overpriset. Jeg fikk rettet ut bulker og lakkert min høyere forskjerm, høyere fordør og venstre bakdør for 8500KR hos Olsen billakkering (inkl MVA) i Fredrikstad. Min 2017 F30 330e har ikke rust, så det var bare bulker de rettet opp i. Men fortsatt... Det der var en latterlig pris. 

 

Dette er sånn det så ut. Noen av bulkene er ikke så lette å se på bildene men har ikke noe flere bilder fra før lakkering.

32142b86478b412979e8c2867f347ac9.jpg

73c8e691008d6f16d62670851b0fb15c.jpg

Sier det samme - 18K e overpriset for dette, men tenk deg å skulle få lakkert et panser, da må du ut med ca 20K. 
 

Men @Rizna har jo blitt svindlet på Sulland BMW. De har jo ikke gjort det de egentlig skulle gjort, men likevel fakturert han for dette beløpet. Ikke greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maiken Benedicte skrev:

Sier det samme - 18K e overpriset for dette, men tenk deg å skulle få lakkert et panser, da må du ut med ca 20K. 
 

Men @Rizna har jo blitt svindlet på Sulland BMW. De har jo ikke gjort det de egentlig skulle gjort, men likevel fakturert han for dette beløpet. Ikke greit..

Really? 20k for å lakkere et panser? Det høres også veldig voldsomt ut synes jeg. Jeg skal jo få GTS style panseret mitt lakkert sammen med den nye front fangeren og nye skjermene. Så blir spennende å se prisen da hah.

 

Men ja enig, det her er svindel, blir egt feil å bare kalle det "overpriset". 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Really? 20k for å lakkere et panser? Det høres også veldig voldsomt ut synes jeg. Jeg skal jo få GTS style panseret mitt lakkert sammen med den nye front fangeren og nye skjermene. Så blir spennende å se prisen da hah.

 

Men ja enig, det her er svindel, blir egt feil å bare kalle det "overpriset". 

Stemmer. Sjekket som sagt dette opp med biloppretter bare for å få en oversikt over hvor mye det koster å lakkere diverse deler på bilen. Varierer vel fra sted til sted selvfølgelig, men mulig det er stive priser her i Tromsø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maiken Benedicte skrev:

Men @Rizna har jo blitt svindlet på Sulland BMW. De har jo ikke gjort det de egentlig skulle gjort, men likevel fakturert han for dette beløpet. Ikke greit..

Ja, var ikke «Sulland BMW» som utførte lakkeringsoppdraget. Var «Sulland Karosseri» oppe med Sulland Audi/Skoda. Har fått time igjen 04.04. Skal da fortelle at jeg ikke godtar prisen på nesten 9000,- for demontering av forskjermene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rizna skrev:

Ja, var ikke «Sulland BMW» som utførte lakkeringsoppdraget. Var «Sulland Karosseri» oppe med Sulland Audi/Skoda. Har fått time igjen 04.04. Skal da fortelle at jeg ikke godtar prisen på nesten 9000,- for demontering av forskjermene.

Oi, beklager. Gått litt fort i svingene for meg. Håper det ordner seg! Vær streng 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Maiken Benedicte skrev:

Oi, beklager. Gått litt fort i svingene for meg. Håper det ordner seg! Vær streng 😄

Takker😁 Ja skal det, virker som han jeg pratet med sist der bare prøvde å snakke seg bort, å var ikke villig til å gå noe ned i pris. Men godtar ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...