Gå til innhold

Bmw E36.30 Sedan Mtech Hellrot | Speedometer oppdatering!!


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

*Liten update*

PLANER FOR 2024 

Da har jeg fått lest meg opp og forhørt meg litt angående ombygging til M54B30, det er ikke så knotete som jeg trodde i førsteomgang så blir å prøve å se om jeg får dette til å fungere. 
 

Bilen blir på nyåret frakta til Sverige noe som gjør at ting blir litt tungvindt men eneste muligheten for å få gjort motorbytte før sesongen. 
 

litt planer fremover

sanke inn manglende deler for og få fullført ombygging, dette innebærer bl.a ny bunnpanne fra E39/60, 6’er motorlabber fra E36 (kjøpt), 328 komplett eksos med grenrør(kjøpt), forsterka oljepumpe med mulighet for låsing av mutter til drev, komplett ombyggingsledningsnett fra motor og videre til bil, montere elektriskvirkende pedal, speedo fra 6’er med en liten "twist"(kjøpt), sende hjerne til Mandal Motorsport for fjerning av EWS, VSS (ABS/ASC), SAP (sekundær pumpe), bakre O2 lambda, ny clutch og svinghjul, komplett pakningssett til motor (utenom toppakning), mulig jeg må ha meg ny kasse,mellomaksling, diff også etterhvert. 
 

I forbindelse med motorbytte vil jeg også få slipt ned motorrom og lakkere dette før ny motor er på plass. Blir å beholde orginalfargen (Hellrot) foreløpig.
 

karosserimessig blir ikke bilen lakkert før 2025, blir kjøpt inn enten komplett chassimount GT frontleppe med splittere eller fatlip, motorsportemblemer i Mlister,  18" Ström Wheels STR2 + litt småtteri 
 

Legger ved bilde av bilen for litt motivasjon fremover :) 

 

 

IMG_7206.jpeg

IMG_7319.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 13.12.2023 den 22.18, RF91 skrev:

Om du e på jakt ette BBS RC300/301 so ha vel @Ingvaldseneit sett på lur? Blir nok ganske aggresivt bak, men da gir berre meir likes på internett 😄

Ke e forresten grunnen til at bilen skal over til söta bror? 🤔

Motoren står i Sverige også har jeg ikke mulighet her i Norge til å ta motorbytte i vinter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pusling imens jeg venter på å begynne med ombygging og overhaling av motor. 
 

speedometeret er fra 6’er 

syns det orginale speedometeret er litt kjedelig med alt i oransje, så skal prøve og få litt liv i dette :) 

 

har begynt med demontering og gjort alt klart til nye skiver. Legger ved bilde av hvordan dem ca blir, mine blir litt annerledes og er bestilt akkurat sånn jeg vil ha, jeg skal heller ikke ha sølvringer rundt som på bildet. 
 

nålene blir våtslipt for og få av det hvite og malt røde :) 
 


 

 

IMG_7375.jpeg

IMG_7376.jpeg

IMG_7371.jpeg

IMG_7372.jpeg

IMG_7374.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fått sysla litt med speedometeret, mangler selve huset nå så begynner det å ligne noe :) venter på karbonbakgrunn så begynner jeg og bli fornøyd. 
 

her er reultatet hittil hvertfall 

 

 

IMG_7428.jpeg

IMG_7432.jpeg

IMG_7434.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZhilleN changed the title to Bmw E36.30 Sedan Mtech Hellrot | Speedometer oppdatering!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...