Gå til innhold

BMW Charging App, Active vs FLEX


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, funderer litt på disse abonnementstjenestene, hva er fordelene med å abonnere og hva koster det?
Har en i3 120ah og kommer kanskje til å benytte meg av hurtigladere 2 ganger i mnd.
Lønner dette seg på noe vis?

Skjermbilde 2022-05-30 kl. 11.01.52.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke se noen særlige forskjeller på Active og Flex annet enn at du har fastsatt fast pris på AC/DC-lading i Active (dog usikker på hvilke ladestasjoner dette gjelder på, da dette ikke er spesifisert - mulig dette da gjelder alle?). Den største besparelsen får man imidlertid med å utvide BMW-ladekortet med IONITY Plus til 39kr per måned. Da får du HPC-lading til 1,99kr kWh mot 8,40kr kWh. Det er også mulig å gjøre en utvidelse mot Mer sine ladestasjoner, men denne koster ikke noe ekstra i måneden.

Tatt i betraktning at du ikke skal lade stort hver måned (og du da primært bruker en IONITY-stasjon), ville jeg derfor kjørt på med Flex, IONITY Plus og Mer til 39kr per måned. Dersom fastprisen på 3,49kr per kWh i Flex-pakken gjelder alle ladestasjoner, ville jeg gått for Flex, IONITY Plus og Mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@fupsaker Av hva jeg kunne se var Mer-utvidelsen gratis, så da gir det jo mening å kjøre på med denne selv om besparelsen er av beskjeden karakter. Penger spart er penger tjent. :) 

Det er riktig. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Noen av dere som benytter dere av dette? Forrige gang jeg hadde i3 brukte jeg kun Fortum og andre tredjeparts apper, men forstår jeg det rett kan jeg starte og stoppe via BMW Charging App istedet? Altså en samletjeneste for alle disse(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peak skrev:

Takk! Noen av dere som benytter dere av dette? Forrige gang jeg hadde i3 brukte jeg kun Fortum og andre tredjeparts apper, men forstår jeg det rett kan jeg starte og stoppe via BMW Charging App istedet? Altså en samletjeneste for alle disse(?).

Jeg har tatt det i bruk. Har Flex+Ionity. Foreløpig bare ladet 4 ganger, har bare brukt kortet som følger med, faktisk foreløpig vært enklere enn å fylle vanlig drivstoff. Funket også fint i Nederland på Fastned lader. Litt usikker på hva det kostet, har ikke kommet opp i appen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, høres bra ut. Tenker jeg prøver meg paa det samme. Da kan du med andre ord starte/stoppe disse laderne med kortet eller appen BMW Charging? -Isaafall veldig kjekt aa slippe alle tredjepartsapper fra forskjellige leverandører.

Snakket med selger og han mente appen visst er mer utbredt i Europa enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Sliter med å få RFID til å funke. Både BMW Charging Card og en brikke fra Kople. Hva gjør vi feil? Har kun prøvd BMW Charging ved to av Kople sine stasjoner her i nord. Ved bruk av Elton-app så lader bilen med en gang. 🤔 Virker ikke som stasjonen leser kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Prøv å «swipe» kortet før du setter i CCS kabelen? Opplevd tilsvarende enkelte ganger og går bedre ved å autentisere seg før du kobler på kabel av en rar grunn. Men i de fleste tilfeller går det uten problemer å sette i kabel først. Til nå opplevd dette 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kjennern skrev:

@Marius2002 Prøv å «swipe» kortet før du setter i CCS kabelen? Opplevd tilsvarende enkelte ganger og går bedre ved å autentisere seg før du kobler på kabel av en rar grunn. Men i de fleste tilfeller går det uten problemer å sette i kabel først. Til nå opplevd dette 2-3 ganger.

Prøvde å holde kortet foran, men skjedde ingenting. Er "swipe" måten? Holder du det unna eller helt inntil? Prøvd å legge kort inntil både før og etter kabelen er plugget i. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Prøvde å holde kortet foran, men skjedde ingenting. Er "swipe" måten? Holder du det unna eller helt inntil? Prøvd å legge kort inntil både før og etter kabelen er plugget i. 🤔

Legger det bare borti «feltet» som er merket. Akkurat som betaling i butikk egentlig. Det jeg opplevde var at lading feilet, skjedde så fort at det føltes som den ikke leste kortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kjennern skrev:

Legger det bare borti «feltet» som er merket. Akkurat som betaling i butikk egentlig. Det jeg opplevde var at lading feilet, skjedde så fort at det føltes som den ikke leste kortet. 

Okei, da er vi alle enige om st det er den svarte boksen det står "payter" på i skjerm? Som ser ut som kortbetaling i butikk. Spørs om disse er så ny at de ikke er oppe å går på RFID? 🤔 Kom i år.

IMG_1617.thumb.jpeg.c87a893d93863db1d23270d7cdd21d86.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2022 den 20.24, gregus skrev:

Litt usikker på hva det kostet, har ikke kommet opp i appen enda.

Kostnad kommer ikke opp i appen, kostnad ser du når du logger deg inn på din bmw charging konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marius2002 skrev:

Okei, da er vi alle enige om st det er den svarte boksen det står "payter" på i skjerm? Som ser ut som kortbetaling i butikk. Spørs om disse er så ny at de ikke er oppe å går på RFID? 🤔 Kom i år.

IMG_1617.thumb.jpeg.c87a893d93863db1d23270d7cdd21d86.jpeg

Kan se ut som den laderen tilhører Chargeup, levert av Kople? Så mulig den ikke støttes av BMW av den grunn.
Leste på Chargeup.no og de bruker Charge365 som er en del av Zaptec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...