E.C. Skrevet Juni 26, 2022 Share Skrevet Juni 26, 2022 (endret) Prøver å få litt mer orden på håndverktøyet i garasjen og har begynt å kikke en del på verktøyvogner. Det optimale hadde selvfølgelig vært noe fra de større merkene med skuminnlegg og alle mulige verktøy jeg behøver, men ting jeg liker og som faktisk tilføyer nytt (kvalitets)verktøy til arsenalet koster fort forbi 30-40k og det er ikke en sum jeg ønsker å bruke per i dag. De billigere vognene med verktøy vil nok matche min nåværende blanding, men da sitter jeg fortsatt med en del verktøy som havner i verktøykasser. Å grave i disse etter den ene tingen jeg leter etter er det som tar knekken på meg i utgangspunktet. Mange billigere verktøysett kommer ofte uten gode oppbevaringsbokser så jeg ønsker egentlig mulighet for skillevegger i skuffene for å få mest mulig orden, men fraværet av slikt er ikke en dealbreaker. Her er hva jeg har funnet ut så langt og butikker jeg har vurdert: Ting fra utlandet ser ut til å bli uaktuelt pga. frakt Enkelte bedrifter i Norge selger kun til firmakunder, ettersom jeg ikke "kjenner noen som kjenner noen" så utgår slike. Jula: Var og så på noen vogner/skap på fredag. Den røde billige hadde såpass tynt gods at skuffene fungerte dårlig når de var tomme, den kommer jeg ikke til å kjøpe. Denne fra HardHead føltes veldig god og solid og er så langt på 1. plass av de jeg har tafset på, men det sitter litt inne å bla opp 6k for en tom vogn fra Jula. Bahco sin virket ålreit, men den er med verktøy og jeg ble ikke imponert av lukkemekanismen der og da, følte skuffene gikk litt dårlig inn. Den finnes dog tom hos Clas O. Biltema: Vurderer å dra en tur for å se på hva de har, er vel den største som er mest aktuell da. Clas Ohlson: Har en fra Cocraft, ser kurant ut og prismessig så får man to slike for prisen av den ene jeg likte fra Jula. Vurdert også: garage15, netthandelen, gasolin og diverse andre nettsjapper, men blir litt usikker på kvaliteten da man ikke får prøvd selv i forkant. Fordelen er å kunne få levert på døra og slippe å dra med seg en hjem fra butikken. Noen som har erfaringer med noen av disse vognene eller har andre tips? Har også fulgt med på finn, men det meste bra som dukker opp er ofte litt langt unna. Jeg er også litt usikker på om jeg ønsker å prøve å få opp noe sånt bak i bilen og skrape opp hele fangeren, stasjonsvogn blir ikke helt det samme som en varebil. Endret Juli 14, 2022 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 26, 2022 Share Skrevet Juni 26, 2022 Kjøpte en Johnesway vogn full av verktøy fra Bilxtra, dei skulle kvitte seg med produktet så var prisa under kostpris.. Ga vel 16k elns.. Fungerer helt greit, men min erfaring er at piper og skraller har holdt bedre fra mitt lille Biltema sett.. Men var 10 års garanti så har jo fått nytt etterhvert som ting har blitt ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2022 Takk for tips. Skal sjekke ut Bilxtra, de har faktisk en butikk her i nærheten. Ser ut som at det går mest i Sonic der nå og de er litt dyre, må eventuelt vente ut noe tilbud. Den fra Carwise kunne kanskje ha vært noe, men den er utsolgt her enn så lenge. Skal følge med. Biltema-verktøy har fungert ganske bra for meg, så tenker for all del å beholde det jeg har av mitt Bahco-sett og Biltema-ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juni 26, 2022 Share Skrevet Juni 26, 2022 Har ca 5 år med et Sonic S9 8 timer hver dag. Kan anbefales sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Juni 26, 2022 Share Skrevet Juni 26, 2022 Jeg har en slik Wurth-vogn. Skrur bare litt som hobby innimellom. Innventar i vogna har jeg fylt på litt nå og da ved kampanjer o.l så prisen er ikke så gærn. Skuffene er gode og alt fremstår solid. De 2 nederste skuffene er dype, så der har jeg mye godsaker gjennom mange år med bilinteresse.😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 26, 2022 Share Skrevet Juni 26, 2022 (endret) 28 minutter siden, Kvasi skrev: Har ca 5 år med et Sonic S9 8 timer hver dag. Kan anbefales hvordan holder du ut med de skrallene til sonic i jobbsammenheng ? selv er jeg vandt til fintanna fra wurth, facom og usag, så var veldig stor nedtur å bruke sonic skralle. en tidligere arbeidsplass hadde flere sonictraller å vær eneste skralle var ødelagt på den måten at de kilte seg eller rapet sonic skal ha skryt for innholdet, men skrallene hadde jeg bytta ut på dag 1 edit: glemte å legge til at selv når skrallene er iorden føles de veldig slarkete, og har veldig få tenner disse var vell også grisebillige for 5-7 år siden fra meca ? der jeg jobbet tidligere fikk tak i 7-10 traller og ansatte kunne få de privat til 8-9000kr ink mva prstk er veldig fan av wurth selv, utgangspunktet dyr butikk men har veldig god rabatt gjennom jobb som gjør at de har veldig konkurransedyktige priser for meg som vanlig forbruker.. får grei tralle der til under 30k drømmen min er ei smekkfull tralle med facom, men den største fra wurth vil nok også være god nok... dukker opp noen veldig bra traller på finn iblant Endret Juni 26, 2022 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2022 Sonic sine vogner har jeg sett på, det blir i så fall en fra finn om det blir en slik. Enkelte er ok-priset, så kanskje det dukker opp en i nærområdet. Hva er prisene på Wurth sine, uten verktøy? Jeg har bare sett de brukt på finn og man får ikke se noen priser på nett. Liker egentlig Wurth selv, men å lage et enkeltmannsforetak eller AS for å skaffe et org. nr. og kunne kjøpe som "bedrift" har jeg ikke orket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 26, 2022 Share Skrevet Juni 26, 2022 8 minutter siden, E.C. skrev: Sonic sine vogner har jeg sett på, det blir i så fall en fra finn om det blir en slik. Enkelte er ok-priset, så kanskje det dukker opp en i nærområdet. Hva er prisene på Wurth sine, uten verktøy? Jeg har bare sett de brukt på finn og man får ikke se noen priser på nett. Liker egentlig Wurth selv, men å lage et enkeltmannsforetak eller AS for å skaffe et org. nr. og kunne kjøpe som "bedrift" har jeg ikke orket. Går du på nettsiden til wurth også inn på kataloger så finner du en katalog for verktøyvogner hvor det står priser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2022 Takker, fant en del i håndverktøy-katalogen for i år. Var ikke så halvgærne priser helt til jeg leste ex. moms nederst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2022 Vært innom Clas og Wurth i dag. Clas har ikke noe på utstilling pga. mangel på plass, litt synd for den fra Cocraft hadde jeg lyst til å se på. Ikke nødvendigvis som den eneste vognen å ha, men den virket å gi god verdi for pengene. Wurth hadde B6 montert og to stykk WE8XXL montert. Førstnevnte er for liten, særlig prisen tatt i betraktning. Sistnevnte hadde en generelt god følelse med treplata på toppen, men den kommer på 14 500 kr inkl. moms, noe som begynner å bli en del. Skuffene var "ok", men de hadde noen hick-ups på vei ut de siste 5 cm. De er breie, så om du drar fra siden av skapet kommer de litt i spenn og vil ikke helt ut. Man må slippe opp, ta grep midt på og dra ut resten. Jeg så for meg at noe i denne prisklassen ville være stivt nok til å ikke oppføre seg slik, mulig de bare er feilmontert eller ikke kjørt helt inn. Begge hadde dog samme tendenser. WE7X er sikkert bedre sånn sett siden skuffene er noe smalere enn på WE8XXL, men den hadde de ikke på utstilling. Basic 6 og 7 hadde de heller ikke. Hadde jeg måtte kjøpe en vogn der så ville det nok ha blitt WE7X, selv om jeg ikke fikk sett den live. For de som vil se katalogen fra Wurth så legger jeg ved en link. Fra side 37 for vogner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 Har ikke så mye å sammenligne med, men jeg har hatt Cocraft-vognen (samt toppen) fra Clas en del år nå (fra da den fantes i den blå/grønne fargen). Blir riktignok kun benyttet i hobbysammenheng, men jeg er uansett veldig godt fornøyd med denne. Skuffene har fungert bra og aldri hatt problemer med at de kiler seg. I tillegg har jeg vært så heldig å få to små Treston underskap på hjul som jeg liker veldig godt. Disse er veldig smidige å flytte rundt og skuffene er av veldig god kvalitet. Personlig foretrekker jeg å kjøpe verktøy etter behov i god kvalitet, fremfor et "komplett" sett i mindre god kvalitet, hvor mange deler ender opp med aldri å bli brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2022 Ja, det er litt av problemet med å kjøpe sett. Lurer på om det ikke blir en Cocraft-vogn på meg i første omgang når prisene er som de er. Kanskje en WE7X med skralle-innlegg og piper for 1/4" og 1/2" litt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 23 timer siden, Ingvaldsen skrev: skrallene hadde jeg bytta ut på dag 1 Aldri hatt problem med skrallene men nå bruker jeg muttertrekker eller latmannsarm på det som sitter mest fast. Eneste jeg ødelegger er små torxpiper på slagtrekker og leddene på muttertrekker men det er som forventet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 Hvis du har planer om og trille skapet rundt på garasjegulvet så er det lurt og sjekke ut hvor solide hjulene er. Det er typisk slike ting man sparer inn på med de billige skapene. danskiii og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2022 Godt poeng, kvalitet og størrelse går ofte opp med prisen og store gode hjul er et must for å trille rundt på ru betong uten å irritere seg. Jeg har for øvrig bestilt Cocraft-vogna. 3200 kr ferdig levert hjem. Jeg mistenker at det blir en vogn til etter hvert, men da kan jeg starte med en litt billigere en. Jeg oppdaterer når den er levert og jeg får prøvd den ut litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå