Gå til innhold

Vurderer i3 - hva ser man etter?


F25x3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger en fin bil nummer 2 og det naturlige valget er en i3.

Pris rundt 300.000 kr er OK. Har derfor kikka på MG ZS EV men gud… det oser ikke hygge..

Tilbake til i3, jeg tenker fully charged, gjerne skinnlignende seter pga små troll i baksetet (bare til fra bhg), og godt utstyrt bil - men jeg har ikke behov for alt. Tror fully charged har det meste man trenger?

To eksempler på biler fra Finn, en 2019 og en 2020. Hva vurderer dere som det beste kjøpet og hva spesielt ser jeg etter? Merk at jeg ikke er låst til disse to spesifikt, men synes de såg grei ut. 

2019: finnkode 264059924

2020: finnkode 264389180

 

Takk for eventuelle tilbakemeldinger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 2020/2021 der omkring så ble soltak og H/K anlegget fjernet fra Fully Charged pakken. Dette måtte da bestilles utenom til extra kost. Så dette må man følge med på når man sammenligner biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2019 i3s Fully Charged , punktum :D 

Edit: Kan legge til begrunnelse. En ting er å være obs på H/K og takluke på 20/21, men man finner dette på 20/21 også om man leter etter rett. Det viktigste for min del er at 19-modeller er helt lydløse. I 20 kom det pålegg om å ha en lyd når man kjører i hastigheter under 30kmt(? korriger gjerne hastigheten her) for at fotgjengere skal høre at man kommer. Det er en irriterende buzze-lyd. Derfor. :) 
i3 er kjent for å spore en del, standardutgaven, S-utgaven gjør ikke dette, den har økt sporvidde med 40mm.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke mye som skiller en 2019/2020/2021/2022 i3/i3S, foruten litt årsbestemte farger og at man fra 2020 har en utvendig lyd for fotgjengere. Det er riktig at H/K og soltak ble tatt ut av FC-pakken en gang i 2020. Personlig mener jeg H/K er det viktigste av det, men det er bare fordi det er enklere å lage svart taktrekk. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Andreas_R skrev:

Fully charged facelift så er du vel innafor. 

Kjøpte vår I3 ny i 2017, fully charged 94Ah Maraton Edition. Den skulle bli nr.2 bil, men den ble fort nr.1! Bedre bil til småkjøring finnes ikke spør du meg. Lykke til med kjøp!

Ja, tja, men facelift kom 11/2017 og da som 94Ah. 11/2018 kom 120Ah og mulighet for fjernlysassistent og nye adaptive LED-lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har ikke min 18 mod. Marathon edition 94ah fjernlysassistent og nye adaptive lykter😳😳?

Nei. Men du har i det minste fjernlys i hovedlys som kom med LCI. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nei. Men du har i det minste fjernlys i hovedlys som kom med LCI. :) 

 

Da har jeg misforstått.. det var jo tabbe 🙈  kun vanlige LED-lys på meg da? Ikke svingbare engang?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Da har jeg misforstått.. det var jo tabbe 🙈  kun vanlige LED-lys på meg da? Ikke svingbare engang?

Ingen i3 har svingbare lys, men de nye adaptive LED-lysene fra 2019 (120Ah) blender ut trafikken med fjernlysene, har cornering lights og den slags. Du kan riktignok fint ettermontere fjernlysassistent (om du har KAFAS-kamera), men da får du jo bare on/off som på de gode gamle E60/E90 etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...