K.F Skrevet September 6 Forfatter Skrevet September 6 13 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Hvilket funksjoner mangler egentlig cantcu sålenge du ikke bedriver dragracing/drift ? Er vell knapt noe enklere 8hp ombygging en på bil med xdrive👌🏻 I all hovedsak så er det kun TurboLamik som lar deg overstyre clutchene 100%, til den grad der man får justere clutchen selv med et 0-5v signal, linjært. Maxxecu foreks som mange bruker, så er overstyringa on/off. Det samme gjelder nok Cantcu, da dei begge bruker den originale tcu inne i girkassa. Denne funksjonen er vel ikkje sluppet offentlig hos canformance enda, men blir vel snart tenker jeg. Derimot så er jo fordelen en veldig god adapsjon, skipping av gir ved kickdown etc, en bedre "oem" opplevelse med den originale styringa i girkassa med cantcu. Det eneste jeg savner på E60en med TL, er skipping av gir ved kickdown, men dersom man kjører aktivt, skal ta ei forbikjøring etc så er det bare å legge den i sport, så er den meir enn rask nok 😄 Vil sei at ombygginga på bil uten xdrive er jo enklare. Har fortsatt ikkje fått testa original atc / xdrive styring med denne enda, men det er mulig eg kobler også denne opp mot cantcu, for og kunne endre noe på parameterne der ellers så kan eg dele noen bilder under ifra. Originale akslinger, girkassefester, bolt on, plug n play. Har litt trøbbel med girvelgeren, E60 lci vil ikkje fungere heilt som tenkt, Kenneth ved Canformance er på saken for å sjekke opp om det kan være en bug fra deres side. Er visst ikkje så mange E53 som har fått seg 8hp med canformance styring. F serie girvelgeren fungerer fint, men passer dårligere inn. CHNilsen, Ingvaldsen, Otis og 5 andre reagerte på dette 8
E.C. Skrevet September 6 Skrevet September 6 Rekker vel Oslo Motorshow du? Er sikkert ikke mange som har sett en E53 med en bra girkasse som funker 😜 fupsaker reagerte på dette 1
K.F Skrevet September 6 Forfatter Skrevet September 6 (endret) 2 timer siden, E.C. skrev: Rekker vel Oslo Motorshow du? Er sikkert ikke mange som har sett en E53 med en bra girkasse som funker 😜 Jeg er som vanlig vekkreist på jobb, skift rotasjonen er rar på det viset, aldri heime på slike ting😄 Ellers så gjenstår det endel arbeid før resten av dinne bilen er opp til standard, og forsåvidt klar for en eu kontroll. Stått i 4 år, så det er nok diverse som dukker opp etterhvert som bilen tas i bruk. Må skifte luftdemperne fremme, bremserør, gå over bakstillinga, samt ta den overflaterusten som er over der før det får utvikle seg. Grunnen til 8hp blei hivd i bilen nå er for å få den flyttbar for egen maskin, tungvint og må ha den på biltralla 24/7😃 Har jo litt motorplaner også her. Ett sett med 272hk turboer til overs, mangler kun manifold og overgang til intercooler😜 Endret September 6 av K.F Ingvaldsen, E.C. og wSax reagerte på dette 3
E.C. Skrevet September 6 Skrevet September 6 Artige planer, skal følges med her 🙂 K.F og mr.pingu reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet September 6 Skrevet September 6 6 timer siden, K.F skrev: Vil sei at ombygginga på bil uten xdrive er jo enklare fysisk å få ting på plass så er det nok enklest siden du slipper å tilpasse noe akslinger eller girkassefester, resten kan være en annen sannhet. 1 time siden, K.F skrev: Har jo litt motorplaner også her. Ett sett med 272hk turboer til overs, mangler kun manifold og overgang til intercooler😜 arti, ingen som blir grinete om du dokumenterer mer sveigis, mr.pingu og K.F reagerte på dette 3
K.F Skrevet September 6 Forfatter Skrevet September 6 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: fysisk å få ting på plass så er det nok enklest siden du slipper å tilpasse noe akslinger eller girkassefester, resten kan være en annen sannhet. arti, ingen som blir grinete om du dokumenterer mer Måtte ikkje tilpasse noe på E60en heller, men om du tenker foreks før facelift e53 med den transferkassa, så blir jo det noe anna. Heldigvis så passa transferkassa for xdrive rett på Brukte forresten pmc 8HP - M57N adapterplate og N57 flexplate, måtte skjære ut plass for startmotor i huset på 8hp, samme oppskrift som eg brukte på E60. litt minus at det kun er umbrako bolter som følger med i settet, kunne gjerne tenkt meg torx som det er originalt. Menmen, har ingen planer om og ta ned igjen girkassa...🫣 mr.pingu, Ingvaldsen og fupsaker reagerte på dette 3
ehaugsnes Skrevet September 7 Skrevet September 7 Høres ut som du har mye spennende her ja, så bare og få dokumentert🤩 8hp gjør jo en e53 helt perfekt, det er jo igrunn fine biler! mr.pingu og K.F reagerte på dette 2
sveigis Skrevet September 7 Skrevet September 7 Dette var oppgradering med stor O med den girkassen 😊 Da er jo plutselig e53 en skikkelig knall bil . Tipper den er kjekk å ratte nå med denne kassen . Var jo det som var så dumt for min del ,jeg likte e53 voldsomt men hatet girkasse issuene på den . Så het blir det spennende fremover å se . K.F reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet September 7 Skrevet September 7 kjøper du domiworks sitt ledningsnett eller tar du jobben med å smi selv ?
K.F Skrevet September 7 Forfatter Skrevet September 7 7 timer siden, ehaugsnes skrev: Høres ut som du har mye spennende her ja, så bare og få dokumentert🤩 8hp gjør jo en e53 helt perfekt, det er jo igrunn fine biler! E53 + M57N med 8HP må bare bli bra det😄 solide biler 22 minutter siden, Ingvaldsen skrev: kjøper du domiworks sitt ledningsnett eller tar du jobben med å smi selv ? Canformance sitt pnp ledningsnett for E60 som er brukt her, veldig enkelt! 😄
Ingvaldsen Skrevet September 7 Skrevet September 7 7 minutter siden, K.F skrev: Canformance sitt pnp ledningsnett for E60 som er brukt her, veldig enkelt! 😄 lettvint med hakke nyere bil en gamle haugen min med edc15 K.F reagerte på dette 1
K.F Skrevet September 7 Forfatter Skrevet September 7 1 time siden, Ingvaldsen skrev: lettvint med hakke nyere bil en gamle haugen min med edc15 Skal være fint mulig der også, men bør vel bygge om til xdrive transferkassa
Ingvaldsen Skrevet September 7 Skrevet September 7 1 time siden, K.F skrev: Skal være fint mulig der også, men bør vel bygge om til xdrive transferkassa er en e39 530d jeg skal bygge om, må vell snart gå til innkjøp av girkasse og emulator. håper å få det opp å gå til neste sesong sveigis, mr.pingu og K.F reagerte på dette 3
Otis Skrevet September 8 Skrevet September 8 Jeg var jo nære på å montere 8hp på min E70, men så fylte jeg bare på nok olje, så trengte jeg ikke skifte girkasse! MEN. Det er kjempeflott/artig å lese om disse girkasse ettermonteringene, for det er absolutt en gang i fremtiden at jeg faktisk skifter til 8hp på min E70! Så dokumentasjon og fremgangsmåte, selvom det ikke er likt, er supert! sveigis, mr.pingu, Ingvaldsen og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet September 8 Skrevet September 8 Det var meget spennende tråd. Følger med framover og håper du har tid til å poste noe dokumentasjon K.F reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå