Gå til innhold

Oppgradere forsterker Match Up7 Bmw F11


Anbefalte innlegg

Har bestillt meg Match Up7 forsterker og tenker også å oppdatere resten av høyttalerne i bilen, men ser det er flere muligheter, Match, Ground Zero, Harman Kardon osv...

Hvilke er å anbefale egentlig? tenker da på Pnp høyttalere.

Edit, det blir en SOUNDUP GA-SU-BM-S676-C istedet, da Match up7 ikke er å få tak i lenger ifølge GS Bildeler.

Har også forandret trådnavn.

Hehe, da ble det likevel en Match Up7 BMW, siden Bassbrothers fikk inn igjen.

Skrev en liten sammenligning i siste post.

Endret av Haug530D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Haug523 skrev:

Har bestillt meg Match Up7 forsterker og tenker også å oppdatere resten av høyttalerne i bilen, men ser det er flere muligheter, Match, Ground Zero, Harman Kardon osv...

Hvilke er å anbefale egentlig? tenker da på Pnp høyttalere.

Har du sjekket sidene til bassbrothers? De har biltilpassede kit. Har inntrykk av at de er seriøse og god peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Olaandref skrev:

Har du sjekket sidene til bassbrothers? De har biltilpassede kit. Har inntrykk av at de er seriøse og god peiling.

Ja, de har Match og Ground Zero, men ser Nautiluz som også er bruker her og virker seriøs har Ground Zero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Reef89 skrev:

Om du har HIFI og kjøpt Up7 forsterker så trenger du ikke å oppgraqdere noe som helst.

Hva baserer du det på? jeg har hørt at det skal bli en del bedre med forsterkeren ja, men tenker jo egentlig at det blir ennda litt bedre om man supplerer med tilhørende høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hifi 674 som det heter i i3, disse har Harman Kardon høyttalere originalt og da jeg bytta til match up 7 forsterker så spiller de riktig så bra.  Jeg handla hos Bassbrothers så setup filen var laget av dem.  Jeg har ground zero sub utenom.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Haug523 skrev:

Hva baserer du det på? jeg har hørt at det skal bli en del bedre med forsterkeren ja, men tenker jo egentlig at det blir ennda litt bedre om man supplerer med tilhørende høyttalere.

Joda alt kan jo bli bedre uansett. Men de orginale høyttalerene i bilen er egentlig ganske gode høyttalere, men det hjelper jo lite med en underdimmensjonert orginal forsterker. Derfor holder det i massevis med bare up7 så sant lydfilen er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Reef89 skrev:

Joda alt kan jo bli bedre uansett. Men de orginale høyttalerene i bilen er egentlig ganske gode høyttalere, men det hjelper jo lite med en underdimmensjonert orginal forsterker. Derfor holder det i massevis med bare up7 så sant lydfilen er korrekt.

Må si meg enig med deg der! I min E93 med 676 Hifi,  ble det såpass mye bedre med bare Matchup7 forsterker, at det i seg selv egentlig holder! Gikk for nye Matchup subber under stolene også, men det ble ikke så mye bedre av det at jeg synes det var verdt det. Kostet mer enn det smakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva baserer du det på? jeg har hørt at det skal bli en del bedre med forsterkeren ja, men tenker jo egentlig at det blir ennda litt bedre om man supplerer med tilhørende høyttalere.

Effekten av å bytte høyttalere er stort sett placebo (innbilning). I verste fall risikerer du å sette inn høyttalere som er dårligere enn de originale. Noen tror at større magneter på dyre, tredjeparts høyttalere er et bevis på at de er bedre, men BMW benytter, etter det jeg har lest, høyeffektive neodymium-magneter, som også er dyrere. Det er god kvalitet på det du allerede har, altså.

Bytt forsterker først (og konfigurer med riktig lydfil). Hvis du ikke blir fornøyd, så skaff noen rimelige (underpriset) HK/Logic7 fra bilopphugger. For enda bedre bass anbefales et par Earthquake SWS-8Xi, som er en av få tredjeparts sub-erstattere som har vist seg å spille dypere bass enn de originale i objektive målinger.

https://www.earthquakesound.dk/en/produkt/sws-8xi/

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1913996

Kom tilbake når du har satt inn Match UP 7 og fortell oss om du er fornøyd!

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lysken skrev:

Effekten av å bytte høyttalere er stort sett placebo (innbilning). I verste fall risikerer du å sette inn høyttalere som er dårligere enn de originale. Noen tror at større magneter på dyre, tredjeparts høyttalere er et bevis på at de er bedre, men BMW benytter, etter det jeg har lest, høyeffektive neodymium-magneter, som også er dyrere. Det er god kvalitet på det du allerede har, altså.

Bytt forsterker først (og konfigurer med riktig lydfil). Hvis du ikke blir fornøyd, så skaff noen rimelige (underpriset) HK/Logic7 fra bilopphugger. For enda bedre bass anbefales et par Earthquake SWS-8Xi, som er en av få tredjeparts sub-erstattere som har vist seg å spille dypere bass enn de originale i objektive målinger.

https://www.earthquakesound.dk/en/produkt/sws-8xi/

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1913996

Kom tilbake når du har satt inn Match UP 7 og fortell oss om du er fornøyd!

Ja, jeg må vel prøve lyden med kun Match up7 først, virker nesten som det ikke er behov for noe mer, de Earthquake'ene virket dog fasinerende, litt nedtur at deksel ikke ser ut til å passe over de når de er innstallert i bil, kjedelig å få småstein og annet dritt i de.

 

Noen som har testet Basskasse fra bilradiospesialisten i F11? tenker da på denne:

 

BMW.26 Fit-Box basskasse BMW 5-serie Touring (F11) (2011 - 2016) - Bilradiospesialisten AS

Ser ikke ut for at Bassbrothers har tilpasset for F11.

Endret av Haug523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2022 den 12.01, Haug523 skrev:

Hva baserer du det på? jeg har hørt at det skal bli en del bedre med forsterkeren ja, men tenker jo egentlig at det blir ennda litt bedre om man supplerer med tilhørende høyttalere.

Jeg har Hifi 676 i 1 serie E87, og 7up forsterker. Trenger overhode ikke å oppgradere noe annet. Spiller som faen og jeg ser ikke noe poeng i å kaste vekk penger på nye høyttalere. I følge Frode på Bassbrothers så kan han selge deg oppgraderte høyttalere til hele bilen + forsterker osv. til 13k, mens du kan kjøpe 7up for 8k eller hva den nå koster. 7up forsterkeren vil spille BEDRE en anlegget med oppgraderte høyttalere til 13k.

En annen ting er at når du har 7up så har du mulighet for å koble på ekstra forsterker på den til sub feks. 🤌

Han forklarer det greit i videon i beskrivelsen her. :) 
https://www.bassbrothers.no/bilstereo/forsterkere/vis-alle/match-up-7bmw

Snakk med Bassbrothers, har de ikke noe tilpasset så lager de til noe. Kan absolutt anbefales!

Edit:
Så linken din nå og skjønner det var tilpasset kasse du tenkte på. :) 

 

 

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2022 den 20.38, Alpejohn skrev:

Jeg har Hifi 676 i 1 serie E87, og 7up forsterker. Trenger overhode ikke å oppgradere noe annet. Spiller som faen og jeg ser ikke noe poeng i å kaste vekk penger på nye høyttalere. I følge Frode på Bassbrothers så kan han selge deg oppgraderte høyttalere til hele bilen + forsterker osv. til 13k, mens du kan kjøpe 7up for 8k eller hva den nå koster. 7up forsterkeren vil spille BEDRE en anlegget med oppgraderte høyttalere til 13k.

En annen ting er at når du har 7up så har du mulighet for å koble på ekstra forsterker på den til sub feks. 🤌

Han forklarer det greit i videon i beskrivelsen her. :) 
https://www.bassbrothers.no/bilstereo/forsterkere/vis-alle/match-up-7bmw

Snakk med Bassbrothers, har de ikke noe tilpasset så lager de til noe. Kan absolutt anbefales!

Edit:
Så linken din nå og skjønner det var tilpasset kasse du tenkte på. :) 

 

 

Ja har sett den videoen og går nok bare for Match Up7 samt at jeg har bestillt den basskassen fra Bilradiospesialisten, hvilket element og forsterker jeg skal ha må jeg nesten sjekke opp i senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst utgått den Match Up 7 Forsterkeren, så det blir visst en Gladen SoundUP BMW istedet, aner ikke om denne er bedre eller dårligere enn Match sin, men den skal visstnok ha høyere totaleffekt ifølge GS, har jo heller ikke noe sammenligningsgrunnlag og dårlig med reviews på nett da denne er helt ny, de skulle visst sende den til meg i neste uke, så det blir jo uansett spennende med noe nytt, Gladen skal vel uansett være ett kurant merke innen bilstereo mener jeg å ha hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Haug530D changed the title to Oppgradere forsterker Gladen SoundUP Bmw F11

Har hatt bra resultat med Audison AP 8.9 Abit forsterker. Dette i en bil hvor man ikke har forsterker orginalt da. Den har i likhet med 7 up innebygget med DSP med nedlastbare config filer for forskjellige bilmerker og modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Haug530D changed the title to Oppgradere forsterker Match Up7 Bmw F11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...