Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Herlig at du får litt fremgang på denne. Liker slike tråder, og flott å følge med på reisa tin nok en E34.

Skjønner at du vil ha den opp i høyden, e32 står på Biltema bukker, og er ikke mere plass enn nødvendig under.

imponerende å trekke ut når en er langt nede på blå side :) Versre med kulda er hendene, å jobbe med hansker funker sjelden.

Blir ikke feil å få adresse på samme sted som bilen :) kjenner selv på dette, er mere i Oslo sona om dagen enn hjemme i Ålesund. Men er forbigående for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortenej jo takk, det er skikkelig godt å få gjort litt på den, det er mye som må prioriteres fremfor denne når vi er hjemme i helger og ferier, men når vi flytter hjem blir det mer fremgang. 🙂

I dag hadde jeg med en liten kar på inspeksjon og, det er min og hans bil dette, og han ville mye heller være i garasjen enn å leke ute på gårdsplassen, så det lover bra. 🙂

IMG_1623.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i Oslo, og fikk hentet inn posten. 
 

Varmekolbe på 2 kw, tanken er å bruke den i syrebad prosjektet mitt, men jeg tror jeg må finne en termostat og. 
Har og kappet opp litt kapp jeg hadde liggende, for å bygge en krybbe til å legge fatet i, for å få litt bedre arbeidshøyde, men og for å få plass til 25 liters dunker under så jeg kan tappe av syren på fornuftig vis. Kommer tilbake med litt bilder ut i uka når jeg får satt sammen. Solid nok så det holder, men man tar det man har, ellers hadde det gått på bålet. 🙂

IMG_1632.jpeg

IMG_1622.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Garasjetid er kvalitetstid, selv om det er bikkjekaldt. 🙂

Prøvde meg og på litt interiør i dag, jeg og guttungen ble meget godt fornøyd, men vi fikk ikke gjennomslag for ny veggpynt på soverommet gitt. 🫡

IMG_1640.jpeg

IMG_1639.jpeg

IMG_1637.jpeg

IMG_1644.jpeg

IMG_1643.jpeg

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med badet, må få fatt i Strip all og kabel til varmekolben og så er det klart. Skal og finne en talje som gjør det litt enklere å løfte inn og ut, det gjør det litt enklere når blokken skal spyles ren for syre og.
Har ca 10 cm klaring på varmekolben når blokken løftes i, så det må være bra. 

IMG_1678.jpeg

IMG_1673.jpeg

IMG_1671.jpeg

IMG_1672.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Syrebadet er så og si ferdig, testet det litt i kveld, og som filmen viser er det grei effekt, blir ikke vanskelig å få varme på det i hvert fall, har funnet en Høiax termostat på Finn, så jeg kommer nok til å kjøpe den for å holde jevn temperatur på det. Prismessig kom jeg veldig greit unna.

Oljefatet fikk jeg gratis, varmekolben kostet meg 300kr, skøyteledning 149kr, og noen få kroner på litt smånips. Om jeg skulle kjøpt startpakken med syre fra Gasolin hadde det blitt ca 7800kr, for ca samme utstyr. Slenger jeg på 5-600kr for termostat ender jeg opp på ca 3500kr, med syre, det er innafor.

Fant meg og en skikkelig kabelskotang på Finn 🙂

IMG_1833.jpeg

IMG_1836.jpeg

IMG_1838.jpeg

IMG_1841.jpeg

IMG_1844.jpeg

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer syrebad spam, men nå er det klart, testet med vann i dag, ca 150 liter når det er fullt. Har plassert varmekolben slik at mest mulig av den er dekket, for å unngå at kolben brenner og for å utnytte den max, tilkobling til kabel er plassert slik at karet renner over uten at ledningene skal bli våte. Håper jeg. 😅

IMG_1934.jpeg

IMG_1922.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. Syrebad er klart til bruk.
58 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg gleder meg til å se når dette skal testes 😊

Ser knall ut dette 😊

Ja, det eneste nå er at jeg vil vente litt med å vaske blokken, slik det har vært med minusgrader har det ikke vært forenlig med å søle med vann, og selv om det er varmere nå noen dager vil jeg helst ha litt temperatur, for lakken sin del og. Uisolert garasje og lakkering i januar er ikke beste kombinasjonen.

Det som jeg heller tenker er at jeg skal finne en god avfetting for bruk i varmebad, helst noe konsentrat som skal blandes ut i vann. Da kan jeg få vasket toppen, den kan jeg ikke bade i syre. :)

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første test, handlet inn avfetting og kraftvask i dag, blir spennende å se resultatet i morgen. Washall extreme egner seg best til høytrykksvasking, men den er karbonløsende, så jeg vil tro den skal kunne løse opp ganske greit det som er fast av sot, håper å ikke måtte børste for mye. 🙂 Slengte oljepumpa i et kaldt bad med samme mix, men har mest troen på det varme badet.

IMG_1945.jpeg

IMG_1946.jpeg

IMG_0876.jpeg

IMG_0878.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så spent på resultatet at jeg måtte sjekke. Har børstet litt lett rundt ventiler og i eksoskanaler, men dette fungerer veldig bra, tar lakken som har blitt lagt på og. Og det viser tydelig på overflaten at det skjer noe, det skjedde egentlig ganske plutselig når det nådde en viss temperatur.

Ellers bør man nok bruke maske når man står over, eller ha avtrekk, for den dampen der er nok ikke helt hyggelig å dra ned i lungene. Nå skal det få stå å godgjøre seg til i morgen.

IMG_1963.jpeg

IMG_1976.jpeg

IMG_1979.jpeg

IMG_1980.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt men hadde det ikke vært greit og ha en liten beskyttelse rundt varmekolben? Den tåler vel ikke for mye mekanisk påkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rune-K skrev:

Artig prosjekt men hadde det ikke vært greit og ha en liten beskyttelse rundt varmekolben? Den tåler vel ikke for mye mekanisk påkjenning.

Har tenkt på det ja, men det går veldig greit om man er sånn noenlunde forsiktig. Har heller tenkt på at det kan være greit med sprutbeskyttelse til kontaktene på toppen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...