Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Rust er en fin ting, og du finner stort sett alltid mer enn du ser ved første øyekast. Jeg har sett at innfestingen til førerstol har hatt en skade, så når jeg begynte å plukke i det i dag var det ingen tvil lenger, denne skal bort. Prøvde i utgangspunktet å borre ut kun punktene, men til slutt ga jeg blaffen og la forsiktigheten til side, sveiser heller inn nytt stål. Er ingen fan av å gjøre ting halvveis, da bruker jeg heller litt lengre tid og gjør det skikkelig.

Har en uke vinterferie nå, skal få revet og bygget en ny vegg inne, og få gjort litt på bilen.

Fikk og hentet en fin pakke på posten i dag, så nå har jeg det jeg trenger for å få skiftet stål. 🙂

 

IMG_2253.jpeg

IMG_2254.jpeg

IMG_2257.jpeg

IMG_2260.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Dette blir så bra som bare det😊

Og med dette mesterverket av et apparat ,så blir det gooood😎

Men ja den rusten er ekstremt kjedelig .

Ja, jeg tror det skal bli bra etter hvert, hadde egentlig som mål om å ha dørken ferdig disse dagene jeg er hjemme, men det blir det ikke nå. 🙂

Ja, den er det, samtidig føler jeg at på en 34 år gammel bil så er det ikke helt bort i natten heller, men det dukker nok opp mer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går du skikkelig tilverks, bra det. Så får det heller ta noe ekstra tid og vare lengre.

Blir raskt litt ekstra arbeid når en jobber med rust. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Her går du skikkelig tilverks, bra det. Så får det heller ta noe ekstra tid og vare lengre.

Blir raskt litt ekstra arbeid når en jobber med rust. 

 

Ja, jeg har ikke veldig med hast, selv om jeg nå er uten fungerende kosebil så får det ta den tiden det tar. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handlet inn plater og koblinger til gass på sveiseapparatet i dag, og gikk på med fornyet pågangsmot i kveld. Må si meg godt fornøyd siden det er første gang jeg jobber med tynnplater og har kun hammer og skrustikke til bukking av plater. Eneste skåret i gleden er at koblingene på slangen passet ikke på flaska, eller apparatet, til tross for at jeg handlet på Tess som leverer samme apparat. Men det går fremover.

IMG_2344.jpeg

IMG_2345.jpeg

IMG_2347.jpeg

IMG_2350.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. Utskifting av plater i dørk. Noen som har bjelke til feste av førerstol?

Skal følge med på sveisinga her, blir vel tilsvarende apparat på meg en gang i fremtiden også.

Lurer på om Tess kan det der med koblinger i det hele tatt. Vært der én gang i senere tid og de hadde absolutt ingen hunndel som kunne passe på min Hazet luftkobling. Fantes ikke sånt. Merkelig nok passet vanlig lufttrykkobling fra Jula rett på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Skal følge med på sveisinga her, blir vel tilsvarende apparat på meg en gang i fremtiden også.

Lurer på om Tess kan det der med koblinger i det hele tatt. Vært der én gang i senere tid og de hadde absolutt ingen hunndel som kunne passe på min Hazet luftkobling. Fantes ikke sånt. Merkelig nok passet vanlig lufttrykkobling fra Jula rett på. 

Gleder meg til å komme i gang, har hørt mye bra om dette apparatet.

Nei, det kan du si, først hadde de ikke slange i det hele tatt i følge de to bak disken, så kom en av de som har jobbet der i mange år, joda, selvfølgelig har vi slange, men koblingene bommet han på, selv om det var så enkelt at han kunne testet hurtigkoblingen på et tilsvarende apparat som stod i reolen 1 meter unna. I tillegg mente han hardnakket at jeg ikke skulle ha links kobling inn på regulatoren på flaska, men joda, der var det links. Ekstra surt når man er avhengig av en ferge som tar 1 time tur retur, pluss kjøringen for å komme dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kom ikke så mye lenger med sveisingen siden veggprosjektet jeg og startet på tok tid, så bilen står som over, mer eller mindre.

Litt endring blir det muligens likevel, har inngått avtale på handel av en S38B36 som skal hentes neste helg, denne har gått med turbo tidligere, og har hatt et lite rådelagerhavari, uten at det ser ut som den har tatt så veldig mye skade av det. Bakdelen med denne er at den ikke har papir, ikke enda i hvert fall, men håper å kunne spore opp noe bakover i tid, men vi får se, en annen bakdel er at den er bygget om med pyramideringer. Om jeg finner ut at jeg kan bruke denne blir det å ta en skikkelig overhaling på den, men jeg får se når jeg får den hjem, mulig den blir solgt videre og, det får tiden vise. 

Men, det følger ikke med girkasse, det vil si det følger med en 530D kasse, jeg vet jeg kan bruke 260 kassene fra M30 til denne, men hvordan er 260 og 530D kassen på lengden kontra 280 kassen som vel egentlig hører til? Regner med det er en GS5-39DZ  kasse det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har bygd litt motor, jeg regner med pyramideringer ikke er reverserbart på en blokk, eller er det mulig å sette inn nye sylinderforinger i S38 blokker? Hvordan er det å kjøre pyramideringer på motor uten turbo? Regner med det åpner for å bygge med høyere kompresjon? Ser jo at det er merker etter ringene i toppen, og det er vel og det som er meningen med pyramideringer, at de skal grave seg inn, men er det slik at man må slipe toppen for hver gang man har den av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Akuratt lest gjennom tråden din, spenende å følge med. Ser ut son du gjør ting skikkelig når du først gjør noe, det liker vi👍

Og liker motor-valget ditt. S38 motor er bare en helt rå maskin. Har selv en e30 med s38b36 og lyden og draget i den motoren er helt fantastisk spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sørlendingen skrev:

Akuratt lest gjennom tråden din, spenende å følge med. Ser ut son du gjør ting skikkelig når du først gjør noe, det liker vi👍

Og liker motor-valget ditt. S38 motor er bare en helt rå maskin. Har selv en e30 med s38b36 og lyden og draget i den motoren er helt fantastisk spør du meg!

Takk for det, joda, liker å gjøre ting skikkelig, blir litt mer fremgang når jeg flytter hjem til sommeren.

Tøft, har du en tråd her inne kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sørlendingen skrev:

Akuratt lest gjennom tråden din, spenende å følge med. Ser ut son du gjør ting skikkelig når du først gjør noe, det liker vi👍

Og liker motor-valget ditt. S38 motor er bare en helt rå maskin. Har selv en e30 med s38b36 og lyden og draget i den motoren er helt fantastisk spør du meg!

Ser du er sørlending og e30 med S38 .

Denne bør vi vel se litt mer av her vel ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...