Olaandref Skrevet Torsdag kl. 22:28 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 22:28 14 timer siden, sveigis skrev: Det der må virkelig ha betalt seg ja . Du har jo brukt det mye og ser jo ut som alt blir rent og pent . Travers ble bra den og 😊😊 Ja, det blir det, jeg kunne nok hatt litt bedre tålmodighet og latt det ligge lenger, da hadde det tatt alt av lakk, men det blir bra nok. :) sveigis reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet Torsdag kl. 22:30 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 22:30 14 timer siden, Haug530D skrev: Vil anbefale deg og bruke Ferro-bet på deler som er sandblåste eller rengjorte etter rust, denne legger igjen en del zink som motvirker rust 🙂 Ferro-bet har jeg ikke brukt, har egentlig gode erfaringer med Brunox, men det er mange som bruker Ferro, blant annet far min har brukt det en del. sveigis reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet i går, 07:18 Skrevet i går, 07:18 8 timer siden, Olaandref skrev: Ferro-bet har jeg ikke brukt, har egentlig gode erfaringer med Brunox, men det er mange som bruker Ferro, blant annet far min har brukt det en del. Forskjellen er jo at Ferro-bet fjerner rusten mens Brunox omvandler den, har ikke erfaring med Brunox, men er veldig fornøyd med Ferro-bet iallefall, har brukt det under 2 biler nå, den ene sandblåste jeg først mens den andre brukte jeg roterende stålbørste og kan vel nesten si at sluttresultatet ble ganske likt. Olaandref og sveigis reagerte på dette 2
Olaandref Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden 14 timer siden, Haug530D skrev: Forskjellen er jo at Ferro-bet fjerner rusten mens Brunox omvandler den, har ikke erfaring med Brunox, men er veldig fornøyd med Ferro-bet iallefall, har brukt det under 2 biler nå, den ene sandblåste jeg først mens den andre brukte jeg roterende stålbørste og kan vel nesten si at sluttresultatet ble ganske likt. Var en stund inne på å gå rett på syreprimer eller lignende, men når jeg så hvor fort den fikk brunfarge tenkte jeg det var like greit å legge på litt Brunox. Hvor bra det er får jeg se når jeg en gang får tatt den i bruk, men jeg satser på det holder. Skal uansett teste litt med Ferro-bet, aldri feil å teste litt og se hva som gir best resultat. 👌
Skulebollen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Husk at brunox er avhengig av minimum 15+ og god tørketid. Herdeprosessen stopper under dette. Får da en hard hinne, men det fester ikke til stålet. Pussa ned dørkarmer på min gamle Sporter, la brunox, 2 komp epoxy, lakka strøkent med boks og 2 komp. Klarlakk oppå.. Lot det tørke langt lengre enn det skulle og varmet opp under påføring med varmelampe. Noen uker etterpå drog jeg av alt bart til stålet🙈 Alt hadde god heft foruten brunox til karosseri😅
Olaandref Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden 1 time siden, Skulebollen skrev: Husk at brunox er avhengig av minimum 15+ og god tørketid. Herdeprosessen stopper under dette. Får da en hard hinne, men det fester ikke til stålet. Pussa ned dørkarmer på min gamle Sporter, la brunox, 2 komp epoxy, lakka strøkent med boks og 2 komp. Klarlakk oppå.. Lot det tørke langt lengre enn det skulle og varmet opp under påføring med varmelampe. Noen uker etterpå drog jeg av alt bart til stålet🙈 Alt hadde god heft foruten brunox til karosseri😅 Ja, stemmer, du fortalte om det der en gang. 🙂 Det er litt i kaldeste laget, så jeg er spent på hvordan det blir, jeg varmet stålet litt først, da unngår jeg kondens i hvert fall, men ideelt er det ikke 😬
Olaandref Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Ellers er jeg litt i tenkeboksen for tiden, jeg kjenner på at det er kjedelig å ikke ha en bil å dra på treff med, eller mer riktig en kosebil å dra på treff med, X3en er ikke helt der, og inn til nå nylig var planen å selge den. E34 blir ikke ferdig med det første, tenker det tar minst to år før den nærmer seg, og en annen ting er at jeg har for lite plass i garasjen, i tillegg til det mangler det fortsatt en god del deler før den kan settes sammen. En ny og større garasje står høyt på ønskelisten, i tillegg til en del verktøy jeg kunne tenke meg, men dette må vike av to grunner, den ene er at vi må ta et valg om vi skal bo her, eller om vi skal flytte, mest med tanke på en usikker skolefremtid med mulig 40 min reisetid for barna hver vei om skolen flyttes slik som det er lagt opp til, jeg liker ikke tanken på at barna skal bruke så mye av fritiden sin på reising, og jeg vil heller ikke bruke penger på en garasje om vi flytter her fra om to år. Det andre er at jeg må få lagt inn nytt inntak, sikringsskap pluss få i orden to bad, vaskerom og kjøkken, dette må prioriteres, og det er ting som fort koster en dobbel garasje. Men da er på en måte de viktige tingene på plass, og om vi bor her videre kan jeg realisere garasjedrømmen. Nå fikk jeg tilbud om ny stilling som jeg takket ja til, og dette åpner muligheter både for hus og i siste rekke bil, og det jeg nå begynner å leke med tanken om er å få ferdig E34 under, få den på hjul og sette den bort til jeg får mer plass, og så kjøpe en bil jeg alltid har hatt sans for, M5 E39, men da en bil som kun trenger normalt vedlikehold og en garasjeplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå