stianpedersen Skrevet April 7, 2023 Share Skrevet April 7, 2023 Hei, tenker å lage en prosjekt tråd før driftebiln min😉 E30 jeg hentet i sverige for noen år siden, og gjort en hel del med. Lagd ledningsnett, rør ramme fram, lakkering pluss pluss Gådd med M60b40 turbo tidligere men etter flere havari i dyno/testing så ble det handlet inn B58 motor for og ha i den😁 Legger ved litt bilder fra tidligere til og begynne med mathiseeen, Hpi, Vegard_ og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet April 7, 2023 Share Skrevet April 7, 2023 Tøft prosjekt! Hvor mye effekt ser du for deg å kjøre med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet April 7, 2023 Forfatter Share Skrevet April 7, 2023 6 minutter siden, Eystein Ose skrev: Tøft prosjekt! Hvor mye effekt ser du for deg å kjøre med? Tenker jeg lander på rundt om 400hk på hjul, er jo alt orginalt og skal kjøre på 98 bensin. Er vel turboen det vil stå litt i før og få mere ut av den. Vært på tanken og kjørt på ethanol blanding men trur jeg går for pumpe bensin. Men det vil tiden vise va jeg får ut av den. Blir oppgradert chargepipe, downpipe, ekstern oljekjøler, stor radiator til vann til luft intercoolern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet April 7, 2023 Forfatter Share Skrevet April 7, 2023 (endret) Det jeg har fått gjort er og bygd om travers, girtravers, linet opp motoren og gir . Venter nå en masse deler. Datasprut er på tur i fra England så kommer vel rett over påske😎 Den orginale oljekjøler som sitter på blokka må bygges om til ekstern olje kjøler for og få plass til rattaksel. Første gang jeg sveiser Alu men må si meg fornøyd så lenge det er tett😅 Har igjen og sveise rør i mellom kjølevann utgangene, men venter på sveise deler til det. Endret April 7, 2023 av stianpedersen D HalvorK, mathiseeen, Kolstad Jr. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet April 8, 2023 Share Skrevet April 8, 2023 Tøft med B58 prosjektet 😎👍 Har selv lyst på det i trackday E30'n. Stå på, blir gøy å følge med på 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet April 8, 2023 Share Skrevet April 8, 2023 Påtide med en tråd på denne! Gledes til å bli med denne rundt ACR til sommeren! 😎🏁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet April 30, 2023 Forfatter Share Skrevet April 30, 2023 Etter 1 mnd borte har man fått litt deler så man kan begynne for fullt på E30n😁 Hentet ut E28 fra vinterlagring og fått sommerdekk og kjapp polering på konebiln Orjan, Olaandref, Kolstad Jr. og 8 andre reagerte på dette 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 30, 2023 Share Skrevet April 30, 2023 Dette var en tråd etter min smak 😊 7 serie og e28 er jo som hånd i hanske .😎 stianpedersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2023 Litt alu sveising. Sveist om radiator til intercooler og laget rør til peilepinne. Har og fått ledningsnettet på motoren så ikke lenge til motoren skal i bilen 😎 HakonLimseth, Orjan og Kolstad Jr. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet Mai 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2023 Fått et strøk lakk i motor rommet og motoren er montert, laget fester til radiatorer. Nå skal svinghjul,clutch å girkasse på 👍 Lars89, Marius2002, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 16, 2023 Share Skrevet Mai 16, 2023 Heftig prosjekt! Stilig å se folk som virkelig kan skru! Satser du på kjøring i år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet Mai 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2023 7 minutter siden, Lars89 skrev: Heftig prosjekt! Stilig å se folk som virkelig kan skru! Satser du på kjøring i år? Ja planen og få den mappet og klar til Acr motorfestival 22-25 juni😬😛 Lars89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet Mai 28, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2023 Nærmer seg oppstart nå. Fått på clutch å girkasse, kjølesystemet, oljekjøler. Bygd om til corsa elektrisk servo. Gjenstår og koble opp ledningsnettet med bilen, få på downpipe,bensin slanger og noe småtteri før oppstart og forhåpentligvis mapping om en 14 dagers tid 😉😬 Kolstad Jr., Marius2002, Larssoyl og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianpedersen Skrevet Juni 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2023 Vart oppstart i helga, resulterte i havarert mate pumpe på bensin pga feil kobling av trykk regulator 🥴 Men har ny pumpe men trenger bare noen koblinger så blir i orden nå til uka. Fått elektrisk servo opp og gå, blir spennende og prøve og kjøre med. Mapping blir over neste helg, så uka blir brukt til og dobbelt sjekke alt, og få på nye sylindre til bremsene. HakonLimseth, Kolstad Jr. og Lars89 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Juni 10, 2023 Share Skrevet Juni 10, 2023 På 30.4.2023 den 19.36, stianpedersen skrev: Etter 1 mnd borte har man fått litt deler så man kan begynne for fullt på E30n😁 Hentet ut E28 fra vinterlagring og fått sommerdekk og kjapp polering på konebiln Ooooh, for en nydelig E28! Er det en prosjekttråd på denne,muligens? Vært kjekt å hatt flere tråder å følge her inne! :) Kult med drifteprosjekt også da - liker at du har lakkert den i fin farge også! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå