sveigis Skrevet Torsdag kl. 05:42 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 05:42 1 time siden, eivi91 skrev: Nå renset jeg DPFen før jeg monterte den, så har ikke noen målinger på den før rensingen. Men jeg fikk ut en god del både sot og rød aske i den renseprosessen, så det må jo ha funket. Som han viser på videoen, så brukte jeg først "drain cleaner", altså Plumbo i pulverform, blandet ut i vann. Etterpå var det "acid wash", og da brukte jeg Blåtind Saltsyre. Han brukte "Everbuild 401 Brick & Patio cleaner", som er en del svakere konsentrasjon enn ren Saltsyre. Så ved å laste opp datablad både for Blåtind Saltsyre, og datablad for Everbuild 401, så gir det følgende blandingsforhold for å tilsvare blandingen han brukte: Her er data på min DPF fra i sommer: Nydelig og takk for tips og svar her og 😊. Som jeg skrev så har jeg en dpf på gang muligens nå og kan bruke min gamle nå som testkandidat . Ser frem til dette . eivi91 reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 16:02 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 16:02 Lykteshine . Sett på lyktene på e91 bilen at de har enkelte plasser de har gulnet i plast sånn som her : Og dette : Og når man da ser helheten her ,så er jo ikke det fint : Dessuten så har jeg noe dårlig lys føler jeg . Heldigvis så kan man ta en fiks på dette noe jeg valgte . Våtslipepapir fra 800 og opp til 2000 ble funnet frem samt diverse artikler : Litt tape og igang : Her er lykt klar etter omganger med pussing: Hvertfall det ble kjørt to omganger med grov på grov pad og to omganger med medium og ja dette ble noe annet : Nå er all gulnet plast borte og de skinner . Andre siden : Så nå er helheten bedre : Desverre så begynte det og regne så fikk ikke lagt på voks men det kan jeg gjøre imorgen . Dette er små elementer som gjør mye . Vet man får kjøpt egnet kit til dette med to komp klarlakk osv ,men dette her her kosearbeid og må jeg gjøre dette en gang i året ,så går det og fint . Har jo glemt og etterbehandle jobben jeg tok i sommer så her haster det . Fysj ble mye dette : Men endte godt : Er sånne jobber som gir meg sjelefred og så godt og vite når sånne plasser er hel ved . Tok og nå en runde med diagnosen og etter dynamobytte og nå ligger der kun en feil på hele bilen og det er sirkulasjonspumpe😊 Ganske utrolig til N46 å være . Neida seriøst så leverer denne og mer til selv om den er aldri så bannlyst . Marius2002, Ampera, HakonLimseth og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Da er det søndag og kan ta en sånn liten upd . E91 er tilbake her : Vi hadde den ned på fest på fredag og skulle egentlig hente den igår ,men de vi var hos måtte låne den pga deres bil ikke ville starte . Nå er den her igjen . Jeg kjøpte jo nye blinklys fra Temu ifjor og de varte et år før de sprakk og fulle av fukt : Men sist jeg var på huggersafari så plukket jeg med meg noen ganske fine / ikke matte og monterte de nå istad : Dette ble mye bedre ; Nå manner jeg meg opp til å gå løs på bremsene bak på den og fikk kjørt oppå noen 2x8 : Lettere og få jekk skikkelig på plass da . Men før idag var jeg på en luftetur med Horst . Tok en rur til Arendal for og sjekke søndagsfreden i gatene og her var det stille . Stoppet og tok et bilde av bil ved bryggen : Dette : Var innom den faste søndagstreff plassen på Hisøy men idag frister det ikke en plass . Noe som fristet var heller og besøke @Fredrik 90 som bor like i nærheten 😊 Det var så koslig dere og var lenge siden .Godt og få pratet litt igjen .😊 Ellers så sliter jeg noe ekstremt med og få skaffet dpf . ALT er solgt så kjenner på fortvilelse her . Så sier folk at jeg bør styre unna uoriginale pga de tetter seg fort og kort levetid . Jeg vil ha tak på en jeg vet er i orden ,men hvor finne tro ? 9 hendvendelser på Finn og ni solgt . Ampera og Saltkjelen reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Veldig hyggelig med besøk i dag, jeg holdt på å styre på utsiden når du kom og jeg hørte langt borti veien at det kom en M30 brummende 😎 Nabogutten på 7 år som var innom når du var der hadde gått rett hjem og sagt til sin mor at han hadde sett en knall tøff gammel BMW på besøk hos oss. Han er veldig bilinteressert 👍 paukri og Ampera reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå