sveigis Posted Tuesday at 05:17 AM Author Posted Tuesday at 05:17 AM 12 timer siden, Ampera skrev: Her er grunnlaget for det med skvettlapper på biler, det var påbudt frem til 1976. Tidligere påbud: I Norge var det tidligere et påbud om å bruke skvettlapper på alle kjøretøy, inkludert personbiler. Dette påbudet ble innført i 1955 for lastebiler og i 1960 for alle motorvogner med hastighet over 30 km/t. Oppheving av påbud: Påbudet om skvettlapper ble opphevet for personbiler i 1976. Jøss var regler for dette før ja Derfor der var så mye biler med det før ja . 9 timer siden, Fredrik 90 skrev: Skvettlapper er ett must i Norge, med all den strøingen på veier og sideveier så er dette noe man MÅ ha for at ikke kanaler og dører skal bli slitt. Jeg har i alle år kjørt skvettlapper på mine bruksbiler som jeg kjører mye med. Helt enig Fredrik og det beste her ,er jo at på nyere biler så er det jo så diskret at man ikke legger merke til det . Om du fremdeles skal ha e61 ,så kan jeg garantert finne til den om du vil . E39 er det vel mer elle år mindre sjanseløst å finne .
sveigis Posted Thursday at 03:36 PM Author Posted Thursday at 03:36 PM Da får jeg ta en oppdatering på E91 . Den har nå gått i tjeneste en uke og hvordan har den uken vært ? I følge hun som bruker den ,er det greit men klager over at den er dyr å kjøre med i forhold til Combo .😩 Og måtte ta en sjekk og joda ,er jo nesten e34 535 i forbruk : Og svaret ligger jo enkelt i Lambdasonden ,da jeg har feil på den . Lukter av bil eller eksosen og . Men det har jeg en løsning på nå 😊 En hadde en original liggende i nærheten av meg og den får jeg imorgen : Så skal prøve den ,hvis ikke den funker bestiller jeg ny Bosch . Det er den eneste feilkoden som ligger inne ,så må være den . Her er milene på en uke : Så håper en fungerende Lambda vil få ned forbruket ,noe jeg vet det vil gjøre . Ellers ikke noe og melde ,bare velstand . Iskaldt klima ,lettstartet og perfekt å kjøre og det liker jeg 😊😊 Ellers nå som den er i bruk måtte jeg se om alt var tett etter vinterens jobb :• Her: Og tett er det nå 😊. Det fine med grå bil er at man ikke ser skitt og møkk: Men: Denne er møkkete som fy så får ta et shine nå fortløpende . Igjen så håper jeg at ny sensor gjør susen . Lukter og oser av eksos ,samt litt småfjusking merker jeg . eivi91 1
Recommended Posts