E.C. Skrevet Mandag kl. 11:01 Skrevet Mandag kl. 11:01 Det der ser ut som lodd man får på hjulet sitt etter å ha parkert for dårlig på offentlig parkering 😆 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mandag kl. 14:06 Forfatter Skrevet Mandag kl. 14:06 3 timer siden, E.C. skrev: Det der ser ut som lodd man får på hjulet sitt etter å ha parkert for dårlig på offentlig parkering 😆 Ja pokker vil ikke ha det sånn 😊 Jeg skal rive de av så må det vel gå ann og ta loddene bak på felg som på de andre bilene mine . E.C. reagerte på dette 1
sveigis Skrevet i går, 13:07 Forfatter Skrevet i går, 13:07 Ja da er jeg i mål etter mye jobb her dere .😊 Og måtte stokke om litt på arbeids rekkefølge på bilen . Jeg mangler fortsatt deler og tenkte ,la meg få renset bil innvendig idag så er jeg ferdig . Få bort forrige eier og på med ny frisk . Startet når det ble lyst ute idag og her er hvordan det så ut : Egentlig ikke så ille ,men i en gråfarget bil innvendig ,så blir det trist. Dørpaneler: Bak: Stolen husker dere : Gulv bak : Og foran : En 10 liters bøtte med vann ,salmiak og grønnsåpe kombinert med dette : Skulle altså være mine kollegaer idag . Så etter en omfattende støvsuging var å sette igang med skrubbing og rens og man så fort at dette ble veldog mye bedre .😊 Dette er etter en runde : Det børstes og jobbes : Etter to omganger og omtrent en bøtte så jeg meg fornøyd og det vannet ,det var ikke pent hverken i våtsuger eller bøtte . Så nytt vann og mer remedier : Få bort ting fra krinkler : Og selv etter vask med salmiakvann ble det ikke dit jeg ville ha det ,så da har man denne Devil plastrensen som er meget god kombinert med magic svamp. Man ser straks her at her blir det en klar forbedring og dritt forsvinner 😊 Her er det ene dørpanelet renset med både det ene og andre samt skinnrens og ferdig : Etterhvert begynte man på seter og fy flate her var det mye å ta tak på men ble jo fryktelig mye bedre : Dørsidene bak komplett: Baksete: Og da ikke minst selve teppet : Rent og lukter friskt : Passasjerside: Når alt var ferdig kom matter på plass igjen : Førerstol skal taes om igjen da jeg gikk tom for Fenice selvsagt ,men det er fort gjort . Summen av alt ble en ren bil og trivelig å være i igjen og interiøret fikk løftet seg noen hakk.😊 Godt når lister får tilbake farge igjen : Så nå får man være fornøyd og det mest positive ,alldeles knusk tørr overalt inni . Det tross den har stått ute i all slags vær uten å være brukt på lenge ,men nå satser jeg på nye mil med den og gleder meg .😊 StigJ, mr.pingu, *MrB* og 7 andre reagerte på dette 7 3
*MrB* Skrevet i går, 15:50 Skrevet i går, 15:50 Er noe ekstra befriende med å rengjøre lyst interiør. Sidevangen på den stolen kan du relativt enkelt farge opp igjen også sveigis reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet i går, 16:07 Skrevet i går, 16:07 Det der ble noe annet ja, og så får man så mye igjen for det når det er lyst skinn og, med sort skinn blir det som å male med hvitt på hvitt, men her blir jo arbeidet belønnet med noe som viser igjen 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet i går, 16:58 Forfatter Skrevet i går, 16:58 1 time siden, *MrB* skrev: Er noe ekstra befriende med å rengjøre lyst interiør. Sidevangen på den stolen kan du relativt enkelt farge opp igjen også Å så absolutt ,er noe eget . Men skal ta førersiden i gulv en gang til da jeg ser nå at det ikke ble helt hundre ,er ikke sikkert jeg får det heller men . Ja det kommer jeg nok til å gjøre og for dette er reddbart .😊 47 minutter siden, Olaandref skrev: Det der ble noe annet ja, og så får man så mye igjen for det når det er lyst skinn og, med sort skinn blir det som å male med hvitt på hvitt, men her blir jo arbeidet belønnet med noe som viser igjen 🙂 Jada dette ble veldig greit synes jeg og er som du sier ,ser mye mer lekkert ut og fresht. Så ja veldig fornøyd og nå lukter bil rent og eksklusivt og .😊 Olaandref reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Dagen idag . Idag har jeg holdt på i absolutt hele dag og mesteparten av tiden har gått på å demontere og mye frem og tilbake .😊 Men vi starter først fra morgen av . Kona skulle på kurs og jeg måtte kjøre . Passet fint for da fikk jeg kjøpt nytt olje og filter : E61en på tur : Så rett hjem for skruing og demontering og tingene starter bra og se bilde: Her var det pakket med lauv ,så brukte tid og krefter på å få bort alt her. Flere deksler av og vi kommer inn mot tingene : Og det er nå morroa begynner . Hadde jo planer om å bytte O ringer på vakuumpumpe og pakke om alt ved toppdekslet .. Men hvorfor ser alt så jækla lett ut på YT når det er omtrent umulig å komme til vacumpumpe in real life?: Altså dette er helt bak motor og her må jeg tenke .. Så ville jeg sjekke Valvetronic og sjekket først kontakt inn på selve tronicen ,den hadde strøm så det var bra . Men tror denne Valvetronic kanskje ikke er iorden . Ifølge YT så er den sånn at hvis den får høye utsalg på Ohm er den ødelagt ,og skal ligge på det som er det samme som når du tar målepinnene sammen for å sjekke . Her er jeg i tvil gitt …En kompis kom opp med et sånt skikkelig multimeter og den viste 0.4 Ohm . Om den virker da eller ikke vet ikke jeg ,for har enda denne: Så jeg vet ikke om den vil virke når dette er gjort . Jeg henter en ekstra mest sannsynelig imorgen 😊 Tenkte da at jeg gidder ikke å demontere en dritt foreløpig da i det området. Derimot tok jeg av deksler for å komme til motor : Og sier det enkelt ,fytte pokker for et gris og det overalt 😩😩😅. Å ligge under bil å demontere denne platen var noe gris ,men se hvordan den så ut : Her er det kjølevæske ,olje og servolje i skjønn forening . Så det første jeg gjorde var å spraye inn hele motoren under der jeg kom til og fikk børstet og tørket bort det aller meste her . Og jeg ser jo åpenbart at all oljelekkasje kommer fra toppdekselet ,samt ved filterhus og muligens vakuumpumpe . Hverfall ,så skal dette fikses ,det eneste jeg sliter med er å finne hvor kjølelekkasje er . Bil stod og gikk i 40 minutter og til ikke noe å se ,så er litt rådvill . Håper jeg ser noe i morgentidlig nå som det meste er av dritt er tørket bort fra motor . Så fikk jeg pakke idag: Deksler til innerskjermer ,pakninger til m57 innsug og viskermekanisme til e91 😊 Så skal fortsette imorgen her for morro er det ,men merker jeg er trøtt nå . Det å ligge ute hele dagen i vind ,man kjenner god følelse i sofaen da 😊 BimmerFan!, ///M-ini95 og KKME30 reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Du sjauer og står på Jan, du har ett pågangsmot jeg iallfall skulle ønske jeg hadde litt mer av. Sånn lysegråt interiør hadde jeg i 130i’en og det var artig å shine det opp. Selv om mitt var ganske bra fra før da så er jo dette en farge som fort blir litt skitten. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Du sjauer og står på Jan, du har ett pågangsmot jeg iallfall skulle ønske jeg hadde litt mer av. Sånn lysegråt interiør hadde jeg i 130i’en og det var artig å shine det opp. Selv om mitt var ganske bra fra før da så er jo dette en farge som fort blir litt skitten. Takk for det min gode venn 😊 Synes nå jaggu du trør til så det holder ,jeg bøyer meg i støvet at du klarer å holde alle dine i mint condition der hadde jeg slitt. Ja det husker jeg du hadde og som du sier ,så er det et gøy interiør å få gnist i igjen 😊 Var hvertfall skjønt idag morges og kjenne duften av ren bil innvendig igjen og føle seg vel inni den . Fredrik 90 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå