Olaandref Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 52 minutter siden, skoglund skrev: Ja det er ikke enkelt. Men henger med på dine ønsker og behov og det blir mere og mer vanskelig. I allefall med 3,5 t henger vekt Er det ikke 2,7 t hengervekt på X5 45E? 3,5 tonn hadde naturligvis vært å foretrekke, men får vel ikke i poser og sekk 🤔
Olaandref Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 18 minutter siden, papertiger skrev: Høres ut som en hybrid G05 kan fungere fint med de avstandene der. Og som i tillegg kan trekke henger. Skal du ha garanti igjen må du nå snart på 2022 modeller regget i 2022. Greit å huske på 5 år/100k garantien som trådte i kraft på kontrakter underskrevet fra og med 01.01.22, altså ikke registreringsdato. De som ble signert til og med utgangen av 2021 hadde 5 år/200k km garanti. Lykke til med rekognoseringen, det er ofte det som er det kjekkeste. Ja, jeg er klar over det, bør vel finne en 23 mod med ca 70000 km for å få mest mulig ut av det. Men mulig det er verdt det og kjøpe en 21-22 modell med lav km stand, regner med disse er priset litt gunstig når garantien er utgått 🤔
Skulebollen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Det er ikke fryktelig stor forskjell plassmessig på bagasjerommet i en x5 45e og en g31 530d. Føler neesten det var mindre i x5. Men bredden på bakseter er x5 veldig bra på. Den føles langt romsligere inne i kupeen
Olaandref Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 1 minutt siden, Skulebollen skrev: Det er ikke fryktelig stor forskjell plassmessig på bagasjerommet i en x5 45e og en g31 530d. Føler neesten det var mindre i x5. Men bredden på bakseter er x5 veldig bra på. Den føles langt romsligere inne i kupeen Er vel egentlig innvendig som er viktigst, så lenge det ikke er veldig stor forskjell på bagasjen 👌
skoglund Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 6 timer siden, Olaandref skrev: Er vel egentlig innvendig som er viktigst, så lenge det ikke er veldig stor forskjell på bagasjen 👌 Skal jo ha med bagasje til 5 stykker også:) men andre får jo til så går det nok bra for dere også. vi 4 fyller E-klassen lett dessverre, og golf stv som har ok bagasjerom føles som alt for liten når vi bruker den:) 600-610 liter Men jeg er forvent med Vw t5 5 seter og med 200x220 plan bakpå som jeg bruker til alt mulig. Olaandref reagerte på dette 1
eivi91 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Audi Q7 MK2 (2015 og oppover) får du i alle fall med 3x ISOFIX i baksetet, samt 3500 kg hengervekt.
Marius2002 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden X5 G05 er jo skikkelig sexy bil og med god plass. Klassens fineste? Tror det. 45e er sykt mye bil for pengene, men du ofrer litt bagasjeplass for batteriet uten at det i X5 utgjør store problem. Merker det mer i min G01 X3. Ellers kan du titte på X7, de er enda dyr, men 30d begynner å dette litt. De tar 3500kg hengervekt om det er avgjørende. Utenom det er det bare varme ord om G05 X5 - den er litt båt, men det er jo SUV. Olaandref og fupsaker reagerte på dette 2
Olaandref Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 8 timer siden, skoglund skrev: Skal jo ha med bagasje til 5 stykker også:) men andre får jo til så går det nok bra for dere også. vi 4 fyller E-klassen lett dessverre, og golf stv som har ok bagasjerom føles som alt for liten når vi bruker den:) 600-610 liter Men jeg er forvent med Vw t5 5 seter og med 200x220 plan bakpå som jeg bruker til alt mulig. Tenk før, storfamilien på tur i Volvo 245, 3 barn i baksetet og siste mann i bagasjerommet med bagasjen 😅 Bilene har jo vokst veldig, men det syns jeg alt annet har og, så plassen er ikke nødvendigvis så himla mye større. En bildør på en moderne bil er vel fort over 20 cm bred i dag, i tillegg til noen kolosser av noen barneseter 🙂
Olaandref Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 2 timer siden, eivi91 skrev: Audi Q7 MK2 (2015 og oppover) får du i alle fall med 3x ISOFIX i baksetet, samt 3500 kg hengervekt. Har vel lovd meg selv at en Audi kommer det aldri til gards igjen her 😅 Da er det i såfall en gammel med 5er og turbo 🤩 eivi91 reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 1 time siden, Marius2002 skrev: X5 G05 er jo skikkelig sexy bil og med god plass. Klassens fineste? Tror det. 45e er sykt mye bil for pengene, men du ofrer litt bagasjeplass for batteriet uten at det i X5 utgjør store problem. Merker det mer i min G01 X3. Ellers kan du titte på X7, de er enda dyr, men 30d begynner å dette litt. De tar 3500kg hengervekt om det er avgjørende. Utenom det er det bare varme ord om G05 X5 - den er litt båt, men det er jo SUV. X7 har jeg faktisk ikke tenkt som et alternativ, men om man ser på bil med litt høyere km stand er de faktisk ikke så mye dyrere enn X5. Men jeg kjenner litt på det med garanti og såpass dyre biler, måtte i såfall blitt med noe motor og hest forsikring, men selv da er det mye som ikke er dekket 🤔 Marius2002 reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 13 minutter siden, Olaandref skrev: ....måtte i såfall blitt med noe motor og hest forsikring, men selv da er det mye som ikke er dekket 🤔 Hvordan fungerer den forsikringen? Daniel., fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3
papertiger Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 19 minutes ago, Olaandref said: Tenk før, storfamilien på tur i Volvo 245, 3 barn i baksetet og siste mann i bagasjerommet med bagasjen 😅 Bilene har jo vokst veldig, men det syns jeg alt annet har og, så plassen er ikke nødvendigvis så himla mye større. En bildør på en moderne bil er vel fort over 20 cm bred i dag, i tillegg til noen kolosser av noen barneseter 🙂 Ikke minst er sikkerheten i nye biler mye bedre. Når vi vokste opp hadde vi jo ikke barneseter, så 3 barn i baksetet på en 245, da hadde du GOD plass. Ikke skulle du ha med reiseseng eller eller vogn heller mest sannsynlig før i tiden, men slik er det nå en gang. Vi klarer jo også å stappe F11'en smikkfull med 1 unge på 7 år når vi skal på 3 ukers ferie fordi det pakkes for alle slags eventualiteter. Men på helgeturer går all bagasje under rolloen, inkl. alle friluftsting og pikk og pakk vi alltid drar med oss. Jeg satt i naboens G05 45e i helga, og kikka inn i baksetet og bagasjerommet - den er merkbart større, bredere og luftigere enn F11'en. Normalt sett vil du ikke få plassproblemer med 3 barn i en slik, men alt koker jo ned til hvilken familie dere er. Hva dere drar med dere på helgeturer og ferieturer. Hva dere trenger i hverdagen. Hvilke type aktiviteter dere gjør (ski og skisko, gåturer med bæremeis). Takboks for feriene kan få plass til MYE. Bruk tid på hvilke barnesete og barnevogn som kjøpes, her er det stor forskjell. Alt fra svært kompakt sammenleggbar til type gammel Emmaljunga med spiralfjører og kromunderstell.
Olaandref Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 8 minutter siden, Eystein Ose skrev: Hvordan fungerer den forsikringen? Veldig grei og ha dersom du har hest 😃👌 Eystein Ose reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå