Gå til innhold

Normal pris bytte bremseklosser (evt. skiver)?

---
 Share

Anbefalte innlegg

Du vil jo bare få gjetting av det via Internett. Det mangler jo mange ting som spiller inn her som du ikke nevner som bla. kjøper du delene selv osv. 
Får å få en mormal pris og eller ett prisforslag så må du jo kontakte div. verksteder lokalt og omegn, det løser ofte ved bare en tlf samtale der du sier bil, skal skifte sånn og sånn. (evt) Jeg har deler selv sånn og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale deler havner på ca. 5-6000 kr om man tar med skiver, sett med klosser og slitasjevarsel. Et verksted bruker vel mellom 1-2 timer på sånt. Med de verste timeprisene på opp mot 1500 kr/timen kan man havne oppunder 10 000 kr ja. Med alternative deler tenker jeg man havner på rundt halvparten, +/-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3k for kun klosser og 4-6000 for skiver+klosser er relativt normalt på en liten bil.  

Men siden du satt bilen på merkeverksted(?) blir det endel dyrere, sikkert opp mot 10k. 

Hvilken pris har du fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Lars89 said:

2-3k for kun klosser og 4-6000 for skiver+klosser er relativt normalt på en liten bil.  

Men siden du satt bilen på merkeverksted(?) blir det endel dyrere, sikkert opp mot 10k. 

Hvilken pris har du fått?

I fjor på min X1 hos bilia 7000kr for bremseskift foran. Klosser, skiver og varsler. Mener det var 5500kr bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på ca 8000 for klosser og skiver. (Bilia) Skal jeg gå for det, eller vil Snapdrive være rimeligere, til eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få det gjort sikkert 2-3000kr rimeligere på et annet verksted så det må du avgjøre selv. 

Men er det med originale deler syns jeg ikke det er så galt.

Mye ymse kvalitet som blir montert rundt om på verkstedene, inkludert der jeg jobber selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fort nesten 5600 kroner kun i deler hvis du bruker originale så da har de regnet ca, 2 timer på jobben. 8000 kroner er nok ikke så galt da. Husk at du får som regel grei rabatt på merkeverkstedene hvis du er medlem i https://www.bmwccn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
På 5.4.2024 den 14.25, E.C. skrev:

Originale deler havner på ca. 5-6000 kr om man tar med skiver, sett med klosser og slitasjevarsel. Et verksted bruker vel mellom 1-2 timer på sånt. Med de verste timeprisene på opp mot 1500 kr/timen kan man havne oppunder 10 000 kr ja. Med alternative deler tenker jeg man havner på rundt halvparten, +/-.

Ordinær timepris hos Sulland BMW er ca kr 3900,- etter hva jeg kan se på kvitteringen fra dem nylig (bytte av motorfeste samt liten service for å få stempel i boka).

Dvs. de bruker jo ikke timepris men enheten AW, som visstnok er 5-minuttspris? Den er kr 258,75 + mva. 

Riktignok fikk jeg 15-30% rabatt på arbeidet, alt etter type jobb. Faktisk første gang jeg bruker verksted på privatbil siden 1983 da jeg kjøpte min første bil 😉

I 2020 var denne AW-prisen kr 124,58 + mva, altså under halvparten. Ifølge kvittering på service tatt av annet merkeverksted før jeg kjøpte bilen. 

Men uansett, jeg betalte ca 13.000 i arbeidspenger, og bilen var inne på verkstedet i ca 3,5 timer. Er jo selvsagt mulig de hadde flere mann på jobben, hvem vet.

Ellers godt fornøyd da 😁 Men kommer nok ikke til å velge merkeverksted (eller verksted i det hele tatt) så veldig ofte.

Nettopp skiftet skiver/klosser foran selv, en grei jobb. Drøyt kr 3000 i deler (Brembo men Kinaprodusert).

bremboskive1.thumb.jpg.a6032e8babb18c9d0a5a7d5738ed17c1.jpg

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme bil som TS betalte jeg under 5000 kroner i år for bytte av skiver og klosser bak, alt inkludert, dette var hos Mekonomen. Å bruke merkeverksted for denne typen helt ordinært arbeid er dumskap, og såkalte "originaldeler" er det vel ikke mange som går på lenger? Med mindre du kjøper det billigste rælet du finner så får du deler i ekvivalent kvalitet vesentlig billigere enn "originaldeler", som også kan vise seg å være produsert på samme fabrikk. Det er dessuten ikke gitt at "originaldeler" er av bedre kvalitet. Spesielt når det gjelder skiver og klosser finnes det bedre produkter å velge mellom enn det originale. For eksempel byttet jeg også klosser foran til et merke som lager mindre bremsestøv.

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mange har dårlige erfaringer med uoriginale termostater og sensorer. Der er begrepet originaldel absolutt til stede. Skiver og klosser kan man fint finne billigere enn originalt og har man rolig kjørestil så merker man neppe noe til det heller. Klosser som lager mindre støv (keramiske) er det flere som har vært misfornøyd med. Mange har også hatt problemer med både Meyle og Febi der deler har blitt defekte alt for tidlig, og dette er jo brands som listes opp som mer "premium" på ulike nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...