Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutes ago, E.C. said:

Sammenlignet du lengden på to hele fjærbein? Kan være litt misvisende å se på en knekt en vs. en som er i orden.

Ellers har jeg erfaring med å bytte fra "vanlig fjær" til senkefjær. Sistnevnte var en del kortere og måtte klemmes betydelig mindre sammen før man fikk tårnlageret og skåla på plass. Merkbart mindre spenn i fjærbeinet med senkefjæra kontra originalt understell. Så når du setter det på plass på bilen vil det originale ikke bli like komprimert under bilens vekt som senkefjæra. Det merker man på høydeforskjellen. Så hvordan det ser ut før montering trenger ikke nødvendigvis ha så mye å si.

Ja, sammenlignet hele fjærbein da jeg fikk den totalpakken fra KOED fra sånn BMW testbil :)

Ser at jeg bare tatt bilde av den knekte men andre siden var det også sånn, hele fjærbein var noen cm lengre. Selve fjær er noen få cm kortere. 

Da får vi vente til hjulene kan på igjen for å se resultatet :) 

Skrevet
31 minutes ago, laffe said:

image.png.0d0d246c483d36b33bf4a8f46ccb0bef.png

X1 kler jo litt heving så er jo ikke verdens undergang om du får noen cm ekstra over bakken :)

Det er sant, egentlig bryr jeg meg ikke så mye om bakkeklaring i + eller - retning. Har kjøpt mest Msport understell deler så jeg får litt stivere fjær og demper, så den ligger litt mer stabilt i svingene.  Var mer at jeg ikke skjønte hvorfor den var litt lengre selv om det i teori skal senke bilen litt. 

Skrevet

Kjapt økt i dag og her var det ganske tydelig forskjell på fjærene.

IMG_4709.thumb.jpeg.fba1b3d9a4ae0f0febf143d0f9c164d9.jpeg

 

Fjær på plassIMG_4710.thumb.jpeg.7e290a5b7358c8ffa13515e608522b73.jpeg

 

Og demper på plass

IMG_4712.thumb.jpeg.dd284cac32ebe1c493dedc07742e4122.jpeg

 

Blir nok siste siden i morgen eller lørdag og så er bilen kjørbar igjen :) 

 

Skrevet

Jeg har kost meg i sola i dag med siste demperen, litt Foliatec kaliperlakk og ikke minst litt pølser og øl. Tok det veldig rolig og brukte hele dagen. 

Hadde Foliatec-settet liggende for en stund og det virka så lett å bruke i følge videoer men synes det var ganske mye styr mens bremsene er fortsatt på. Neste gang blir det nye eller brukte bremsekaliper så kan det males når de er på «benken». 

På med hjul i morgen og så kan bilen kjøres hjem 🏠 

IMG_4723.jpeg

IMG_4722.jpeg

Skrevet

Blir bra dette, har lakkert kalipere tidligere med samme system. Erfaringen er at det må ganske mange lag til for at rusten ikke skal komme igjennom. Med mindre dette er alu kalipere? 
 

finnes det M-sport bremsekit til disse bilene? Fra x2 kanskje?

Skrevet
2 minutes ago, CHNilsen said:

Blir bra dette, har lakkert kalipere tidligere med samme system. Erfaringen er at det må ganske mange lag til for at rusten ikke skal komme igjennom. Med mindre dette er alu kalipere? 
 

finnes det M-sport bremsekit til disse bilene? Fra x2 kanskje?

Nei ikke alu, støpejern tror jeg???

Får se hvordan det holdes. Ble ferdig etter 3 lag og hadde litt maling til overs, men pusset ganske mye før jeg la det på. Håper rusten ikke kommer gjennom. 

 

Ja det finnes. Utstyrskode S2NHA. Må også bytte bremsesylinder offisielt.  
Uansett synes jeg ikke det er verdt pengene og blir da forpliktet til oppgradere vinter felgene også til 19". 

Skrevet

Ny retrofit ide før neste vinter :D Spesielt denne vinter har det irritert meg at til tyder det er litt dårlig på midten med spylervæske.
Så kom jeg bort i det her: 
image.png.870c8a468e8c0e73ed268dce78d3cfc1.png
 

Blir jo bare å rappe det fra en F48 LCI bil fra hoggeren.

Skrevet

Om det er lite spylervæske på midten så er det bare å montere to spylerdyse fra E39. Bruker du spyleren ti ganger begynner det å varsle om at tanken snart er tom for spylervæske. To stråler ut fra hver dyse, men satan for en mengde.

Skrevet (endret)
1 hour ago, CHNilsen said:

Morsomt, slike oppgraderinger gjør seg. Har du funnet ut om hvor mye som må byttes? 

Dekselet som sitter på undersiden av panseret og selve røret / slange.

2 delenummere og nypris under 2000kr, så regner med 1000kr fra høggern.

51237954202  - Slot cover
61667954204 - Nozzle Array window washing system


eneste utfordring er at selv om panseret har lik delenummer, mangler det hullet i midten. til høyre på første bilde. Men tenker det lar seg ganske greit gjøre med 3d printe en liten plate og så bruke tec7 for å lime den på riktig plass. Eller en liten metallplate som kan brettes riktig. Er vel nesten 45 grader vinkel vil jeg tro og dysene kan stilles. 

image.thumb.png.5ffe6847d1da1a3939a4860daac57927.png

image.thumb.png.19ccf4618b768fe24811d4cd82bef349.png
 

 

7 minutes ago, E.C. said:

Om det er lite spylervæske på midten så er det bare å montere to spylerdyse fra E39. Bruker du spyleren ti ganger begynner det å varsle om at tanken snart er tom for spylervæske. To stråler ut fra hver dyse, men satan for en mengde.

Har de fra E39 mer spredning? 
De F48 er litt sånn, akkurat nederst i midten mangler litt væske så blir det fort striper lenger oppover og…IMG_4728.jpeg.878598f77acaeeff508a679f66afe46d.jpeg

Endret av mr.pingu
Skrevet

Mener at de er av gamletypen der du kan stille inn hvor de skal spyle, ellers var det ment litt mer som en spøk, siden disse er notoriske for å bruke alt for mye spylervæske :P 

Skrevet
10 minutes ago, E.C. said:

Mener at de er av gamletypen der du kan stille inn hvor de skal spyle, ellers var det ment litt mer som en spøk, siden disse er notoriske for å bruke alt for mye spylervæske :P 

Jeg tenker bare i løsninger så ikke spøk med meg om noe sant fordi før vi vet har jeg handlet deler 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...