Gå til innhold

Vurderinger/erfaringer før kjøp av bil


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er på utkikk etter ny familieSUV, og er i tenkeboksen på hva man burde velge! Aldri eid en BMW noen gang, men alltid ønsket (hvertfall etter familieforøkelse) en BMW X5.

Har så sett på: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=357079637

Ønsker gjerne erfaringer og vurderinger, og innspill til andre modeller.

Behov: SUV, 4-hjulstrekk, romslig bagasjerom.

Budsjett: 450.000kr, +- 10.000

Takk for eventuell hjelp fra en ubesluttsom familiefar!

Endret av Makar1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk litt på forumet da det finnes endel tråder om dette nå og tråder du kan poste i. 
Du nevner ikke viktige ting som behov, budsjett osv. heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Reef89 said:

Søk litt på forumet da det finnes endel tråder om dette nå og tråder du kan poste i. 
Du nevner ikke viktige ting som behov, budsjett osv. heller. 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen du linka til har oppgitt 358hk i annonsen - tror ikke noen av disse ble levert med noe mer enn 313hk i systemeffekt. Kan være greit å sjekke om den har vært trimma, men tipper det heller er forhandler som har tatt seg friheten å legge sammen effekten i bensinmotor og el.motor (245+113) selv om det ikke blir helt korrekt.

Servicehistorikk og maskinskadeforsikring er vel alfa omega på disse hybridene og du må regne med lav kjørelengde på strøm og relativt høyt forbruk på landeveiskjøring. Selv om det er mange som er skeptiske til motoriseringen av denne, er det veldig mange som er fornøyd også er mitt inntrykk. Et litt nyere, men mindre alternativ, kan jo være X3 30e som har litt lengre rekkevidde på El. og kanskje litt mer utvikla hybriddrivlinje. Da får du jo også biler med litt garanti igjen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=358941868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville generelt anbefalt deg å holde deg langt unna ladbar hybrid uten garanti eller minimum maskinskadeforsikring som dekker skader på batteriet. Dette er unødvendig kompliserte biler som har større potensiale for feil. Bare mangelen på og kunne skru av auto start/stopp funksjonen var nok til å irritere meg daglig da jeg eide 530e. Dette kunne selvsagt overstyres ved å sette bilen i sport modus, men å måtte huske på dette daglig var også et irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp gjerne ladbar hybrid, men det er noen modeller du bør være på vakt overfor. X5 40e er en av disse. (Ligger en del info på forumet om denne). X3 30e er et langt bedre alternativ sånn sett. Evt X5 45e, men det blir jo en helt annen pris igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...