Gå til innhold

Nabo'n mala bilen min.


Anbefalte innlegg

3 timer siden, flobben skrev:

For så vidt, men hvorfor skal man bruke halve ferien sin på å rette opp skader andre har forårsaket?

forsikring og få noen proffe til å fikse mener jeg som mange andre over her

Jeg hadde gjort det selv og tatt forsikringspengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av maling vil medføre en belastning på lakken. Venter du til malingen er herdet, vil det måtte brukes hardere midler som gir en større belastning på lakken. Det er din bil, du har all grunn til å få dette utbedret på mest mulig skånsomt vis. Hadde det vært min bil, så ville jeg dokumentert alt og igangsatt utbedring umiddelbart og tatt kranglingen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Lysken said:

Fjerning av maling vil medføre en belastning på lakken. Venter du til malingen er herdet, vil det måtte brukes hardere midler som gir en større belastning på lakken. Det er din bil, du har all grunn til å få dette utbedret på mest mulig skånsomt vis. Hadde det vært min bil, så ville jeg dokumentert alt og igangsatt utbedring umiddelbart og tatt kranglingen etterpå.

Jeg har også hørt at sånn små flekker herder innenfor 24-timer, så man må handle veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel krav på at godkjent verksted skal utbedre skader andre har tilført din bil?

Satt selv maler til å spraylakke huset mitt. Jeg krevde å få se forsikringsbevis før de startet opp, som skal dekke akkurat slike skader. Om ikke jeg hadde gjort det så vil det være mitt ansvar for eventuelt skader som hadde skjedd på naboers eiendeler. Malere burde være forsikret mot slik, så skal det gå å få tak i navnet på det selskapet ganske kjapt? Og om de ikke er det så tilfaller vel det ansvaret naboen vil jeg tro?

Forsikringselskapet ditt kan nok svare på hvordan du burde gå frem for å få den asap til utbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...