gnilb Skrevet August 20, 2025 Forfatter Skrevet August 20, 2025 20 timer siden, Nyheim skrev: Bra arbeid! Den M5 Touringen fortjener å blir stelt med slik. Du får ha litt fluid film på bakskjerm rusten så blir det ikke verre om ikke annet. Takk for det! Det var et godt tips 😁 Satser på at den får stå i ro og fred I garasjen denne vinteren slik at det ikke blir veldig mye værre. Hvordan er M5n din? Fornøyd?
Nyheim Skrevet August 24, 2025 Skrevet August 24, 2025 På 20.8.2025 den 8.02, gnilb skrev: Takk for det! Det var et godt tips 😁 Satser på at den får stå i ro og fred I garasjen denne vinteren slik at det ikke blir veldig mye værre. Hvordan er M5n din? Fornøyd? Veldig fornøyd, får ikke kjørt den så mye som jeg ønsker, men de turene jeg har så er det smil fra øre til øre gnilb reagerte på dette 1
gnilb Skrevet Torsdag kl. 14:01 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 14:01 Lenge siden sist, men bilen brukes ukentlig 😁 Jeg gikk gjennom kamerarullen for å prøve å huske hva som har skjedd siden forrige oppdatering. Jeg trodde ikke jeg hadde gjort så mye men litt har det blitt. Sesongen startet tidlig. Første vask gjennomført 21.mars etter lagring hos brodern i vinter. Jeg vil at det skal være en turbil men også en jeg kan kjøre hver dag. Da er god lyd innvendig like viktig som ordentlig eksos. Derfor var neste prosjekt: Stereo Gikk inn på nautiluz sin nettside og valgte det grommeste i original størrelse og endte opp med Focal Det er et frontsett som er todelt og delefilter. Ny vs gammel Passet perfekt 🤙 Klare for montering Original spilleren byttes ut og overgang til pioneer får man kjøpt overalt. Anlegget består da av Pioneer DEH-80PRS Focal K2 frontsett Basskasse 2x10 DD audio Forsterker Dynabel BF4501 Nå går det ann å høre på 90 talls bangere på svingete landeveier 😁 Neste prosjekt er å fikse litt detaljer. Først ut er vindusheis på passasjersiden Dørtrekk er av Gøy å se at det er produsert 8 dager før bilen. Godt å se at det er brukt hulromsbeskyttelse tidligere. Klassisk e34 med klips som er ødelagt og må byttes og skinne som må smøres. Ferdig festet 🤙 Enkel, men viktig jobb 🙌 Markus E30, sveigis, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
gnilb Skrevet Torsdag kl. 14:11 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 14:11 Tåkelys neste. De som stod på når jeg kjøpte bilen hinter til leksus lykter og det liker jeg dårlig. Kjekt å ha en delebil stående 🤭 Kjøpte lyktene i fjor så det passer fint å flytte de over. Ferdig skrudd sammen. Jeg syns fronten ble roligere i uttrykket nå. OEM er ofte riktig vei å gå og det er denne vogna et godt eksempel på. En annen kuriositet til oss som har kjørt E34 i mange år. Tauekroken på 525 og M5 er forskjellige Markus E30 og Marius2002 reagerte på dette 2
gnilb Skrevet Torsdag kl. 14:26 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 14:26 (endret) Gått over interiøret med dampvasker. Har en hund som får lov til å ligge i baksete av og til 😁 Justert ei dør Oljeservice gjennomført. Må nok bytte ei pakning på motor til vinteren 🤔 Faktisk kjørt 6000 siden jeg kjøpte den. Oljen jeg tappet var overraskende svart så jeg er glad for at jeg bytter hver sesong. Tilslutt har jeg gitt hjula litt kjærlighet 🙌 Før Etter De skal ikke skinne men være rene. Små jobber men bilen er litt mer komplett. Bare å sette seg i garasjen og nyte utsikten med en kaffekopp 😍 Endret Torsdag kl. 14:26 av gnilb Feil bilde Ampera, KKME30, Markus E30 og 2 andre reagerte på dette 5
gnilb Skrevet Torsdag kl. 14:41 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 14:41 Etter noen dager med vedlikehold så var bilen klar for treff 😁 Jeg, og brodern dro med oss et nyinnkjøpt prosjekt på henger. Markus_E30 sin nydelige E61 M5 som trekkvogn. Samme som dro denne M5n hjem for 2 år siden. Møtte en annen V10er på veien 🙌 Han var mildt sagt overrasket over ekvipasjen han møtte. Vel framme på koed piknik. Et fast treff i kalenderen. Til og med en M5 varebil var tilstede! Det var alt for nå. Neste fremover blir: - Sveise Eisenmann eksosen på nytt. Optituning må rette opp litt arbeid - Ta av sideskjørt da jeg mistenker noe sveisearbeid - Gjøre klar for Eu. Lenkearmer, casterstag og bærearmer må nok byttes. - 4 hjulskontroll sånn at senkefjærer kan godkjennes og nye dekk kan monteres. - Taktrekket må få litt kjærlighet til vinteren da det henger. Ellers skal jeg bare bruke den 🤩 Spise is, råne litt, dra på noen treff og vise den fram til Kids på den lokale butikken som aldri har sett en så gammel bil før. DrSakke, Skulebollen, HakonLimseth og 4 andre reagerte på dette 7
sveigis Skrevet Torsdag kl. 15:38 Skrevet Torsdag kl. 15:38 Flotte oppdateringer på en fin e34 😊 Håper på å få sett denne en gang og ikke minst schultzen 😊 Skjer det noe med den eller er det et prosjekt til senere ?
gnilb Skrevet Torsdag kl. 16:49 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 16:49 59 minutter siden, sveigis skrev: Flotte oppdateringer på en fin e34 😊 Håper på å få sett denne en gang og ikke minst schultzen 😊 Skjer det noe med den eller er det et prosjekt til senere ? Takk for det 😁 Jeg skal si ifra hvis jeg beveger meg i din retning med vogna! Schulzen er et prosjekt som har startet. Motor er kjøpt, men ikke hentet også blir det å starte for fullt når et annet E28 prosjekt er solgt. Jeg og Markus har en 545, en 750 i tillegg til schulzen og alle krever tid så da er det greit å bli ferdig med en av de først 🙌 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 19:07 Skrevet Torsdag kl. 19:07 2 timer siden, gnilb skrev: Takk for det 😁 Jeg skal si ifra hvis jeg beveger meg i din retning med vogna! Schulzen er et prosjekt som har startet. Motor er kjøpt, men ikke hentet også blir det å starte for fullt når et annet E28 prosjekt er solgt. Jeg og Markus har en 545, en 750 i tillegg til schulzen og alle krever tid så da er det greit å bli ferdig med en av de først 🙌 Ja dere har jo litt av hvert nå i senere tid og skjønner at alt dette tar tid 😊 Ja si ifra og jeg sier ifra om jeg er i nærheten . Vært hyggelig og hilst på igjen .😊😊
HakonLimseth Skrevet Torsdag kl. 20:36 Skrevet Torsdag kl. 20:36 Fin daytona violet E34. Er den fargen som passer E34 m5 best, syntes jeg 😃 Så den schulz'en havnet i Norge 😎 Fikk den opp på facebook i februar en gang, artig at den endte opp her. Hvilken motor er det dere skal gå for?
gnilb Skrevet Lørdag kl. 20:47 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 20:47 På 16.7.2026 den 22.36, HakonLimseth skrev: Fin daytona violet E34. Er den fargen som passer E34 m5 best, syntes jeg 😃 Så den schulz'en havnet i Norge 😎 Fikk den opp på facebook i februar en gang, artig at den endte opp her. Hvilken motor er det dere skal gå for? Fargen er jeg veldig enig I! Utrolig pen i rikitg lys. Schulzen er org 528 så det blir en M30b28 i første omgang også får vi se 😁 Mortenej og HakonLimseth reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå