Gå til innhold

Hjulstilling på Bilia - "Bil for lav"


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Prøvde og ta hjulstillingskontroll på BMW i dag, men fikk beskjed om at bilen var for lav (hjulsensorer skraper mot skjerm og fikk ikke løftebukk under bilen).

BIlen (BMW 325d E91 LCI) har M3 kontrollarmer og senket på H&R Cup Kit Comfort (35mm/20mm). Ca. 10cm klaring under bil foran på det laveste.

Står på GS IFG2 SLP felger dim foran 235/35-19 8.5" ET35 og dim bak 265/30-19 9.5" ET35

Noen som har erfaringer i Drammensområdet med hvor man kan få dette gjort, utstyr for lave biler etc.?

Kunne forøvrig godt tenke meg å ha bilen littegrann høyere foran, noen som har tips her på hva man kan gjøre, f.eks. annen fjærskål fra E30? (Jeg skjønner at justerbar coilover var løsningen jeg burde gått for)

 

 

20241001_185946.jpg

20241002_122037.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes maskiner der sensor festes direkte på felgen, og det finnes maskiner der sensor festes rundt dekket. Om Bilia har sistnevnte, så kan det være det blir problemer om bilen er for lav og har for aggressivt innpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Øyvind L. skrev:

Feks så får du kjøpt originale spacere som man legger på toppen av demperlager foran. Da blir den ca 18mm høyere foran.

Utstyrskode "S815A Dårlig veipakke"

Delenr: 31306779671

IMG_20201010_101830.thumb.jpg.e8265f66ed56e2bcc613e5ff95d7e1f3.jpg

 

 

Takk for svar.

Ja, jeg så på de, men tror kanskje 20mm blir litt mye. Fjærskåler fra E30 skal heve den 12mm. Du får også forsterkningsplater i forskjellige tykkelser, 3-5mm man kan sette i. 

Jeg får gå ut i garasjen og måle litt hvordan det vil se ut med forskjellige høyder. Hadde tenkt meg kanskje mellom 5-10mm ideelt sett, så det fremdeles så bra ut men ikke subber nedi i parkeringshus, visse fartshumper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Synes det virker veldig rart. Jeg har tatt hjulstilling på Bilia med lavere bil enn deg. Det var ikke noe problem for teknikker.  

Var det i Lier? Mulig de har forskjellige typer hjulstillings-maskiner rundt om. Bilen er jo ikke sååå lav, men det er jo ganske lite klaring på oversiden av dekket der. Han fikk ikke rullet bilen frem og tilbake med sensoren festet på, og da ville ikke maskinen "fungere/gi verdier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *MrB* skrev:

Det finnes maskiner der sensor festes direkte på felgen, og det finnes maskiner der sensor festes rundt dekket. Om Bilia har sistnevnte, så kan det være det blir problemer om bilen er for lav og har for aggressivt innpress.

Det var det jeg ville frem til, om det er noen som kjenner til hvem som tar hjulstillingskontroll med sensorer som festes direkte på felgen i Drammensområdet 😊

Han viste meg maskinen på Bilia, og det var en slik type som fester sensoren rundt dekket.

bilia hjulstilling kontroll.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, mowz skrev:

Var det i Lier? Mulig de har forskjellige typer hjulstillings-maskiner rundt om. Bilen er jo ikke sååå lav, men det er jo ganske lite klaring på oversiden av dekket der. Han fikk ikke rullet bilen frem og tilbake med sensoren festet på, og da ville ikke maskinen "fungere/gi verdier".

Nei, dette var på Høvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Øyvind L. skrev:

Eller du kan gjøre det enda billigere. Få noen til å dreie ei skive som du legger mellom demper og navet slik jeg har gjort på min E90.

Da kan du selv velge tykkelsen på skiva og høyden du ønsker.

PXL_20231125_135042390.thumb.jpg.1feed8704bfc3a23af64caed28fa2b37.jpg

PXL_20231125_175937499.thumb.jpg.3fd78bfb20f546b3122acf3c472bc42e.jpg

 

Jeg søkte også etter noe slikt uten å finne noe god løsning, uten å lage noe custom som du sier. Planen er å få senk godkjent i vognkort, hvordan er det med sånn spacer ring der da, da begynner de vel å rynke på nesa eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mowz skrev:

Jeg søkte også etter noe slikt uten å finne noe god løsning, uten å lage noe custom som du sier. Planen er å få senk godkjent i vognkort, hvordan er det med sånn spacer ring der da, da begynner de vel å rynke på nesa eller?

Det vet jeg ikke. Satte mine på etter at jeg hadde vært på biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...