sluquet Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Gratulerer med ny bil! Jeg hadde bare min i4 i ett døgn men det lille jeg kjørte den virket veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Oktober 28 Forfatter Share Skrevet Oktober 28 5 minutter siden, sluquet skrev: Gratulerer med ny bil! Jeg hadde bare min i4 i ett døgn men det lille jeg kjørte den virket veldig bra Takk for det Ja, jeg tror faktisk dette blir den mest gjennomførte bilen jeg noengang har eid. Ut fra prøvekjøringene så virker dette meget lovende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uglefossen Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Gratulerer med ny bil. Noen nyttige tips for en fersk BMW eier i denne videoen https://youtu.be/XKH5Gd92k74?si=xa4n2Tw3yup3XE9D Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 Gratulerer med bestillingen av en bra bil, tror nok du blir fornøyd med denne kontra mye av de andre elektriske shitboxene som er på markedet. i4 så nært ekte BMW man kommer med elektrisk drivlinje. Og når du får bilen så ber du om å få vanlige skilt på den, av en eller annen merkelig grunn så ser det veldig mye bedre ut enn E-skiltene som elbiler får. Mulig det bare er meg men E-skilter forbinder jeg alltid med noe kjipt.. Ellers så ser jeg det bygges mye opp under gamle stereotyper rundt BMW. Jeg bruker ALLTID blinklys og hvis man følger nøye med så vil man se at folk som kjører Toyota, Volvo, Skoda eller alle andre merker er like dårlige til å bruke blinklys. Tror faktisk ikke det henger sammen med merke i det hele tatt, men det er en veldig vanlig frase å dra for folk som egentlig ikke har så mye greie på bil eller BMW. Det er iallfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Oktober 28 Forfatter Share Skrevet Oktober 28 Hehe, jeg regner med dere tok ironien angående blinklys etc. Men av en eller annen grunn er det også av min oppfatning som gammel MC fører at dem som er mest drittsekker i trafikken kjører BMW og Audi. Å jeg er ikke alene om å mene det. Spesielt i storbyer. Det kan ha med det at dem som kjører dyre BMW'er og Audioer etc. er mer selvopptatte? Ikke alle selvsagt, men etter å ha kjørt MC i 10 år så er det liksom ganske tydelig blitt. Men jeg snakker her om typisk eldre mannfolk. Når det er sagt så finnes det rusk blandt andre merker også. Gamle kjærringer i Yaris og andre småbiler er minst like skumle. Jeg har selv blitt rygget på av ei og jeg har mange eksempler og komme med, men det kan vi ta en annen gang laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 34 minutter siden, Bjerknez skrev: Hehe, jeg regner med dere tok ironien angående blinklys etc. Men av en eller annen grunn er det også av min oppfatning som gammel MC fører at dem som er mest drittsekker i trafikken kjører BMW og Audi. Å jeg er ikke alene om å mene det. Spesielt i storbyer. Det kan ha med det at dem som kjører dyre BMW'er og Audioer etc. er mer selvopptatte? Ikke alle selvsagt, men etter å ha kjørt MC i 10 år så er det liksom ganske tydelig blitt. Men jeg snakker her om typisk eldre mannfolk. Når det er sagt så finnes det rusk blandt andre merker også. Gamle kjærringer i Yaris og andre småbiler er minst like skumle. Jeg har selv blitt rygget på av ei og jeg har mange eksempler og komme med, men det kan vi ta en annen gang Nja, om du ser på bruktmarkedet på Finn så har BMW en ganske høy andel av biler, noe man også ser ute i trafikken at det er mye BMW og da vil det jo gjerne være en del som ikke bruker blinklys siden det er så mange av de, men dette legger jeg merke til ute i trafikken og etter min mening vil jeg nesten si at de som kjører Toyota og andre mer hverdagslige merker er like lite flinke til og bruke blinklys, spesielt i rundkjøringer. Ellers så gratulerer med utmerket valg av bil 😀, jeg tenker at skulle jeg hatt Elektrisk BMW så hadde det nok blitt i samme duren ja, men også mulig det hadde blitt nye I5 Touring da jeg liker og ha litt plass og det er "5 serie" jeg har hatt i 23 år nå, men så reiser vi en del til Danmark og jeg synes det er veldig greitt å bruke kun 2 min og lade dieselskuta, men her begynner vel også de fleste elbiler og bli bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 On 10/27/2024 at 4:31 PM, Bjerknez said: Ny bruker og ny bil Jeg har da bestillt meg en BMW i4 M50 "SuperCharged" med nesten alt av utstyr. Jeg gikk for fargen Dravit Grey og 20" 862 hjul. I følge selger er det 3 måneder leveringstid. Etter en del prøvekjøringer av bilen var jeg solgt. Den ville jeg ha! Gratulerer med ny bil og velkommen her 58 minutes ago, Fredrik 90 said: Gratulerer med bestillingen av en bra bil, tror nok du blir fornøyd med denne kontra mye av de andre elektriske shitboxene som er på markedet. i4 så nært ekte BMW man kommer med elektrisk drivlinje. Og når du får bilen så ber du om å få vanlige skilt på den, av en eller annen merkelig grunn så ser det veldig mye bedre ut enn E-skiltene som elbiler får. Mulig det bare er meg men E-skilter forbinder jeg alltid med noe kjipt.. Ellers så ser jeg det bygges mye opp under gamle stereotyper rundt BMW. Jeg bruker ALLTID blinklys og hvis man følger nøye med så vil man se at folk som kjører Toyota, Volvo, Skoda eller alle andre merker er like dårlige til å bruke blinklys. Tror faktisk ikke det henger sammen med merke i det hele tatt, men det er en veldig vanlig frase å dra for folk som egentlig ikke har så mye greie på bil eller BMW. Det er iallfall min erfaring. Topp 5: Dette kjører de som bryter fartsgrensen oftest -> Litt morsomt lesing, stereotypen sier litt altså Personlig bruker jeg altid blinklys og irritere meg veldig mye når folk ikke gjør det, trafikken kan flytte så mye bedre om man faktisk bruker blinklys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28 Share Skrevet Oktober 28 1 time siden, mr.pingu skrev: Topp 5: Dette kjører de som bryter fartsgrensen oftest -> Litt morsomt lesing, stereotypen sier litt altså Personlig bruker jeg altid blinklys og irritere meg veldig mye når folk ikke gjør det, trafikken kan flytte så mye bedre om man faktisk bruker blinklys. Nå var det snakk om blinklys da, dette handler om å kjøre for fort. Og her synder jeg i stor stil, hvis det ikke er ei 30 eller 40 sone så kjører jeg ALLTID fartsgrensen+moms. Med mindre noen ligger foran meg på fartsgrensen da, men har jeg ikke trafikk foran meg så kjører jeg stort sett litt over fartsgrensen. Videre har jeg også ekstremt liten tålmodighet med folk som kjører under fartsgrensen, nok en sterotype man bidrar til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Oktober 28 Forfatter Share Skrevet Oktober 28 Klart dem som kjlper en bil som M3 eller i4 M50 eller andre lignende biler er jo som oftest dem som liker litt fart. Da er det ikke veldig rart at snusfornuftige Bjørn i Yaris rister på hodet og mer enn gjerne bruker snusfornuften for å dekke over sin lett gjennomtrengelige og dyptliggende misunnelse tror jeg. Så det med at BMW og Audi folk liker fart mer enn dem som kjører andre mer trivielle biler blr kanskje ikke være en overraskelse. Den med blinklys har vel mer blitt en morsom greie. Hvor kye sannhet det er i det vet jeg ikke, men av dem jeg har opplevd som drittsekker i trafikken er det BMW eiere som troner øverst uten tvil. Jeg ble fysisk hindret ved at en BMW eier presset meg som motorsyklist mellom han og midtrabatten i Oslo i køkjøring. Ikke snakk om at han ville slippe meg forbi. Jeg husker det som det var i går. Det var en BMW 5-serie ganske ny. Sort av farge. Han fektet med armene og var tydelig irritert. jeg har 4 episoder til som nærmest har endt i ulykke takket være bilisten. ALLE kjørte BMW og alle var middelaldrende menn. Dette skjer som regel i storbyer, spesielt i Oslo. Da tenker jeg ikke på at dem kjlrer for fort. Det er en helt annen ting. Jeg snakker om direkte ustabile sjåfører som gjerne dulter deg av veien hvis dem får muligheten. For den som kommer først hjem til kiddag for dem har tydeligvis vunnet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 10 timer siden, Bjerknez skrev: Hvor kye sannhet det er i det vet jeg ikke, men av dem jeg har opplevd som drittsekker i trafikken er det BMW eiere som troner øverst uten tvil. Jeg ble fysisk hindret ved at en BMW eier presset meg som motorsyklist mellom han og midtrabatten i Oslo i køkjøring. Ikke snakk om at han ville slippe meg forbi. Akkurat dette er en interessant greie - hvorfor tror alle MC-folk at alle andre skal slippe disse uhemmet fram i trafikken? De passerer deg på både høyre og venstre side i tide og utide, i store hastigheter mellom biler uten at man er helt klar over at en tulling kommer rasende mellom og i mange tilfeller sneiende forbi speilet ditt. Hvis man var i en situasjon der man ville blitt presset mellom bil og midtrabatt, er i alle fall jeg av den oppfatning av at MC-føreren må avvente til det er klar bane. Det er ikke et utrykningskjøretøy dere farer med som gjør at man til en hver tid skal ut på sperrelinjen for å lage åpning for dere. Fredrik 90 og Alpejohn reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 13 minutter siden, Saltkjelen skrev: Akkurat dette er en interessant greie - hvorfor tror alle MC-folk at alle andre skal slippe disse uhemmet fram i trafikken? De passerer deg på både høyre og venstre side i tide og utide, i store hastigheter mellom biler uten at man er helt klar over at en tulling kommer rasende mellom og i mange tilfeller sneiende forbi speilet ditt. Hvis man var i en situasjon der man ville blitt presset mellom bil og midtrabatt, er i alle fall jeg av den oppfatning av at MC-føreren må avvente til det er klar bane. Det er ikke et utrykningskjøretøy dere farer med som gjør at man til en hver tid skal ut på sperrelinjen for å lage åpning for dere. Vi kan sikkert diskutere dette i en annen tråd, men for det første så er "lane splitting" helt lovlig. Dog på venstre side og kun i sagtegående trafikk. Som regel er det alltid plass til en MC på innsiden og er det ikke det så er det ikke forsvarlig og kjøre forbi, eller "lane splitte". Det som IKKE er lov er å fysisk prøve og kjøre på andre med vilje eller hindre andre i å komme frem. Å ta loven i egne hender er direkte trafikkfarlig. Når MC folk passerer biler så gjøres dette uten å hindre annen trafikk, da vi som regel bare forsvinner. De aller aller fleste bilister tar hensyn og svinger til side eller vertfall forblir der dem er. Men de få prosentene som tydelig blir irriterte er som regel (ikke alltid) BMW eiere. Dette er i følge MIN statistikk skal sies. Mange andre er enige med meg. Dette gjelder spesielt i storbyer. Jeg vet det finnes motorsyklister som leker cowboy i trafikken og kjører siksakk mellom biler. Min oppfatning er at dette IKKE bør gjøres. Men å hindre disse ved å svinge ut i veibanen er fortsatt ikke lov. Lanesplitting ER lov, men da ikke på høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 Jeg er stor fan av samhandling i trafikkbildet og gjør det der jeg kan og finner det hensiktsmessig. Vi er enig i at lanesplitting er lov, men lanesplitting må foregås på en varsom, hensynsfull og sikker måte (les: lav/rolig og kontrollert hastighet) - og akkurat her misser vel sikkert 9 av 10 MC-førere. Jeg skjønner at MC-førere vil fort frem når de har lov og mulighet til å gjøre dette, men av og til må man faktisk akseptere at det er en hindring i veibanen som gjør at man må vente til innsnevringen, midtrabatten eller annen hindring er forsert. De ser tross alt ikke nødvendigvis det samme som føreren foran (som MC-føreren opplevde som blokkering) som akkurat der og da kjørte unna et hull eller et dødt dyr i veibanen. Sånn - mitt lille off-topic bidrag. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Oktober 29 Forfatter Share Skrevet Oktober 29 1 time siden, Saltkjelen skrev: Jeg er stor fan av samhandling i trafikkbildet og gjør det der jeg kan og finner det hensiktsmessig. Vi er enig i at lanesplitting er lov, men lanesplitting må foregås på en varsom, hensynsfull og sikker måte - og akkurat her misser vel sikkert 9 av 10 MC-førere. Jeg skjønner at MC-førere vil fort frem når de har lov og mulighet til å gjøre dette, men av og til må man faktisk akseptere at det er en hindring i veibanen som gjør at man må vente til innsnevringen, midtrabatten eller annen hindring er forsert. De ser tross alt ikke nødvendigvis det samme som føreren foran (som MC-føreren opplevde som blokkering) som akkurat der og da kjørte unna et hull eller et dødt dyr i veibanen. Sånn - mitt lille bidrag off-topic. Alt med måte kan vi vel si, så kan vi sikkert avslutte denne avsporingen, som jeg så absolutt la opp til selv Merk at jeg ikke mener at alle BMW-førere er noen selvopptatte idioter. i såfall så er jeg snart en selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Oktober 30 Forfatter Share Skrevet Oktober 30 Sikkert mange ting jeg etter hvert lurer på angående i4 M50 og det som jeg har sett er at 2024 modellen og tidligere har hatt mulighet for laserlys. På den jeg bestillte så kunne jeg ikke se at det var noen mulighet? Ikke for at jeg nødvendigvis skal ha det heller, men jeg trodde laserlys var siste skrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 30 Share Skrevet Oktober 30 9 minutter siden, Bjerknez skrev: Sikkert mange ting jeg etter hvert lurer på angående i4 M50 og det som jeg har sett er at 2024 modellen og tidligere har hatt mulighet for laserlys. På den jeg bestillte så kunne jeg ikke se at det var noen mulighet? Ikke for at jeg nødvendigvis skal ha det heller, men jeg trodde laserlys var siste skrik? BMW har dessverre degradert LCI-modellen ved å blant annet kutte ut laserlys (foran). Her er et innlegg der du kan se kostnadsbesparelsene BMW har gjort på i4 opp gjennom årene. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå