RNJ Posted November 28 Share Posted November 28 Som jeg husker det var det tidligere mulig å kjøpe serviceavtale for BMW ved å gå inn på BMW ConnectedDrive. Når jeg logger meg inn nå så ser jeg ingen mulighet for å kjøpe dette. Stemmer det eller er det meg som ikke finner frem? For noe tid siden hørte jeg rykter om at det fra årsskiftet ikke skal være mulig å kjøpe serviceavtale annet enn ved kjøp av ny eller brukt bil. Noen som vet mer om dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted November 28 Share Posted November 28 Så vidt jeg vet kan bare første eier det og det må være aktivt avtale hele veien, hvis du kjører mer enn en vis antall km uten avtale får du ikke forlenge den lenger. RNJ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted November 28 Share Posted November 28 Det stemmer at det ikke lenger vil være mulig å kjøpe nye eller forlenge serviceavtaler på bruktbiler fra nyttår av. Selgeren min på Bavaria forklarte at det var noe skatterettslig som hadde satt stopper for dette i Norge. Det er imidlertid verdt å merke seg at serviceavtaler gjelder "worldwide", så i teorien kan man kjøpe en serviceavtale hos forhandler i Sverige og benytte seg av denne i Norge. De som ønsker å forlenge eller tegne serviceavtale bør derfor gjøre dette før årsskifte. fupsaker, mslello, Marius2002 and 1 other 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted November 28 Share Posted November 28 Vår i3S har serviceavtale frem til 2027 - regner ikke med det går an å forlenge denne allerede nå? RNJ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RNJ Posted November 28 Author Share Posted November 28 46 minutes ago, Saltkjelen said: Det stemmer at det ikke lenger vil være mulig å kjøpe nye eller forlenge serviceavtaler på bruktbiler fra nyttår av. Selgeren min på Bavaria forklarte at det var noe skatterettslig som hadde satt stopper for dette i Norge. Det er imidlertid verdt å merke seg at serviceavtaler gjelder "worldwide", så i teorien kan man kjøpe en serviceavtale hos forhandler i Sverige og benytte seg av denne i Norge. De som ønsker å forlenge eller tegne serviceavtale bør derfor gjøre dette før årsskifte. Takk for svar! Da får jeg ta en tur til Bilia før jul 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KevinF31 Posted November 28 Share Posted November 28 Stemmer, serviceavtaler blir ikke mulig å forlenge etter 1 januar. Kun ved kjøp av nybil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted November 28 Share Posted November 28 25 minutter siden, papertiger skrev: Vår i3S har serviceavtale frem til 2027 - regner ikke med det går an å forlenge denne allerede nå? Joda, serviceavtalen kan forlenges allerede nå. Jeg vurderte å forlenge fra 2027 til 2029 på i3en, men denne var ca. 2 000,- dyrere enn i4en som kostet ca. 5 300,-. fupsaker, Marius2002 and papertiger 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makky123 Posted November 29 Share Posted November 29 Rart Bavaria ikke nevnte noe om at serviceavtale ikke ville bli mulig å kjøpe etter nyttår. Var å sjekket pris på avtale til en F97 i starten av november, og da ble jeg anbefalt å vente med å kjøpe til jeg skulle ha service pga at den ville starte å løpe ved kjøpstidspunkt, noe som ikke var gunstig pga neste service som ville bli dekket er først om 2 år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makky123 Posted November 29 Share Posted November 29 12 timer siden, Saltkjelen skrev: Det stemmer at det ikke lenger vil være mulig å kjøpe nye eller forlenge serviceavtaler på bruktbiler fra nyttår av. Selgeren min på Bavaria forklarte at det var noe skatterettslig som hadde satt stopper for dette i Norge. Det er imidlertid verdt å merke seg at serviceavtaler gjelder "worldwide", så i teorien kan man kjøpe en serviceavtale hos forhandler i Sverige og benytte seg av denne i Norge. De som ønsker å forlenge eller tegne serviceavtale bør derfor gjøre dette før årsskifte. Godt tips ang. å henvende seg til forhandler i Sverige Lov å håpe at valutakursen justeres seg i riktig retning også når neste service skal utføres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted November 29 Share Posted November 29 11 minutter siden, Makky123 skrev: Rart Bavaria ikke nevnte noe om at serviceavtale ikke ville bli mulig å kjøpe etter nyttår. Var å sjekket pris på avtale til en F97 i starten av november, og da ble jeg anbefalt å vente med å kjøpe til jeg skulle ha service pga at den ville starte å løpe ved kjøpstidspunkt, noe som ikke var gunstig pga neste service som ville bli dekket er først om 2 år. Har man allerede en aktiv avtale, gjelder forlengelsen fra sluttdatoen på eksisterende avtale. Jeg hadde serviceavtale på i4en til 11.06.2027, men denne ble nå forlenget med to år til 11.06.2029. fupsaker 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makky123 Posted November 29 Share Posted November 29 Akkurat nå, Saltkjelen skrev: Har man allerede en aktiv avtale, gjelder forlengelsen fra sluttdatoen på eksisterende avtale. Jeg hadde serviceavtale på i4en til 11.06.2027, men denne ble nå forlenget med to år til 11.06.2029. Ingen aktiv avtale p.d.d., den gikk ut 2 år siden og 7K km siden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted November 30 Share Posted November 30 Fikk nyhetsbrev av Bavaria i går, som inneholdt dette: Link: https://info.bavaria.no/serviceavtalebmw/?utm_medium=email&utm_source=NG-Dialogue&utm_campaign=Serviceavtale+nyhetsbrev&utm_date=29.11.2024+18%3a34#_HomePage Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted Thursday at 02:05 PM Share Posted Thursday at 02:05 PM On 11/28/2024 at 9:13 PM, Saltkjelen said: Joda, serviceavtalen kan forlenges allerede nå. Jeg vurderte å forlenge fra 2027 til 2029 på i3en, men denne var ca. 2 000,- dyrere enn i4en som kostet ca. 5 300,-. Sjekket med Bavaria i går, på i3’en vår (2021) var det ikke mulig å forlenge serviceavtale i følge systemet deres. Ingen valg kom opp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saltkjelen Posted Thursday at 03:11 PM Share Posted Thursday at 03:11 PM 1 time siden, papertiger skrev: Sjekket med Bavaria i går, på i3’en vår (2021) var det ikke mulig å forlenge serviceavtale i følge systemet deres. Ingen valg kom opp. Hmm. Mulig det var siste frist 1. desember? Jeg kunne bestille til min 2021 da jeg postet innlegget, men droppet denne forlengelsen da denne servicen var dyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
papertiger Posted Thursday at 04:42 PM Share Posted Thursday at 04:42 PM 1 hour ago, Saltkjelen said: Hmm. Mulig det var siste frist 1. desember? Jeg kunne bestille til min 2021 da jeg postet innlegget, men droppet denne forlengelsen da denne servicen var dyr. Hva kostet det? De snakket om at de måtte se på prisene i etterkant av dette, type 5+ value service priser som er en del rabatter på. De hadde mildt sagt hatt en del pågang etter mailen de sendte ut, som det står 1. januar som frist på. Men å kjøpe via svensk forhandler bør vel kunne gå som du sier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts