Jump to content

BMW ConnectedDrive - kjøp av serviceavtale ikke lengre mulig?

RNJ
 Share

Recommended Posts

Som jeg husker det var det tidligere mulig å kjøpe serviceavtale for BMW ved å gå inn på BMW ConnectedDrive. Når jeg logger meg inn nå så ser jeg ingen mulighet for å kjøpe dette. Stemmer det eller er det meg som ikke finner frem?

For noe tid siden hørte jeg rykter om at det fra årsskiftet ikke skal være mulig å kjøpe serviceavtale annet enn ved kjøp av ny eller brukt bil. Noen som vet mer om dette?

Det stemmer at det ikke lenger vil være mulig å kjøpe nye eller forlenge serviceavtaler på bruktbiler fra nyttår av. Selgeren min på Bavaria forklarte at det var noe skatterettslig som hadde satt stopper for dette i Norge. Det er imidlertid verdt å merke seg at serviceavtaler gjelder "worldwide", så i teorien kan man kjøpe en serviceavtale hos forhandler i Sverige og benytte seg av denne i Norge. De som ønsker å forlenge eller tegne serviceavtale bør derfor gjøre dette før årsskifte.

46 minutes ago, Saltkjelen said:

Det stemmer at det ikke lenger vil være mulig å kjøpe nye eller forlenge serviceavtaler på bruktbiler fra nyttår av. Selgeren min på Bavaria forklarte at det var noe skatterettslig som hadde satt stopper for dette i Norge. Det er imidlertid verdt å merke seg at serviceavtaler gjelder "worldwide", så i teorien kan man kjøpe en serviceavtale hos forhandler i Sverige og benytte seg av denne i Norge. De som ønsker å forlenge eller tegne serviceavtale bør derfor gjøre dette før årsskifte.

Takk for svar! Da får jeg ta en tur til Bilia før jul 😀

25 minutter siden, papertiger skrev:

Vår i3S har serviceavtale frem til 2027 - regner ikke med det går an å forlenge denne allerede nå?

Joda, serviceavtalen kan forlenges allerede nå. Jeg vurderte å forlenge fra 2027 til 2029 på i3en, men denne var ca. 2 000,- dyrere enn i4en som kostet ca. 5 300,-.

Rart Bavaria ikke nevnte noe om at serviceavtale ikke ville bli mulig å kjøpe etter nyttår.

Var å sjekket pris på avtale til en F97 i starten av november, og da ble jeg anbefalt å vente med å kjøpe til jeg skulle ha service pga at den ville starte å løpe ved kjøpstidspunkt, noe som ikke var gunstig pga neste service som ville bli dekket er først om 2 år.

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Godt tips ang. å henvende seg til forhandler i Sverige :)
Lov å håpe at valutakursen justeres seg i riktig retning også når neste service skal utføres.

11 minutter siden, Makky123 skrev:

Rart Bavaria ikke nevnte noe om at serviceavtale ikke ville bli mulig å kjøpe etter nyttår.

Var å sjekket pris på avtale til en F97 i starten av november, og da ble jeg anbefalt å vente med å kjøpe til jeg skulle ha service pga at den ville starte å løpe ved kjøpstidspunkt, noe som ikke var gunstig pga neste service som ville bli dekket er først om 2 år.

Har man allerede en aktiv avtale, gjelder forlengelsen fra sluttdatoen på eksisterende avtale. Jeg hadde serviceavtale på i4en til 11.06.2027, men denne ble nå forlenget med to år til 11.06.2029.

Akkurat nå, Saltkjelen skrev:

Har man allerede en aktiv avtale, gjelder forlengelsen fra sluttdatoen på eksisterende avtale. Jeg hadde serviceavtale på i4en til 11.06.2027, men denne ble nå forlenget med to år til 11.06.2029.

Ingen aktiv avtale p.d.d., den gikk ut 2 år siden og 7K km siden.

On 11/28/2024 at 9:13 PM, Saltkjelen said:

Joda, serviceavtalen kan forlenges allerede nå. Jeg vurderte å forlenge fra 2027 til 2029 på i3en, men denne var ca. 2 000,- dyrere enn i4en som kostet ca. 5 300,-.

Sjekket med Bavaria i går, på i3’en vår (2021) var det ikke mulig å forlenge serviceavtale i følge systemet deres. Ingen valg kom opp. 

1 time siden, papertiger skrev:

Sjekket med Bavaria i går, på i3’en vår (2021) var det ikke mulig å forlenge serviceavtale i følge systemet deres. Ingen valg kom opp. 

Hmm. Mulig det var siste frist 1. desember? Jeg kunne bestille til min 2021 da jeg postet innlegget, men droppet denne forlengelsen da denne servicen var dyr.

1 hour ago, Saltkjelen said:

Hmm. Mulig det var siste frist 1. desember? Jeg kunne bestille til min 2021 da jeg postet innlegget, men droppet denne forlengelsen da denne servicen var dyr.

Hva kostet det? De snakket om at de måtte se på prisene i etterkant av dette, type 5+ value service priser som er en del rabatter på. 
De hadde mildt sagt hatt en del pågang etter mailen de sendte ut, som det står 1. januar som frist på.

Men å kjøpe via svensk forhandler bør vel kunne gå som du sier?