Olaandref Skrevet 20 timer siden Share Skrevet 20 timer siden Det begynner å bli noen biler med B58 blant medlemmene her inne nå, og det kunne vert greit med en tråd med litt erfaringer og læring fra disse motorene. Så jeg starter med min. 2018 X3 M40i. For litt siden fikk jeg varsel på lavt kjølevæske nivå, og riktig nok, en sjekk viste at det trengte påfyll. Har videre lest meg opp på at det ikke er helt ukjent på disse motorene at det forsvinner kjølevæske. Flere som har erfart det samme? En annen ting, jeg syns den går litt rakklete på tomgang, som der er noe som tikker når kaldstarten er ferdig, og jeg måtte søke litt på det, tankene går jo til register og lignende som har vært svakheter på andre BMW motorer siste årene, dog ikke B58. Kom over en film på YouTube med eksakt samme lyd, og det er tydeligvis helt normalt, i følge vedkommende som har lagt den ut i hvert fall, i følge han kommer lyden fra høytrykksdysene på. Legger med link til filmen jeg fant. Hører gjerne om andres erfaringer fra denne motoren. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet 20 timer siden Share Skrevet 20 timer siden Kan om ikke annet legge til at naboen opplevde å få varsel på lite kjølevæske på sin G30 540i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet 20 timer siden Forfatter Share Skrevet 20 timer siden 6 minutter siden, papertiger skrev: Kan om ikke annet legge til at naboen opplevde å få varsel på lite kjølevæske på sin G30 540i. Jeg endte faktisk med å fylle på 1 liter, men det er ingen tegn til lekkasje noe sted som jeg kan se. 1 liter er kanskje ikke så ille om det ikke har vært fullt på siden bilen var ny, men kommer til å følge litt med på det fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet 20 timer siden Forfatter Share Skrevet 20 timer siden Kan og legge ut denne linken. https://alexsautohaus.com/bmw-b58-common-problems/#:~:text=The most common cause of,to actuate the VANOS solenoid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet 4 timer siden Share Skrevet 4 timer siden Jeg har 2017 F34 340i, hatt den i 3 år snart. Gått 70000km, og ikke hatt eller merket noen problemer, går som en klokke. Min har 0 oljebruk mellom de årlige skiftene (30k intervall blir for drøyt uansett). papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet 3 timer siden Share Skrevet 3 timer siden 7 minutter siden, Makky123 skrev: Jeg har 2017 F34 340i, hatt den i 3 år snart. Gått 70000km, og ikke hatt eller merket noen problemer, går som en klokke. Min har 0 oljebruk mellom de årlige skiftene (30k intervall blir for drøyt uansett). Hvor blir tråden av? Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet 3 timer siden Share Skrevet 3 timer siden 2 minutter siden, Snagg30 skrev: Hvor blir tråden av? Planen var der...og så skjedde "livet" 😛 Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet 3 timer siden Forfatter Share Skrevet 3 timer siden 1 time siden, Makky123 skrev: Jeg har 2017 F34 340i, hatt den i 3 år snart. Gått 70000km, og ikke hatt eller merket noen problemer, går som en klokke. Min har 0 oljebruk mellom de årlige skiftene (30k intervall blir for drøyt uansett). Har ikke registrert noe oljebruk på min heller, kun kjølevannet som måtte etterfylles nå, ellers har jeg hatt 16000 problemfrie km siden mars når vi hentet den. 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå