thansen Skrevet Januar 5 Forfatter Skrevet Januar 5 41 minutes ago, BMWE39turbo said: Bestiller eg mandag får eg delen onsdag. Hit opp til nord tar det minst 2 uker uansett hvor man bestiller fra. Øyvind L. reagerte på dette 1
teerex Skrevet Januar 6 Skrevet Januar 6 (endret) Vet ikke hvor du bor, men til Sør-Troms tar det som regel ikke mer enn en ukes tid uansett fra hvor (ja unntak skjer jo). Har bestilt litt fra Koed, Eurodel og Autodoc i løpet av de siste 2-3 årene til denne bilen. Funker som regel fjell det. Har vel 5-6 års erfaring med Eurodel og Autodoc. Endret Januar 6 av teerex
thansen Skrevet Januar 6 Forfatter Skrevet Januar 6 10 hours ago, teerex said: Vet ikke hvor du bor, men til Sør-Troms tar det som regel ikke mer enn en ukes tid uansett fra hvor (ja unntak skjer jo). Har bestilt litt fra Koed, Eurodel og Autodoc i løpet av de siste 2-3 årene til denne bilen. Funker som regel fjell det. Har vel 5-6 års erfaring med Eurodel og Autodoc. Får se nå, bestillte termostat fra GS på fredag, prøvde å avbestille ved skjema på søndag men fikk melding om at pakken er sendt idag. Gjenstår å se hvor lang tid det tar.
thansen Skrevet Januar 13 Forfatter Skrevet Januar 13 Tok 8 dager å få termostat fra GS opp til finnmark
Otis Skrevet Januar 14 Skrevet Januar 14 Det var egentlig ikke så ille. Men mange ganger så er det både raskere og tregere til øst kontra vest Finnmark. Det er litt hipp som happ der oppe.
thansen Skrevet Mandag kl. 19:48 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:48 Foreløpig er jeg ikke imponert over orginal termostaten. Bilen klarer ikke å bli litt varm engang på tomgang selv med resirkulering på. Dette var aldri ett problem før. Tar også veldig lang tid før bilen når driftstemperatur nå.
thansen Skrevet Mandag kl. 22:13 Forfatter Skrevet Mandag kl. 22:13 51 minutes ago, Otis said: Har du noen tall bak påstanden? Er desverre ingen påstand. Lot bilen stå på tomgang med resirkuleringen på i ca 20min og kom tilbake at temp måleren hadde bevegd seg en halv strek, nesten ikke det engang. Vet ikke hvor mye grader hver av strekene er, men tipper tundt 20grader. Kjørte rundt i ca 45min i 80 blant annet, og med engang jeg stopper opp, lar bilen gå på tomgang i 30sec så dropper tempen eller måleren med en hel strek (vedlegg) Før alt dette termostat-tullet så klarte bilen og oppnå drift temp ved tomgang på ca 30min uten problem
Yngvejos Skrevet Mandag kl. 22:33 Skrevet Mandag kl. 22:33 On 1/5/2025 at 12:08 AM, thansen said: Hvordan da? Har kjøpt ting der før og ikke hatt noe problemer. Koed har jeg aldri brukt så det vet jeg ikke noe om. EDIT: Vi får se hvordan GS håndterer en kansellering 4timer etter bestilling. Det går veldig bra å handle fra GS så lenge det ikke blir problemer. Jeg kjøpte en AC Schnitzer leppe fra dem og klaget på at limen som fulgte med var gått ut på dato for 7 år siden og ba om å få tilsendt ny lim. Fikk følgende svar: "Beklager at limsettet hadde utgående dato. Det var grunnen til at rabatten var så høy. I utgangspunktet skulle han som pakket denne har plukket ut limsettet men han mente det var ok å sende med. Anbefaler deg å kjøpe en tube med tec-7 eller tilsvarende. Ta kontakt om du trenger mer informasjon om anbefalt limsett." Det sto ingenting om mangler i produkt beskrivelsen som var fraværende som på de fleste produkter GS selger.
E.C. Skrevet Mandag kl. 22:33 Skrevet Mandag kl. 22:33 Har du dårlig termostat så lekker det gjennom for mye til radiator når det ellers burde ha vært stengt, slik at temperaturen faller med en gang du får fart på bilen og luftgjennomstrømming gjennom radiatoren. Så det virker heller rart at det blir så fort kaldt med en gang du stopper opp. Er det en bil med automat og EGR, slik at du egentlig har to termostater til?
Kvasi Skrevet Mandag kl. 22:36 Skrevet Mandag kl. 22:36 22 minutter siden, thansen skrev: Lot bilen stå på tomgang med resirkuleringen på i ca 20min og kom tilbake at temp måleren hadde bevegd seg en halv strek, nesten ikke det engang. Høres ut som du har luft i systemet.
thansen Skrevet Mandag kl. 22:59 Forfatter Skrevet Mandag kl. 22:59 20 minutes ago, Kvasi said: Høres ut som du har luft i systemet. Har lufta systemet slik det står i boka, og har alltid fungert slik de 4-5 andre gangene jeg har måtte byttet termostat. Men la oss si det er luft i systemet. Er jo ikke noe annen måte å få lufta ut på?
thansen Skrevet Mandag kl. 23:00 Forfatter Skrevet Mandag kl. 23:00 (endret) 41 minutes ago, E.C. said: Har du dårlig termostat så lekker det gjennom for mye til radiator når det ellers burde ha vært stengt, slik at temperaturen faller med en gang du får fart på bilen og luftgjennomstrømming gjennom radiatoren. Så det virker heller rart at det blir så fort kaldt med en gang du stopper opp. Er det en bil med automat og EGR, slik at du egentlig har to termostater til? Har satt noe foran radiatorinntaket pga det er så kaldt her oppe, så den dekker litt til radiatoren når jeg kjører. Har også EGR delete så er bare 1 termostat. Endret Mandag kl. 23:15 av thansen
thansen Skrevet Mandag kl. 23:55 Forfatter Skrevet Mandag kl. 23:55 1 hour ago, Yngvejos said: Det går veldig bra å handle fra GS så lenge det ikke blir problemer. Jeg kjøpte en AC Schnitzer leppe fra dem og klaget på at limen som fulgte med var gått ut på dato for 7 år siden og ba om å få tilsendt ny lim. Fikk følgende svar: "Beklager at limsettet hadde utgående dato. Det var grunnen til at rabatten var så høy. I utgangspunktet skulle han som pakket denne har plukket ut limsettet men han mente det var ok å sende med. Anbefaler deg å kjøpe en tube med tec-7 eller tilsvarende. Ta kontakt om du trenger mer informasjon om anbefalt limsett." Det sto ingenting om mangler i produkt beskrivelsen som var fraværende som på de fleste produkter GS selger. Blir spennende å se hva de sier til returen min. Prøvde å slå inn vare nr men da kom bare febi sin opp til 1000kr. Betalte 1337kr for orginalen….
Kvasi Skrevet Tirsdag kl. 14:26 Skrevet Tirsdag kl. 14:26 15 timer siden, thansen skrev: Har lufta systemet slik det står i boka, Vet ikke hvilken bok dette er og hva som står i den men det funker som regel å holde ca 2000 rpm lenge med lokket av, og gjerne få noen til å følge med/etterfylle etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå