BimmerFan! Skrevet Fredag kl. 12:31 Skrevet Fredag kl. 12:31 Jeg hadde min BMW 750 G11 innom Bilia for bytte av soft-close motor til høyre bakdør. Dette ble dekket av Autoconcept-garantien. Når man bytter den motoren så må også chromelisten rundt ruta demonteres. Når jeg hentet bilen så sier tekniker til meg at de hadde ordnet softclosen, men at de ikke fikk vinduslisten ordentlig på plass. Dette var visst noe man måtte regne med at kunne skje, og at man må da bytte den listen. De skulle søke autoconcept slik at de kunne dekke dette, og dersom autoconcept ikke dekket dette så skulle Bilia ordne. Autoconcept avslo, og Bilia vil heller ikke ta regningen allikevel. Nå sitter jeg med en bil som ikke er i den stand som den var i når jeg leverte den. Kan jeg regne med at sånt kan skje? Hvem bør ta regningen her? Kjenner jeg er veldig frustrert her jeg sitter..
Snagg30 Skrevet Fredag kl. 12:42 Skrevet Fredag kl. 12:42 Fikk du beskjed om dette på forhånd? Slik at du valgte den risikoen, om ja så stiller du dårlig tenker jeg. Men om de ikke nevnte dette hadde jeg aldri godtatt og måtte betale for det selv.
BimmerFan! Skrevet Fredag kl. 13:08 Forfatter Skrevet Fredag kl. 13:08 23 minutter siden, Snagg30 skrev: Fikk du beskjed om dette på forhånd? Slik at du valgte den risikoen, om ja så stiller du dårlig tenker jeg. Men om de ikke nevnte dette hadde jeg aldri godtatt og måtte betale for det selv. Dette fikk jeg ingen beskjed om på forhånd. Det mekaniker også sa når jeg hentet bilen var at han kunne sikkert ha notert det i garantiforespørselen til Autoconcept slik at de Autoconcept visste om det på forhånd. Jeg har full forståelse for at Autoconcept ikke dekker den delen, men har ingen forståelse for at Bilia ikke rydder opp..
Kvasi Skrevet Fredag kl. 13:18 Skrevet Fredag kl. 13:18 (endret) Man skal selvsagt ikke godta å få en bil tilbake fra verksted i dårligere stand enn når man leverte den. Endret Fredag kl. 14:16 av Kvasi sveigis reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 13:19 Skrevet Fredag kl. 13:19 Gi en dårlig tilbakemelding i den spørreundersøkelsen BMW sender ut etter bilen har vært på verksted. Sist jeg ga der en 0 av 10 ble jeg oppringt av verkstedsjefen for å ordne opp i det. Ingen, sveigis, uglefossen og 2 andre reagerte på dette 5
BimmerFan! Skrevet Fredag kl. 16:14 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:14 2 timer siden, Kvasi skrev: Man skal selvsagt ikke godta å få en bil tilbake fra verksted i dårligere stand enn når man leverte den. Det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg skal sette meg ned for å skrive en mail til dem og håpe på at de løser dette uten at det blir så mye greier. Hvis noen har forslag til lovparagrafer jeg kan bruke i mailen så hadde jeg vært veldig takknemlig for det. 2 timer siden, mr.pingu skrev: Gi en dårlig tilbakemelding i den spørreundersøkelsen BMW sender ut etter bilen har vært på verksted. Sist jeg ga der en 0 av 10 ble jeg oppringt av verkstedsjefen for å ordne opp i det. Jeg har dessverre ikke fått den spørreundersøkelsen. Hadde jeg fått den så skulle de selvsagt ha fått 0 av 10..
Kvasi Skrevet Lørdag kl. 13:48 Skrevet Lørdag kl. 13:48 21 timer siden, BimmerFan! skrev: Hvis noen har forslag til lovparagrafer jeg kan bruke i mailen så hadde jeg vært veldig takknemlig Her bør det ikke være nødvendig med paragrafer, alle ser vel det absurde i påstanden om at du må regne med at et bilverksted ødelegger deler på bilen din. Det bør også ledelsen på det aktuelle verkstedet gjøre. Ingen, uglefossen og BimmerFan! reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Lørdag kl. 22:02 Skrevet Lørdag kl. 22:02 Dette synes jeg rett og slett høres svært useriøst ut. Dette er det bare å ta videre, dette kommer Bilia ingen vei med. Du ble ikke advart på forhånd eller under reparasjon at listen ville bli bøyd. Du har fått den opprinnelige feilen fikset men en ny feil har oppstått som følger av dette. Bilen er ikke i samme forfatning som da du leverte den fra deg. Synes det er merkelig oppførsel fra Bilia, for en stor kjede som dette så er en ny vinduslist en liten kostnad å bære. Her trenger du bare å stå på så kommer noen til å gi seg, dette er bare for dumt. BimmerFan! reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Lørdag kl. 22:30 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 22:30 8 timer siden, Kvasi skrev: Her bør det ikke være nødvendig med paragrafer, alle ser vel det absurde i påstanden om at du må regne med at et bilverksted ødelegger deler på bilen din. Det bør også ledelsen på det aktuelle verkstedet gjøre. Jeg er helt enig med deg i det. Jeg synes det er snodig at de oppfører seg på den måten her. Jeg valgte å ordne bilen hos dem da jeg tenkte at de som er merkeforhandler har greie på disse bilene. Det å ikke ta ansvar i ettertid synes jeg er veldig rart. Jeg kommer ikke til å gi med, om jeg så må ta dette videre med forbrukerrådet. Dette er en prinsippsak for meg selv om delen i seg selv ikke koster mer enn kr. 4.500,-.
E.C. Skrevet Lørdag kl. 22:35 Skrevet Lørdag kl. 22:35 Hvis verkstedet faktisk brukte ordlyden "dette må man kunne regne med" så har de en ekstremt dårlig sak vil jeg si. Da har de bevist at de som fagfolk har kjennskap til problematikken og har enkelt og greit glemt å få det med i tilbudet til forsikringsselskapet og således bør bare ta det på sin kappe. Så kan de prøve å bli enige med Autoconecpt om noe, uten at kunden trenger å delta på dette. BimmerFan! reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Lørdag kl. 22:45 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 22:45 27 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Dette synes jeg rett og slett høres svært useriøst ut. Dette er det bare å ta videre, dette kommer Bilia ingen vei med. Du ble ikke advart på forhånd eller under reparasjon at listen ville bli bøyd. Du har fått den opprinnelige feilen fikset men en ny feil har oppstått som følger av dette. Bilen er ikke i samme forfatning som da du leverte den fra deg. Synes det er merkelig oppførsel fra Bilia, for en stor kjede som dette så er en ny vinduslist en liten kostnad å bære. Her trenger du bare å stå på så kommer noen til å gi seg, dette er bare for dumt. Helt enig med deg, Fredrik. Dette er ingen ting annet enn useriøst. Det at de ikke tar ansvar for at de har ødelagt bilen min det er uakseptabelt Ikke ble jeg advart på forhånd at det der "kan" skje, og ikke sa de ifra til meg under reparasjon heller. Jeg kommer ikke til å gi meg på dette, og kommer til å ta dette videre dersom jeg ikke kommer noen vei med de. Dette har blitt en prinsippsak for meg, og jeg skal ha de til å enten montere lista riktig eller bytte den slik at den er sånn som den var når bilen ble levert inn.
BimmerFan! Skrevet Lørdag kl. 22:51 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 22:51 9 minutter siden, E.C. skrev: Hvis verkstedet faktisk brukte ordlyden "dette må man kunne regne med" så har de en ekstremt dårlig sak vil jeg si. Da har de bevist at de som fagfolk har kjennskap til problematikken og har enkelt og greit glemt å få det med i tilbudet til forsikringsselskapet og således bør bare ta det på sin kappe. Så kan de prøve å bli enige med Autoconecpt om noe, uten at kunden trenger å delta på dette. Det var akkurat den ordlyden de brukte, og de hadde glemt å få det med i tilbudet til Autoconcept. Jeg synes forsåvidt det er rart at en slik vinduslist som er en "hel ramme" ikke skal tåle å bli demontert. Dette er definitivt noe som bør tas på dems kappe, noe annet blir useriøst og ikke en BMW-forhandler verdig. Denne delen koster kr. 4500,- ut til kunde og de får den helt sikkert inn til inntakskost. Det å spare inn på dette gjør at de mister meg som kunde som antageligvis ville ha brukt flere 10-talls tusen hos dem i service/reparasjoner. Enkel matematikk dette.. mr.pingu, E.C. og uglefossen reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Hele essensen i håndverkertjenesteloven er at jobben skal utføres "fagmessig". Det fagmessige relaterer seg til fysisk arbeide såvel som rådgivning i prosessen. Dersom det er en svakhet ved at dørlister ikke kan demonteres uten at de blir ødelagte, inntrer rådgivningsplikten til kunde om dette. Her ser det ut som at verkstedet har forsømt rådgivningsdelen av arbeidet, og følgelig kan ikke forbruker (ei heller Autoconcept) lastes for dette. I utgangspunktet sliter jeg litt med å se hvorfor omrammingen rundt vinduet må demonteres for å ta av et dørtrekk, men ser i monteringsanvisningen at det må gjøres (uten at den illustrerer hvorfor). Det er imidlertid presisert i anvisningen at listen ikke kan løftes mer enn maksimalt 5mm når den tas av, så det kan gi inntrykk av at det er en del som fort ødelegges om den ikke demonteres riktig. E.C., uglefossen, Ingvaldsen og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå