F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 19:00 Skrevet Onsdag kl. 19:00 Får opp alle varslene på min BMW F11 som er tegn på feil med ABS-sensoren. Tenker bestille og bytte ut samtlige, men lurte på om det er plug-and-play, eller om de må kalibreres?
Reef89 Skrevet Onsdag kl. 19:02 Skrevet Onsdag kl. 19:02 Pnp. Men lurt å diagnosere først da. Otis reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:16 Skrevet Onsdag kl. 19:16 Har du for mye penger? Eller tenkte du å kjøpe 4 stk fra Ridex? teerex reagerte på dette 1
F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 19:16 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:16 12 minutter siden, Reef89 skrev: Pnp. Men lurt å diagnosere først da. Takk for info. 🙂 Fikk opp varselet forleden, og har dessverre ikke diagnoseverktøy (ennå). Må være EU-godkjent innen 30. april, så tenkte bestille sensorer og bare bytte de, i håp om at det er alt som feiler. 😅
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 19:17 Skrevet Onsdag kl. 19:17 Abs-feil sletter normalt sett seg selv når man fikser problemet. Men ville tatt en diagnose først. Kan også være mekanisk feil, feil med abs-sentral osv
F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 19:25 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:25 4 minutter siden, Lars89 skrev: Abs-feil sletter normalt sett seg selv når man fikser problemet. Men ville tatt en diagnose først. Kan også være mekanisk feil, feil med abs-sentral osv Vet du hvor ABS-sentralen er lokalisert? Bilen var nylig på verksted (januar) etter å ha touchet borti autovern som forårsaket at den ikke var kjørbar. Varselet dukket opp et par dager etter at jeg hentet ut bilen i begynnelsen av februar, og var så borte frem til for et par dager siden. Det har vært jevnt over til stede, frem til nå i ettermiddag, da varselet plutselig var borte igjen.
///M-ini95 Skrevet Onsdag kl. 19:25 Skrevet Onsdag kl. 19:25 (endret) Ikke tilfeldigvis et defekt CA dørhåndtak som har slått ut sikringen? Edit: leste nå at feilen kom og gikk ABS sentral sitter rett ved jekkepunkt V.F Endret Onsdag kl. 19:28 av ///M-ini95
F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 19:42 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:42 26 minutter siden, E.C. skrev: Har du for mye penger? Eller tenkte du å kjøpe 4 stk fra Ridex? Autodoc. Litt over 1.000,- totalt for 4 stk
F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 19:46 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:46 17 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Ikke tilfeldigvis et defekt CA dørhåndtak som har slått ut sikringen? Edit: leste nå at feilen kom og gikk ABS sentral sitter rett ved jekkepunkt V.F Takk for info! Hadde tenkt å ta av hjulene for å sjekke hver sensor fysisk, men været ble så ufyselig 😅 Mulig jeg forhører meg om noen i nærområdet kan foreta en diagnose for å sjekke om det er sensor eller sentral.
///M-ini95 Skrevet Onsdag kl. 19:47 Skrevet Onsdag kl. 19:47 Akkurat nå, F11 alpinhvit skrev: Takk for info! Hadde tenkt å ta av hjulene for å sjekke hver sensor fysisk, men været ble så ufyselig 😅 Mulig jeg forhører meg om noen i nærområdet kan foreta en diagnose for å sjekke om det er sensor eller sentral. Kan også være ledningsbrudd. På min hadde ledningen til sensor V.F ryki rett før ledningen går bak locariskjermen.
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:48 Skrevet Onsdag kl. 19:48 5 minutes ago, F11 alpinhvit said: Autodoc. Litt over 1.000,- totalt for 4 stk Som jeg mistenkte. Å kjøpe en aktiv sensor av denne typen fra noe annet enn originalt BMW eller ATE/Bosch er penger i dass. Og da kaster du trolig vekk minst 3 gode originale sensorer som er 10 x bedre kvalitet. For å ikke snakke om en meget god mulighet til å havne på jakt etter feil som man selv skaper underveis som man "reparerer". Ingvaldsen, *MrB*, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 20:04 Skrevet Onsdag kl. 20:04 Ja det produseres og selges dessverre søppel som aldri vil virke selv om de tilsynelatende er like en original sensor. Dette gjelder spesielt ABS-sensorer. Mye bedre å bruke pengene på den ene som eventuelt er defekt.
F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 20:05 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 20:05 15 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Kan også være ledningsbrudd. På min hadde ledningen til sensor V.F ryki rett før ledningen går bak locariskjermen. Har sett slitasje på bremsesensor tidligere, som ble byttet, så derfor jeg antar at feilen er på en eller flere av sensorene når jeg leste at det var vanlig å få opp alle fire feilmeldingene ved ABS-sensorfeil. 🙂
F11 alpinhvit Skrevet Onsdag kl. 20:08 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 20:08 Akkurat nå, Lars89 skrev: Ja det produseres og selges dessverre søppel som aldri vil virke selv om de tilsynelatende er like en original sensor. Dette gjelder spesielt ABS-sensorer. Mye bedre å bruke pengene på den ene som eventuelt er defekt. Er Febi-sensorer jeg tenker gå til innkjøp av, og de skal vel ikke være å kimse av (GS Bildeler selger de, i tillegg til originalene). Dessuten en kjensgjerning, at for å få utstyr som er likt det som var på bilen originalt, må man begå innbrudd på fabrikken, da såkalte "originaldeler" til salgs ikke er i nærheten av kvaliteten på det som sendes ut ferdig montert fra fabrikken. 😉
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 20:12 Skrevet Onsdag kl. 20:12 1 minutt siden, F11 alpinhvit skrev: Er Febi-sensorer jeg tenker gå til innkjøp av, og de skal vel ikke være å kimse av (GS Bildeler selger de, i tillegg til originalene). Dessuten en kjensgjerning, at for å få utstyr som er likt det som var på bilen originalt, må man begå innbrudd på fabrikken, da såkalte "originaldeler" til salgs ikke er i nærheten av kvaliteten på det som sendes ut ferdig montert fra fabrikken. 😉 De er nok søppel de å, du kjøper originalt. Og det florerer så mange obd apparat i dette landet at å finne ut hvilket hjørne feilen ligger på bør løse seg. Skal du kjøpe uten logo så må du kjøpe av riktig leverandør,original leverandør er som regel bosch/Siemens/delphi/bremi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå