Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvor er det billigst å handle deler til x5, f15? 

Skifte av bremsedeler på programmet

Takk for svar, dere er gode!

Skrevet

Originale deler er som regel billigst i Norge hos GS eller Koed. Anbefales å være BMWCCN-medlem for rabatt eller med i Koeds kundeklubb.

Uoriginale deler er som regel billigere fra utlandet. Autodoc har det meste. Det er dog mange merker der, av variabel kvalitet. Prisen hopper også mye opp og ned da de stadig kjører tilbud på det ene og det andre. 

Unngå å kjøpe keramiske bremseklosser om du skal ha uoriginalt. Gå for f.eks. Textar. Skiver kan gjerne være ATE, Zimmermann, Brembo eller Bosch.

Skrevet
2 minutes ago, BrokeBoi said:

Tro det eller ei, men det er også verdt å høre med Bavaria eller Bilia om priser på originaldeler. I enkelte tilfeller har de faktisk vært billigst sammenlignet med Koed og GS. 

Mest på småtteri som bolter og klips er min erfaring.  

Dyrere deler er gjerne litt 200-500kr dyrere hos forhandler. 
LED-lys DRL modulen var sist 1900kr hos bilia med rabatt, 1600kr hos GS og 1800 hos KOED.

Skrevet

Det hender ja, har bare Sulland lokalt og de har jevnt over vært dyrere på alt, men ofte med bedre leveringstid. Og gratis levering ved henting, noe som sies å være fordelaktig når man kjøper for lave beløp.

Skrevet

Autodoc er veldig billige, men du må være sikker på at du bestiller riktige deler da returfrakt er veldig dyrt. 

Eurodel er stort sett noe dyrere, men enklere å forholde seg til og har gratis retur.

Skrevet (endret)

Autodoc har for min del vært dem som har vært billigst. Men prisene varierer fra dag til dag. ca en ukes leveringstid er min erfaring.

Hvis du legger delene i handlekurven i appen også følger med litt over tid (gjerne en uke) så kan prisene variere en del. På min handlekurv (støtdempere, vindusviskere, diverse monteringsdeler, støtdemperlager osv) så ser jeg at prisen kan variere fra 3800 opp til 5200, så kan være verd å følge litt med.

Jeg har god erfaring med Zimmerman bremseskiver med Textar bremseklosser, handlet hos Autodoc. Betraktlig billigere i forhold til GS. Eurodel.no har mye samme utvalget, men er dyrere enn Autodoc.

Endret av dopus
Skrevet
32 minutes ago, dopus said:

Autodoc har for min del vært dem som har vært billigst. Men prisene varierer fra dag til dag. ca en ukes leveringstid er min erfaring.

Hvis du legger delene i handlekurven i appen også følger med litt over tid (gjerne en uke) så kan prisene variere en del. På min handlekurv (støtdepere, vindusviskere, diverse monteringsdeler, støtdemperlager osv så ser jeg at prisen kan variere fra 3800 opp til 5200, så kan være verd å følge litt med.

Jeg har god erfaring med Zimmerman bremseskiver med Textar bremseklosser, handlet hos Autodoc. Betraktlig billigere i forhold til GS. Eurodel.no har mye samme utvalget, men er dyrere enn Autodoc.

Jeg har fulgt en del med på Autodoc. De er stort sett dyrest i helgene (når folk har tid til å skru bil og finner ut at de trenger deler), så blir prisen satt kraftig ned på mandag.

Jeg pleier å legge varer til i handlekurven gjennom helgen og så bestiller jeg på mandagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...