Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er det hvert fall skilter på bilen igjen 🙂 

Ny bremsesylinder på begge sider bak, og ny bremsevæske så ble det tut og kjør etter en vellykket EU-kontroll. Idyllen varte riktignok svært kortvarig etter vi hadde montert på skiltene. Nærmere bestemt ca 5 kilometer, før den begynte å fuske ved første pådrag ut på riksvegen. Det humpet og gikk bort til nærmeste bensinstasjon hvor jeg konstaterte at den gikk fint på tomgang og kunne ruses opp i fri. Den tåler derimot ikke mer enn en lett gasspedal under kjøring, virker som det er noe forgasserproblematikk. Får prøve å kjøre den litt slik den oppfører seg nå, selv om det var et slag i idyllen. 

Planene fremover er å ta en tur til han som skal  utbedre det som er av rust, også en skikkelig polering. Først skal den kjøres litt. (Hvis det går 😂)

IMG_8547.thumb.jpeg.7269c191a013ca13e2dc23284590b4bc.jpeg

IMG_8550.thumb.jpeg.7f5c016eeb840059278d6af416d82d52.jpeg

IMG_8544.thumb.jpeg.5e105dff8bb2c4f3835101203f77488a.jpeg

Endret av 316
Skrevet (endret)

Lykke til med og feilsøke på Pierburg.😬 

De symptomene du beskriver kan også være at fordeleren ikke følger helt med på fortenningen. Du skal ikke se bort ifra at vektene i fordeleren sitter fast når den har stått rolig noen år. Sjekk også at slangen(e) til fordeleren er hele og sitter godt fast.

Endret av Rune-K
Skrevet
13 timer siden, Rune-K skrev:

Lykke til med og feilsøke på Pierburg.😬 

De symptomene du beskriver kan også være at fordeleren ikke følger helt med på fortenningen. Du skal ikke se bort ifra at vektene i fordeleren sitter fast når den har stått rolig noen år. Sjekk også at slangen(e) til fordeleren er hele og sitter godt fast.

Hadde vært hyggelig med noe annet enn forgasser, ellers tror jeg den blir bytta ut til våren. 😂

Fikk tatt noen pene bilder i går i det minste. Clean E30 er utrolig pent, og jeg synes den er litt kul med de originale gedigne skvettlappene som oser 80-tallet.

IMG_8564.thumb.jpeg.9972a98342e66e0ed9d1041a73644c0b.jpeg

IMG_8561.thumb.jpeg.c2f67c308a3deacac0fc17830b14763a.jpeg

IMG_8560.thumb.jpeg.fe1297bd2bdbeb298e295f463461f9d6.jpeg

Skrevet (endret)

Kunne vært reklamebilder fra 80 tallet det der.

Endret av Rune-K
Skrevet (endret)

Fra dette:

IMG_8579.thumb.jpeg.3aa7e6cf999c8f24a255e34222d400eb.jpeg

Til:

IMG_8578.thumb.jpeg.75255fdec498917ea9750fa19f5236d1.jpeg

Ikke det beste å drive med i 31 varmegrader 😂 Men alt løfter helheten! 

IMG_8577.thumb.jpeg.cfb49bba44d54824811ae7db3f036112.jpeg

Alt som er gjort er gjort 🙂

Endret av 316
Skrevet

Gratulerer med skilter 😊

Rasende morro å se e30 som dette .

Håper du finner ut hva dette er ..

Dette kan være alt fra en filleting til å bli et mareritt og feilsøke på .

Skrevet
1 time siden, sveigis skrev:

Gratulerer med skilter 😊

Rasende morro å se e30 som dette .

Håper du finner ut hva dette er ..

Dette kan være alt fra en filleting til å bli et mareritt og feilsøke på .

Håper det. Har byttet bensinfilter i dag, det var det hvert fall ikke. Bensinpumpe er også ny. I verste fall så blir det en verkstedsak, og enda «verre» få vekk denne Pierburg gasseren og erstatte den med en Weber. Får tåle å koste på den litt. 🙂

Skrevet

Ta av fordelerlokket og sjekk at rotorakselen beveger seg som den skal også tar du av rotoren og tar litt olje på filten under der.

Du skal kunne vri rotoren en 5-6 mm og når du slipper den igjen skal den gå tilbake til utgangspunktet. Gjør den ikke det sitter vektene fast

Skrevet

Etter to morgener med lik «oppførsel» har jeg nå konstatert at den går helt ordentlig når den er kald. Tåler da full gass, så begynner den å kutte / ikke få nok bensin når den blir varm. Hvilke hypoteser styrkes eller svekkes av dette? 😀

Skrevet
1 time siden, RF91 skrev:

Første eg tenkte var falskluft, men då hadde den vel ikkje tålt full gass verken kald eller varm? 🤔

Hadde nok ikke det. Det er nok noe forgasserrep som må til tror jeg altså. 

Skrevet

Føler med deg, @316 , godt du har Rune-K som rådgiver her. 

Har et lignende problem med 911en - den også fusker/lugger tidvis på varm motor.  Har brukt så mye tid og penger på feilsøking at jeg la den ut for salg på finn i et døgn før jeg fikk kalde føtter og deaktiverte annonsen. Utrolig frustrerende da det ødelegger kjøregleden.  Håper du tar tak i problemet så fort som mulig slik at du ikke mister resten av sesongen.  Og hold oss oppdatert. 

Skrevet (endret)

Har en avtale om å kjøre den bort til en i nærheten her som kan hjelpe meg etter hvert, han kan for øvrig også Porsche @Werther. 😃 Har vært hos «rustsveisern» i dag. Skal ta hjulbue venstre bak, samt litt overflate her og der og ha på ny bodyskydd på kanaler. Dette blir utført av pensjonert karosseriarbeider i løpet av høsten og først etter det tenker jeg pri blir å få den til å gå ordentlig. 😃

Kom på dette gamle teppe jeg hadde liggende som jeg kjøpte på Finn en gang. Tidsriktig 🤩

IMG_8628.thumb.jpeg.e7db9a2f0889fb77398c5775e3ac0d79.jpeg

Endret av 316
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg veldig mye med forgasseren dessverre men jeg tror jeg har en gammel CD rom som inneholder verkstedhåndboka til E30. Da må jeg komme hjem fra ferien først og begynne å lete i noen støvete esker. Kan ikke låve noenting..

• 1 month later...
Skrevet

Gratulerer med flott E30 og skilter🤩

Tror du er riktige eier av slik bil, og fått tatt vare på den. Utrolig gøy med litt orginalbiler også og ikke bare det vanlige med skamsenk, 3 delte felger, sorte de osv, selvom det også er fint så liker jeg godt e30 helt orginale også😎

Du må aldri finne på å selge denne🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...