Ingvaldsen Skrevet August 13 Skrevet August 13 (endret) 39 minutter siden, Gabz skrev: GS opplyser Textar som OEM og Koed sier ingenting. Med hvis Jurid også har levert OEM bør vel de være bra? Er iallefall bilde av 4 stk klosser på Jurid til 400kr også er det bilde av 2 stk på Textar til 6-700 men står jo at det er "akselkit". Så eventuelt greit å oppgradere til Textar for sikkerhets skyld hvis det er 4 stk i pakka tross bildet. på e39 530d finner jeg info om både textar og jurid, så det er nok vekslet mellom disse to merkene etter hvem som kunne levere når eller best anbud. blir nok ikke feil med noen av delene. her er foringen jeg og @E.C. skal prøve ut nå, bør være bra greier. framtidig bytte bør også være greit siden det er brukt vanlig bmw kuleforing. vi har også kjøpt sett med kuleforing for bærearmen i tillegg. også slipper du knirkingen powerflex kan by på over tid. https://www.turnermotorsport.com/p-397170-turner-thrust-arm-bearings/ Endret August 13 av Ingvaldsen
Gabz Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Aha, takk! Hvordan funker det? Hjelper den både til å feste det i kaliperen og i stempelet? Ser det var noe dyrere når jeg la det inn hos meg. Vet ikke hvorfor det varierer sånn, menmen.. 51 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Sounds good, da bør de jo Jurid susen (mehehehe). Spennende! Jeg skal uansett prøve meg på bremsene før jeg eventuelt tar casterstagene, så blir kult å se hvordan dere opplever disse. Var dette fordi det ikke er så mye bra igjen av alternativer å kjøpe ellers? Endret August 13 av Gabz
RemyNG Skrevet August 13 Skrevet August 13 26 minutter siden, Gabz skrev: Aha, takk! Hvordan funker det? Hjelper den både til å feste det i kaliperen og i stempelet? Ser det var noe dyrere når jeg la det inn hos meg. Vet ikke hvorfor det varierer sånn, menmen.. Sounds good, da bør de jo Jurid susen (mehehehe). Spennende! Jeg skal uansett prøve meg på bremsene før jeg eventuelt tar casterstagene, så blir kult å se hvordan dere opplever disse. Var dette fordi det ikke er så mye bra igjen av alternativer å kjøpe ellers? Vær også obs på at prisene kan være endel lavere ved å bruke appen til autodoc enn direkte fra nettsiden.
Gabz Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 @RemyNG Aha, det kan forklare det, ja. Takk! Er det for øvrig det kitet jeg la ut bilde av på forrige side du brukte på din? Var stempelpakningene i grei kvalitet der?
Ingvaldsen Skrevet August 13 Skrevet August 13 1 time siden, Gabz skrev: Var dette fordi det ikke er så mye bra igjen av alternativer å kjøpe ellers? Ja, eneste måten å få brukbare foringer til e39 nå er å kjøpe deler med bmw logo. Har en viss tvil til mine Asia stag, mulig jeg må ty til bmw casterstag uten gummi. fordel er jo også at du har 100% stabil forstilling uansett kjøring, spesielt under nedbremsing kan styring bli upresis med gummiforing. er vell noen M biler som har kuleforing på casterarm autodoc har også flytende priser, ha handlevogna klar å kjøp på billigste dagen. Ofte billigst på en mandag.
E.C. Skrevet August 13 Skrevet August 13 1 hour ago, Gabz said: Aha, takk! Hvordan funker det? Hjelper den både til å feste det i kaliperen og i stempelet? Var dette fordi det ikke er så mye bra igjen av alternativer å kjøpe ellers? Å få det over stempelet er ingen problem, det er når du skal ha støvhetta over festet på caliperen det blir trangt. Skal se om jeg finner en video som viser montering. Angående kulene: Det skal være hakket over powerflex igjen (hva kjøreytelse angår). For min del har Powerflex i armer på E39 fungert fint, men det jeg hadde på E36 en gang ga en god del knirk.
RemyNG Skrevet August 13 Skrevet August 13 51 minutter siden, Gabz skrev: @RemyNG Aha, det kan forklare det, ja. Takk! Er det for øvrig det kitet jeg la ut bilde av på forrige side du brukte på din? Var stempelpakningene i grei kvalitet der? Stemmer det var det jeg brukte på min bil. Virka forøvrig veldig greit, er noen år siden jeg har montert det på M5n.
*MrB* Skrevet August 13 Skrevet August 13 Aldri begitt meg ut på dette selv (enda), men har kikket på et par videoer nå og da. Synes denne er ok. Han strever jo litt: sveigis reagerte på dette 1
Gabz Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 (endret) Så akkurat samme videoen selv, og akkurat de punktene jeg er mest skeptisk til (å få alt til å sitte helt som det skal og ikke løsne når stempelet presses langt ut) er de som ikke kom fram eller syntes så godt i videoen, han bare forklarer litt hva han gjorde i etterkant 😅 Endret August 13 av Gabz sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet August 13 Skrevet August 13 33 minutter siden, Gabz skrev: Så akkurat samme videoen selv, og akkurat de punktene jeg er mest skeptisk til (å få alt til å sitte helt som det skal og ikke løsne når stempelet presses langt ut) er de som ikke kom fram eller syntes så godt i videoen, han bare forklarer litt hva han gjorde i etterkant 😅 Å overhale en calliper er lett @Gabz .Kan være litt pes de første gangene 😊😊 Når jeg ser alt det andre du gjør ,så er dette plankekjøring for deg . Jeg kjøper skjelden callipere lengre nå ,kun overhalingsett og fikser de jeg har . Med mindre jeg har Opel /vag med skrucallipere bak 😩
Gabz Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 (endret) Du sier noe der 😅 Remy påpekte dog nå i separat tråd her at de kaliperne som Koed tilbyr kan være overhalte originale deler. Isåfall er det jo omtrent samme pris på å få de "ferdig" levert, også heller ha mine i reserve i tillegg. Bør jo være en grei deal isåfall. Endret August 13 av Gabz
RemyNG Skrevet August 13 Skrevet August 13 10 minutter siden, Gabz skrev: Du sier noe der 😅 Remy påpekte dog nå i separat tråd her at de kaliperne som Koed tilbyr kan være overhalte originale deler. Isåfall er det jo omtrent samme pris på å få de "ferdig" levert, også heller ha mine i reserve i tillegg. Bør jo være en grei deal isåfall. Er ikke prisen så stor så kan det være greit å bare kjøpe ferdig overhalte. Selv om jeg overhaler sånt selv sånn egentlig. Men ender opp med en overhalt en når prisen innenfor så overhaler den gamle å legger den i hylla for senere anledning 😅.
Gabz Skrevet August 13 Forfatter Skrevet August 13 Ja, er akkurat det jeg tenker, egentlig 🙂 Noen hundrelapper ekstra for å slippe arbeidet med det, også har man de originale på hylla klare for overhaling til neste runde eventuelt med litt bedre tid.
Otis Skrevet August 13 Skrevet August 13 Fordelen med overhalt/ny, er at du kan lakke de direkte, om det skal gjøres. Dog ikke pulverlakk for da må de ribbes. M539 lakkerer de med 2k fra foliatec med stort hell. Gabz og sveigis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå