Haug530D Skrevet Februar 28 Forfatter Skrevet Februar 28 Skruvat ville ha meg til å sende den i retur så skulle de sjekke eventuelt fikk jeg refundert den. Sa jeg ikke var interessert i det, da jeg kan tenke meg det som skjer er at jeg sender den i retur og får pengene igjen, skal jeg ha ny da så må jeg nok en del opp i pris, men fikk 10% avslag så det var ok får min del 🙂 får bare hive på noe lakk der det mangler også bøye litt på brakettene som er bøyde så blir det godt som gull tenker jeg.
Haug530D Skrevet Mars 10 Forfatter Skrevet Mars 10 Skjer lite for tiden, tenker jeg ikke skal kjede folk med ting som å fylle luft i dekka liksom. Skal som sagt bytte travers bak på E87'en, har i lengre tid hatt bremselys også, pga sensor som tuller vil jeg tro, skulle nå sjekke det ut og der var en knekt fjær bak også, ikke lett og merke slikt på disse Gokartene, hehe 😂 Anyway, er ferdig med dattera mi sin Peugeot, fikk opp varsellampe på den i ettertid og Peugeot er noe merkelig på feilmeldinger, fikk all slags rare resultater med ett Carsoft diagnose nettbrett, så det anbefaler jeg ikke, bestilte meg derimot en Launch X431 og denne er jeg virkelig fornøyd med, problemet var gasspjeldet som trengte å rekalibreres, dette ga også ørten andre feilmeldinger så motor har vært i nødmodus, men Launch en fikset det gitt, nå sitter jeg og oppdaterer den 🙂 mslello og Lars89 reagerte på dette 2
Haug530D Skrevet Mars 26 Forfatter Skrevet Mars 26 Fikk laget meg en adapterplate av 3mm aluminium i vannskjæremaskinen på jobb i dag Jeg har tidligere montert NBT i min F11 og har lenge kjørt uten fungerende PDC knapp (Ikke livsnødvendig men litt små irriterende også like jeg når ting er skikkelig) For og få fungerende PDC knapp eller funksjon i F10/F11 Pre-Lci må man også bytte i fra ICM til ICM2, det er også innebygd Gyro i de nye ICM'ene, man må ha det om man skal ha NBT i Pre-Lci bil, alternativt en NBT med innebygd Gyro (Det er ikke alle Versjonene av NBT som har det, min har det) En bonus med og montere ICM2 er at man får "ECO Pro" med på kjøpet Orginal bunnplate fra ICM til venstre, adapterplate for ICM2 til høyre, man kan se at den er litt bredere samt det er 4 hull for å montere ICM2 på. Plater lagt oppå hverandre for sammenligning. Side by side, gammel ICM til venstre vs ny til høyre, prøvemontert på plate, pga at denne må være montert i kjøreretning, dere ser pilen til høyre på ny ICM, så må også ledningsnett være litt lenger. Nytt ledningsnett som passer overens med det gamle, slik at man slipper å klippe noe i det som er i bilen, samt merkede kabler og hvor de skal, de skal koples til PDC knapp osv... Otis, viggo E34, mr.pingu og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet Mars 26 Skrevet Mars 26 Morro å se hvordan mange her driver med modding/retrofit. Det utrolige er jo også hvordan dere får ting til å virke her og 😊 Så ja dette er gøy å se på . mr.pingu reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet Fredag kl. 14:01 Forfatter Skrevet Fredag kl. 14:01 Da blir det nok litt aktivitet fremover, våren i fremmarsj og temperaturene bare stiger, Planen var egentlig og avskilte E87 nå siden Eu kontrollen nærmet seg og bytte travers og påskilte E60 for og ha som arbeidsbil, men her blingsa jeg litt for E60 skulle vært godkjent i mars og når man ikke har bilen regget når EU kontroll frist er over får man heller ikke regget bil før man har vist den på verksted, så da ble det prøveskilt på E60 og tur på verksted for og ta 4 hjuls kontroll og EU, men etter 1,5t så ringer verksmester og sier at bilen ikke ble godkjent pga ett stag i bakstilling (Det skal sies at den var godkjent før den ble avskiltet, jeg tok etterkontroll på samme verksted, men de som tok den første kontrollen har kanskje ikke vært nøye nok da) Vel nå står den nå der med prøveskilt og venter på deler, verksted påpekte at foringer på bærebroer også burde byttet, så det blir bytte av stag (dvs 2 stag, da jeg alltid bytter parvis) samt foringer i bærebroer. Også fikk jeg jo hevet E87 opp, klar til og begynne å demontere bakstilling. Noe rust under her ja Braketten mangler 2 bolter og forøvrig så knakk den ene når jeg skulle ta denne ned, så 3 bolter står knekt oppi der, så vi må sveise litt for og få de ut. Fikk nå ned eksos anlegg før jeg måtte stikke på jobb i dag Ellers så har jeg kjørt tanken ganske tom nå, sikkert ikke mer enn 4l bensin igjen, så jeg har levd med litt rekkeviddeangst i det siste når jeg har kjørt den, dette er med vilje da jeg skal ned med tank og ta rust oppunder der. viggo E34, sveigis og mslello reagerte på dette 3
Haug530D Skrevet Søndag kl. 11:09 Forfatter Skrevet Søndag kl. 11:09 Dag2 av demontering, startet litt sent på lørdag, men fikk nå ned bakstilling før middag Jeg var klar over dette da jeg har hatt bremselys en stund, bakfjær har knukket og kappet bremselys sensor, eller gnagd inn i ledning, 1 serien er så kompakt at sånn som dette merker man ikke når man kjører Ser ikke litt bra ut en gang denne bakstillingen. Det ha luktet litt bensin i det siste når jeg har hatt full tank, her kan det se ut som det har tørket bensin utenpå tanken så det må vi finne ut av. Litt vanskelig og se på bildet, men innfestning på stag er knukket, ikke rart at det har vært rykking i denne ved igangsetting, bolter til drivaksling på venstre side bak var ogsp knukket, her har noen satt inn uorginale umbrako bolter en gang i tiden, den hang bare på noen få bolter Bakaksling nede og ute. Under der etter at bakaksling er tatt ned, skal sies at det var noelunde likt på 118D som jeg gjorde samme jobb på, det ser værre ut enn det er. Ribbet for deler som skal brukes opp igjen, alt skal sandblåses og lakkeres igjen, diff skal gåes over og bytte olje evt tettinger på. mandag blir det nok demontering av tank sideskjørt og bakfanger. eivi91, ///M-ini95, Vegard_ og 3 andre reagerte på dette 6
Haug530D Skrevet Tirsdag kl. 18:42 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 18:42 Har fått ned og tømt bensintanken også, greidde selvfølgelig og knekke den tuten hvor slangen går innpå, ifølge en YT video så skulle man bare trekke tilbake en sånn plastring, denne var trukket tilbake her og uansett hva jeg gjorde så rikket det ikke seg, ble nødt til å sprette opp hele ringen, så får se om jeg ikke får tak i en brukt bensinpumpe/filter. Elles så har jeg begynt så smått på e39 og skal bytte fuktsperre på høyre bakdør, her har forrige eier hatt på noe sikaflex eller what ever, var iallefall noe hardt hvitt stoff, så jeg har sikkert skrapt og pusset med fille med bremserens i 2 timer nå, men ble nå bra, bilde er fra når jeg holder på, ble litt lite bilder i dag og i går, å fikk nå satt sommerdekk på F11 også 🙂 Har ny fuktsperre, det nye nummeret er 51488159938 (Fra 09.01.95) mens på den gamle er det 51488230222 (Fra 01.02.97) Er og noen forskjeller, er nesten som den gamle passer bedre, men begge skal jo passe tydeligvis. 🤷 sveigis og Vegard_ reagerte på dette 2
Haug530D Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Må bytte bærearmsforinger på E60, da kjøpte jeg like godt Meyle sine med eget verktøy, så blir man å sige nerom jobb for å presse de ut litt senere, samt noen bærearmer som skal byttes. Også fikk jeg noen forgasser membraner til min Yamaha XV750, det kribler i MC foten nå kan man si, ennda ikke fått kjørt i år pga forgasser problemer 🙈 sveigis og Vegard_ reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Du har litt og styre med du og ser jeg 😊 Misunner deg jobben der du har tatt ned travers og skal shine opp og bytte ting . Du får legge ut etterhvert som du holder på 😊
Haug530D Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden 2 timer siden, sveigis skrev: Du har litt og styre med du og ser jeg 😊 Misunner deg jobben der du har tatt ned travers og skal shine opp og bytte ting . Du får legge ut etterhvert som du holder på 😊 Til tider så kan jeg ikke akkurat si jeg alltid misunner meg selv 🤪 har alt for mye som skal gjøres, 3 biler og en motorsykkel som skal fikses diverse på, en diesel kompressor, samt legge gulv i hele andre etasje, pluss alle andre prosjekter underveis, blir ikkje arbeidsledig med det første nei, haha. sveigis reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Da var det å demontere bærebroer Bærebroer demontert, disse er egentlig ganske greie og demontere på E60, det tok litt tid på ene siden da den bolten som er nede ytterst satt noe så inni Sa**an, så måtte varme og ha på litt godstoff, har nesten vannblemmer i hendene og da brukte jeg er kraftig kraftarm også, det viste seg at gjengene hadde gost av en oppfriskining her også. Veldig greitt med Meyle sitt verktøy for og presse ut og inn disse foringene, det gjorde det til en lek, nå kunne jeg nok ha laget dette verktøyet på jobbb selv, men jeg gadd rett og slett ikke og jeg har så mye som skulle vært gjort at jeg ikke tok meg tid. Nye foringer på plass Oppfrisking av gjenger, ble god som gull Så var det og skifte bakre øvre bærearm begge sider, det ble bare den ene siden i dag, skjønner ikke hvorfor hele bolten må ha gjenger?? Måtte jo gjenge hele bolten ut. Gammel og ny bærearm, man kan se på den gamle at det har laget seg til med gjenger inni alu'en der, sånn typisk det, i andre enden så satt mutteren så inni granskauen at jeg lurer på om det er en bjørn som har hatt bilen før eller om de som har byttet har brukt x5 ganger moment av det som skal være der, iallefall så måtte den gi tapt mot litt varme. Gjenger som ikke skal være der. Det ble ikke tid til mer i kveld, skal bytte fremre satg i morgen og bakre stag på andre siden og hente viskere i posten sånn at bilen kan få seg en hjulstillingskontroll og bestå Eu kontrollen sveigis og viggo E34 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå