Møkki Skrevet November 17 Forfatter Skrevet November 17 Planer videre: 1. Bilen skal inn til lakkering neste måned. Begge sider skal tas på ny. Ønsker å bli kvitt fargenyanser. Samtidig får jeg ordnet med et par småbulker. Dette blir overlatt til fagfolk: https://www.stavanger-auto.no/ 2. Men før det skjer, skal fremseter ut. Samme behandling som baksete venter.
Møkki Skrevet November 30 Forfatter Skrevet November 30 (endret) Første adventshelg er over. Viking FK tok et etterlengtet seriegull 😊😀 Jiiiiiiiha ... og Julen nærmer seg med stormskritt. Og selv om jeg har vært vekke fra forumet en god uke, har jeg ikke ligget på latsiden. Nytt tenningssystem med fordeler lokk, rotor, kabler og plugger er kommet på plass. Gamle plugger avslører lik forbrenning på samtlige sylindre 😊. Videre fikk bremser fremme litt oppmerksomhet, og da hjul likevel var av, var det fort gjort å demontere innerskjermer for å sjekke tingenes tilstand. Alt så veldig bra ut oppunder der, bortsett fra litt oppspist metall i nederste skrue-feste til begge innerskjermer fremme bak støtfanger. Ergo ble støtfanger tatt av for lettere å komme til problemet. Rusthull ble kappet bort og erstattet med 3 mm plate. Før: Etter: Når støtfanger først er av, er det bare tull å ikke gi den litt oppmerksomhet. Jeg lar bilder tale for seg. Etter høytrykk ... Klar til glossy sort. Kurvelykter lengtet også etter litt kjærlighet. De fikk en oppvaskmaskin opplevelse, med medfølgende lakkering. Endret 14 timer siden av Møkki skoglund, Orjan, Vegard_ og 5 andre reagerte på dette 8
Gabz Skrevet Desember 2 Skrevet Desember 2 Herlige oppdateringer her! Spesielt moro å se når folk tar DIY til neste nivå og klarer å sette personlig preg på bilen sin slik som du gjorde med interiøret. Stå på Møkki reagerte på dette 1
Møkki Skrevet Søndag kl. 23:13 Forfatter Skrevet Søndag kl. 23:13 (endret) Oppholdsvær kom godt med denne helgen. Jeg ville nemlig gå litt grundigere til verks under bilen bak for å se tilstand. En kald og sur nordavind satte ikke en stopper for det. Hele opphenget bak, inkludert bremser, fikk først og fremst en velfortjent vask med høytrykk, skrub og bremserens. Deretter ble alt av vitale deler smurt opp. Nyvasket understell og hjulbuer bak, inkludert bremserens på bakbremser, fikk frem smilet i meg. Alt ser veldig bra ut 😎. I tillegg til ovennevnte, hadde jeg planer om å gi bremser litt ekstra oppmerksomhet. Men først måtte bilen inn i varmen igjen 😊. Lakk til bremsekalipere sto klar. ... og da ble det slik: Satte frontfanger midlertidig tilbake for å få et bedre inntrykk av bilen med nylakkerte kalipere og nye felger. Kjempefornøyd! Har også kjøpt inn noen ekstra ratt til bilen. Tenker det kan være kjekt å kunne bytte ut ratt etter humør og anledning – litt som å skifte klær 😊. Enten det er et sportsratt for en frisk kjøretur på en solfylt dag, eller et klassisk ratt som gir den gode, gamle bilfølelsen, gir dette mulighet til å sette sitt eget preg på kjøreopplevelsen. Her er et i mahogni utførelse: Så var turen kommet til støtfanger bak. Demontert ... Støtfanger bak var et sørgelig syn. Her har sand og småstein fått herje fritt ... og etter mange mil på norske veier, blir det seende slik ut: Den ene festebraketten, som skal holde støtfangeren trygt på plass, var dessverre sterkt angrepet av rust 😞. Heldigvis var situasjonen bak på bilen et langt kjekkere kapittel. Etter å ha godt litt over bakfanger, ble det straks bedre. Det er for så vidt kun ny/nye festebraketter som trengs. Jeg har søkt en stund på nettet i kveld, og ser at disse brakettene er vanskelig å oppdrive. Send meg gjerne en link hvis noen av dere vet noe jeg ikke vet 😊. Alternativet er å lage disse selv, men først ... er det noen her inne som kan ha slike liggende? Kanskje har du en gammel bakfanger stående fra en delebil? Endret 17 timer siden av Møkki sveigis, Orjan, Ampera og 2 andre reagerte på dette 5
Møkki Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden (endret) Roter jeg litt her nå? Dette er oppgitt som en forsterkning inne på Koed, men samtidig er det den plata mutre til bolter festes i og som holder hele fanger på plass. Ergo er dette like mye en festebrakett, som en forsterkning. Ja ja, samma kan det være ... den fungerer vel som begge deler, tenker jeg. Som nevnt, skulle du eller noen du kjenner ha 1 eller 2 slike liggende, setter jeg pris på beskjed. Endret 17 timer siden av Møkki DrSakke og Olaandref reagerte på dette 2
Mortenej Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Igjen er det godt å se hvor bra du steller med denne. Du legger ned godt med tid og kroner i en flott bil. Den bakfangere fungerer som en grussamler, lå store mengderi min også. Hvilke felger er dette? Ligner på Style 37, men maskinert? uansett disse blei bra! Møkki og sveigis reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Det fangerfestet som er rustet i stykker er standardvare at de forsvinner desverre . Ellers meget bra arbeid her . Enda bedre er det jo at Tore sørget for at den er såpass bra i stand som denne er tenker jeg ikke minst . Og med det bilholdet denne nå får så vil denne vare lenge og gøy å se for en e34 mann som jeg . Men har et spm her ,hvor forsvant Style 32 hjulene på reisen ? Og den lippen under fanger er det noe du har montert ? Ja og felgene var fine som er på nå .😊 Møkki reagerte på dette 1
Møkki Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 2 timer siden, Mortenej skrev: Igjen er det godt å se hvor bra du steller med denne. Du legger ned godt med tid og kroner i en flott bil. Den bakfangere fungerer som en grussamler, lå store mengderi min også. Hvilke felger er dette? Ligner på Style 37, men maskinert? uansett disse blei bra! Mange takk 😊. Her har du link til nye felger: https://www.ebay.com/itm/156723116796
Møkki Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) 2 timer siden, sveigis skrev: Det fangerfestet som er rustet i stykker er standardvare at de forsvinner desverre . Ellers meget bra arbeid her . Enda bedre er det jo at Tore sørget for at den er såpass bra i stand som denne er tenker jeg ikke minst . Og med det bilholdet denne nå får så vil denne vare lenge og gøy å se for en e34 mann som jeg . Men har et spm her ,hvor forsvant Style 32 hjulene på reisen ? Og den lippen under fanger er det noe du har montert ? Ja og felgene var fine som er på nå .😊 Jeg vet ikke hvor noen av de tidligere felger har tatt veien. Det var kun Alpina Style felgene som fulgte med bilen når jeg plukket den opp i Risør. M5 frontleppa sto også på bilen når jeg hentet den hjem. Mener selger nevnte at det var han som hadde satt på den. Det ser heldigvis ut til at det har løst seg når det gjelder festebraketten til bakfanger. Finn.no er kjekt i ny og ne 😊. Samtidig har de liggende en hel bjelke, brukt vel og merke, men inkludert fester som er bra hos Koed i Danmark. Satser på at jeg har fått orden på dette i løpet av en liten uke. Endret 2 timer siden av Møkki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå