Jedhouse Skrevet Fredag kl. 10:51 Skrevet Fredag kl. 10:51 Hei, er det noen som har erfaringer med kjøp av bremseskiver foran til F11? Kjøpt 2 sett (uorginale) skiver foran til min 525d xdrive 2012 mod og begge setta så blir det kast i skivene etter 1 til 2 mn med kjøring. Er det kun orginale som duger eller har noen tips til skiver som er bra til en vettu pris?
Otis Skrevet Fredag kl. 11:09 Skrevet Fredag kl. 11:09 Du er sikker på at navet/flense mot hjullager var helt ren? Ellers er det mange produsenter som leverer gode skiver, feks Zimmermann, Bosch, ATE, Textar og sikkert enda fler. E.C., mr.pingu og *MrB* reagerte på dette 3
*MrB* Skrevet Fredag kl. 11:15 Skrevet Fredag kl. 11:15 Satte Zimmermann på min F10. De har holdt kjempefint så langt. (Ca 15000km). ATE er vel OEM her, og da får du den semiflytende varianten med alusenter. Ellers så er det viktig å pusse navet helt rent ja. Se også over caliper. E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Fredag kl. 11:28 Skrevet Fredag kl. 11:28 Hvordan har du målt kast? Variasjon i skivetykkelse med mikrometer, etter instruks fra bmw eller bare spunnet skiva rundt og målt med måleklokke? Hva var i så fall målingene som gjorde at du konkluderte med kast? Og ikke problem med klosser/calipr(e) eller casterforinger?
Henrik K Skrevet Fredag kl. 13:30 Skrevet Fredag kl. 13:30 Jeg skal kjøpe selv til min F11,så interessant å lese hvilke skiver andre har erfaring med. Har hørt at Zimmermann er OK. Kjøper ofte bremser hos GS når de har kampanje, men ser at feks Koed er rimeligere på Zimmermann nå.
Haug530D Skrevet Fredag kl. 13:51 Skrevet Fredag kl. 13:51 (endret) 21 minutter siden, Henrik K skrev: Jeg skal kjøpe selv til min F11,så interessant å lese hvilke skiver andre har erfaring med. Har hørt at Zimmermann er OK. Kjøper ofte bremser hos GS når de har kampanje, men ser at feks Koed er rimeligere på Zimmermann nå. Kjøper stort sett bare Zimmerman til mine BMW'er jeg, aldri hatt noen problem, har du sjekket pris hos Autodoc? Endret Fredag kl. 13:51 av Haug530D mr.pingu reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Fredag kl. 14:44 Skrevet Fredag kl. 14:44 Kjøpte TEXTAR til min F31. Textar er OEM til BMW. Aldri hatt problemer med de. Ofte gode rabatter på Autodoc.
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 15:31 Skrevet Fredag kl. 15:31 (endret) 4 hours ago, *MrB* said: Satte Zimmermann på min F10. De har holdt kjempefint så langt. (Ca 15000km). ATE er vel OEM her, og da får du den semiflytende varianten med alusenter. Ellers så er det viktig å pusse navet helt rent ja. Se også over caliper. ATE billigere serie (ikke hull )er produsert i Kina har ikke hatt de på personlig men kjenner 1 som hadde kast i skive ganske fort 2 ganger etter hverandre på den billigste ATE skive på en 318i E90. Kan være greit å sjekke hvor den er produsert, på fleste steder står nå "opprinnelse land". Personlig synes de er overpriset og heller går for Zimmermann skiver. Vet hva man får uansett om det er OEM eller ikke. Klosser er enten fra ATE, Twxtar eller Zimmermann avhengig hvilken er på tilbud. Det er flere OEM for bremsesystem avhengig modell men for skive/klosser har vært Zimmermann, ATE, Jurid, Textar, SHW, TRW OEM for BMW. Endret Fredag kl. 15:38 av mr.pingu
Jedhouse Skrevet Fredag kl. 16:17 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:17 Kjøpte Febi skiver hos GS først, de holdt 2 mnd før de startet å få kast. Så kjøpe jeg på AUTODOC et par skiver men der gikk det 3 uker bare bør de slo seg etter en real nedbremsing, men høres ut som om Zimmermann er noe å teste ut da. Takker
Lars89 Skrevet Fredag kl. 16:20 Skrevet Fredag kl. 16:20 Er du sikker på at de blir montert riktig? At alle flater er rene samt at klosser og glidebolter glir lett?
Jedhouse Skrevet Fredag kl. 16:20 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:20 4 timer siden, E.C. skrev: Hvordan har du målt kast? Variasjon i skivetykkelse med mikrometer, etter instruks fra bmw eller bare spunnet skiva rundt og målt med måleklokke? Hva var i så fall målingene som gjorde at du konkluderte med kast? Og ikke problem med klosser/calipr(e) eller casterforinger? Ikke målt noe, kjenner bare at det rister ved nedbremsing, alt av calippere er sjekket og casterforinger har gått bare 30000. Skifta de første skivene pga kast også men mistenker at de var samme skivene som jeg kjøpte hos gs da de så forholdsvis nye ut.
Jedhouse Skrevet Fredag kl. 16:23 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:23 1 time siden, Øyvind L. skrev: Kjøpte TEXTAR til min F31. Textar er OEM til BMW. Aldri hatt problemer med de. Ofte gode rabatter på Autodoc. Ikke prøvd textar før til personbil kun på tyngre biler men mulig de duger ja
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 16:24 Skrevet Fredag kl. 16:24 3 minutes ago, Jedhouse said: Kjøpte Febi skiver hos GS først, de holdt 2 mnd før de startet å få kast. Så kjøpe jeg på AUTODOC et par skiver men der gikk det 3 uker bare bør de slo seg etter en real nedbremsing, men høres ut som om Zimmermann er noe å teste ut da. Takker Febi er en emballasje fabrikk Kjøper mye varer fra andre leverandører og putter det i en Febi eske/emballasje. Noen ganger er det kvalitet noen ganger er det sammen Kina-vare. Hvilken merke bestilt du på AUTODOC? Ridex er søppel. GS selger også Zimmermann men ofte billigere på AUTODOC. teerex reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Fredag kl. 16:39 Skrevet Fredag kl. 16:39 14 minutter siden, Jedhouse skrev: Ikke prøvd textar før til personbil kun på tyngre biler men mulig de duger ja Textar levere skiver å klosser til BMW. Gjort det i årevis. Her har du original F8x M3/M4 kloss. Produsert av TEXTAR.
Jedhouse Skrevet Fredag kl. 17:00 Forfatter Skrevet Fredag kl. 17:00 34 minutter siden, mr.pingu skrev: Febi er en emballasje fabrikk Kjøper mye varer fra andre leverandører og putter det i en Febi eske/emballasje. Noen ganger er det kvalitet noen ganger er det sammen Kina-vare. Hvilken merke bestilt du på AUTODOC? Ridex er søppel. GS selger også Zimmermann men ofte billigere på AUTODOC. Det var Ridex ja. Bestilte Zimmermann nå, 3900 for skiver og klosser, satser på at det blir bra nå🤘🏻 takk for input folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå