Makky123 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Plusskabelen har irret og fått varmgang ved gjennomføringen ved batterikassa bak på E87. Har vært i kontakt med et par lokale verksteder her, og ingen vil skjøte, kun bytte hele kabelen. Å bytte hele kabelen er ikke en kostnad bilen verdig 😛 Stemmer det at verksteder som regel ikke ønsker å skjøte strømkabler? Syns det er litt rart, når tilbakekalling pga plusskabelen i 2010-ish innebar å kutte og skjøte på ett nytt stykke ved sikringsboksen. Noen som har skjøtet plusskabel med hell (eller med dårlig resultat)?
Haug530D Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 31 minutter siden, Makky123 skrev: Plusskabelen har irret og fått varmgang ved gjennomføringen ved batterikassa bak på E87. Har vært i kontakt med et par lokale verksteder her, og ingen vil skjøte, kun bytte hele kabelen. Å bytte hele kabelen er ikke en kostnad bilen verdig 😛 Stemmer det at verksteder som regel ikke ønsker å skjøte strømkabler? Syns det er litt rart, når tilbakekalling pga plusskabelen i 2010-ish innebar å kutte og skjøte på ett nytt stykke ved sikringsboksen. Noen som har skjøtet plusskabel med hell (eller med dårlig resultat)? Det er nok pga det utgjør en sikkerhets risiko, men det er ingen problem og ta ned den gamle og legge opp ny, var iallefall ikke det på E60.
Makky123 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden 1 minutt siden, Haug530D skrev: Det er nok pga det utgjør en sikkerhets risiko, men det er ingen problem og ta ned den gamle og legge opp ny, var iallefall ikke det på E60. Skjøter man ordentlig, så burde det da ikke være en større risiko enn når BMW selv hadde aksjon på det? Fått ett tilbud på 10k for å bytte plusskabel, så det er ikke helt aktuelt.
Haug530D Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 1 minutt siden, Makky123 skrev: Skjøter man ordentlig, så burde det da ikke være en større risiko enn når BMW selv hadde aksjon på det? Fått ett tilbud på 10k for å bytte plusskabel, så det er ikke helt aktuelt. Er usikker på Recall på E87 men på E60 så var det recall pga kabel gjennomføring i gulv i bagasjerom, jeg kjøpte en E60 hvor det har vært brann baki der pga det, nå er alt i orden, men forrige eier hadde mekket noe skjøtegreier og korrugert el-rør rundt hele greia (brannfarlig som fy spør du meg ) Desto flere skjøter det er jo mer motstand og varmgang blir det, dessuten om en kabel skal skjøtes så må den skjøtes på riktig vis med og vikle lederne inni hverandre og lodde det sammen og ha plaststrømpe rundt til slutt, er usikker på om de fleste verksted føler seg kompatible til dette.
Makky123 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Slik skjøter BMW på den samme strømkabelen: https://www.1addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=1100115&d=1412463194 Ikke lov å laste opp pdf på forumet? Otis reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ja, sånn ordentlig crimp er jeg med på som god reparasjon. Lodding av noe sån? definitivt nei. Saltkjelen, sveigis og mr.pingu reagerte på dette 3
sveigis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 12 minutter siden, E.C. skrev: Ja, sånn ordentlig crimp er jeg med på som god reparasjon. Lodding av noe sån? definitivt nei. Ja her støttes det uten tvil . Akkurat den Diyen som @Makky123 la ut ,var sånn vi gjorde når jeg jobbet på Windy boats og det var jo aldri noe problem . Og dette var jo båter som måtte tåle sjøvann og Gud vet hva 😊 Makky123 reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 47 minutter siden, sveigis skrev: Ja her støttes det uten tvil . Akkurat den Diyen som @Makky123 la ut ,var sånn vi gjorde når jeg jobbet på Windy boats og det var jo aldri noe problem . Og dette var jo båter som måtte tåle sjøvann og Gud vet hva 😊 Det er altså håp om skjøting som faktisk kan fungere 😅 sveigis reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Noen som vet om verksteder i Oslo/Lillestrøm som kan fikse god skjøting av strømkabel ?
Øyvind L. Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jeg skjøtet den gangen jeg hadde E87. En skikkelig elektriker kabelskoskjøt, krympestrømpe med lim og en god kabelsko så var det bedre enn nytt. Makky123 reagerte på dette 1
mabeta Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 5 timer siden, Makky123 skrev: Det er altså håp om skjøting som faktisk kan fungere 😅 Spesielt at det er anbefalt dyppress fremfor sekskantpress her. Sekskantpress er bedre mekanisk (vibrasjoner/strekk sov) enn dyppress som er elektrisk bedre men skader materialet og ikke er egnet for mekaniske belastinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå